Zijn er nog andere berijders van de Volkswagen Golf Plus die klachten hebben over de stoel? Persoonlijk kan ik er niet op zitten. De zogenaamde lendesteun port ergens ter hoogte van het stuitje en is niet weg te draaien. Onder het rijden veranderd de hoogte instelling.
Klagen bij de garage heeft tot nu toe niets opgeleverd. Er is al een nieuw stoelframe geplaatst maar de klachten blijven onverminderd bestaan.
Garage v.d. Udenhout uit Den Bosch adviseert mij voor eigen rekening naar Savas te gaan voor een aangepaste stoel. Dit vind ik van de dolle. Als Ikea voor € 200,- een stoel kan maken waar je nooit meer uit wilt, waarom zou dat Volkswagen dan niet lukken in zo'n dure auto?
Joost R. Dessaur
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volkswagen Golf Plus stoelen
Re: Volkswagen Golf Plus stoelen
hallo
ik heb nog geen golf plus maar overweeg om er 1 aan te schaffen.
ik twijfel heel erg over de motor.
mij wordt geadviseerd een golf plus met een 1.4 tsi motor.
ik ben namelijk een caravantrekker.
heeft u soms toevallig ervaring met deze motor.
Dit is heel iets anders dan de stoelen maar ik probeer het toch maar.
bijvoorbaat dank voor uw reactie.
astrid61
ik heb nog geen golf plus maar overweeg om er 1 aan te schaffen.
ik twijfel heel erg over de motor.
mij wordt geadviseerd een golf plus met een 1.4 tsi motor.
ik ben namelijk een caravantrekker.
heeft u soms toevallig ervaring met deze motor.
Dit is heel iets anders dan de stoelen maar ik probeer het toch maar.
bijvoorbaat dank voor uw reactie.
astrid61
Re: Volkswagen Golf Plus stoelen
Beste Astrd,
Ik heb eens even de website van Volkswagen geraadpleegt, en even opgezocht wat die 1.4. TSI motor nu eigenlijk in houdt!,
Het blijkt een 1400CC benzine motor te zijn met 140pk aan de krukas!, niet gering dus voor een 1400CC benzine motor, een turbo zal hier zeker zijn werk doen om dit motortje lekker pittig te maken!,
Wanneer ik echter de keus had voor een goede caravantrekker zou ik de 2 liter motor nemen, deze is 150pk sterk, en wat een voordeel is voor caravanwerk, onderin is deze motor veel sterker!, hij zal bijna zeker veel makkelijker het gas op nemen, en voelt gemoedelijker aan, en er zal minder geschakeld worden,
Die 1400 is echt een toerenblok, deze moet het van het toerental hebben voordat deze zijn kracht kan leveren!, hetgeen mij minder handig lijkt i.c.m. een caravan,
Misschien zit ik er naast, ik ken de hele motor niet, voor een caravan lijkt het mij niet plezierig om deze kleine motor constant op toeren te houden, de 2 liter lijkt mij veel gemoedelijker met het rijden met een caravan,
En daarbij, het is een totaal nieuw motorconcept!, het zal wel goed doorontwikkeld zijn, maar krijg niet de problemen die bij de Smart berucht zijn, kleine motor, hoog vermogen!, mechanische problemen door te zwaar belasten van dit kleine motorblok, en daarbij dure reparaties aan deze motoren!,
Veel succes!, en natuurlijk veel plezier straks met uw caravan én nieuwe auto!,
Vriendelijke groeten van Chrisje.
Ik heb eens even de website van Volkswagen geraadpleegt, en even opgezocht wat die 1.4. TSI motor nu eigenlijk in houdt!,
Het blijkt een 1400CC benzine motor te zijn met 140pk aan de krukas!, niet gering dus voor een 1400CC benzine motor, een turbo zal hier zeker zijn werk doen om dit motortje lekker pittig te maken!,
Wanneer ik echter de keus had voor een goede caravantrekker zou ik de 2 liter motor nemen, deze is 150pk sterk, en wat een voordeel is voor caravanwerk, onderin is deze motor veel sterker!, hij zal bijna zeker veel makkelijker het gas op nemen, en voelt gemoedelijker aan, en er zal minder geschakeld worden,
Die 1400 is echt een toerenblok, deze moet het van het toerental hebben voordat deze zijn kracht kan leveren!, hetgeen mij minder handig lijkt i.c.m. een caravan,
Misschien zit ik er naast, ik ken de hele motor niet, voor een caravan lijkt het mij niet plezierig om deze kleine motor constant op toeren te houden, de 2 liter lijkt mij veel gemoedelijker met het rijden met een caravan,
En daarbij, het is een totaal nieuw motorconcept!, het zal wel goed doorontwikkeld zijn, maar krijg niet de problemen die bij de Smart berucht zijn, kleine motor, hoog vermogen!, mechanische problemen door te zwaar belasten van dit kleine motorblok, en daarbij dure reparaties aan deze motoren!,
Veel succes!, en natuurlijk veel plezier straks met uw caravan én nieuwe auto!,
Vriendelijke groeten van Chrisje.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 03 sep 2005 15:42
Re: Volkswagen Golf Plus stoelen
dit is natuurlijk helemaal persoonlijk. De stoelen van de nieuwe Golf/ PAssta zijn nu eenmaal redelijk hard. Wat kan een dealer nog meer doen dan een anders stoelframe plaatsen?? Zij moeten ook maar werken met de spullen die een fabrikant plaatst/ levert. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet in een harde duitse stel zitten. En een Savas stoel is idd duur, maar wel een genot om in te zitten
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Volkswagen Golf Plus stoelen
Misschien voor een volgende keer een idee om een (uitgebreide) proefrit met een auto te maken voor je hem koopt ?
Re: Volkswagen Golf Plus stoelen
Heb net een nieuwe volkswagen jetta besteld, ook met 1.4 tsi motor. Dat deze auto alleen in hoge toeren veel kracht heeft is niet waar! Hij heeft een gecombineerde compressor met turbo. D.w.z dat vanaf 1.000 toeren de compressor werkt en vanaf 3.500 toeren neemt de turbo het over.
Is dus een zeer krachtige motor over een groot bereik die ook nog ens een stuk zuiniger is als bijv de 2.0 fsi.
Veel succes met je keuze.
Is dus een zeer krachtige motor over een groot bereik die ook nog ens een stuk zuiniger is als bijv de 2.0 fsi.
Veel succes met je keuze.