LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] volvo S 80 Lege accu

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
frans lamens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2006 17:13

volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door frans lamens »

Ik heb in maart een volvo s 80 aangeschaft, en sinds de koop is hij al zes maal naar de garage terug geweest, iedere keer met een lege accu.
De garage kon het niet vinden, lekstroom en dergelijke waren goed.
Ik ben er zo langzamerhand goed zat van, ik koop een volvo om een goede betrouwbare auto te hebben. De garage komt nu met het verhaal dat een zendamateur die bij mij in de buurt woont storingen veroorzaakt zodat de electrische installatie van de volvo wordt geactiveerd. En dat daardoor de accu leegloopt ik vind het een onzin verhaal, maar misschien zijn er mensen die iets dergelijks ook hebben meegemaakt.
Graag even een berichtje.
Dank.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Binnenverlichting?
Achterbak bijvoorbeeld.

djw
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2006 11:08

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door djw »

haha sorry maar wat jou dealer zegt kan dus echt nooit haha die bestuurd zeker jou accu vanaf zn zend zolder :lol:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door Wubo »

letten op extra's

- alarm
(is namelijk continu actief, dus loopt zo met 2 wkn je accu leeg als je stil staat)
- airco
- radio
- kapotte cel in de accu zelf
- dynamo en startmotor
(als 1 van die rot is dan kan dat lekstromen veroorzaken)
- de massa verbindingen na lopen
en dan vooral de aansluitingen op en in de buurt van de accu.

Vergeet niet dat bij lang stilstaan de accu zelf een inwendige ontlaadstroom heeft van 1% van de capaciteit, dat heet dat na 100 dagen de accu echt volledig leeg is als er niet mee gereden wordt of bij lang stilstaan een druppellader op komt.

Volgens mij is de nieuwe s-klasse tegenwoordig daardoor ook uitgevoert met 2accu systemen waarbij het startcircuit volleding apart geschakeld is.

Er is ook iets nieuws op de markt om te voorkomen dat je auto dus niet meer start en dat noemen ze the battery brain, je monteert die Battery Brain aan de plus-pool van je accu en vervolgens houd dit “brein” de lading van je accu in de gaten om er voor te zorgen dat er altijd voldoende stroom aanwezig blijft om de auto te kunnen starten.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door binkie »

Frans,

Goede forums voor technische problemen t.a.v. een Volvo (S80) zijn:
http://www.volvo-forum.nl/
of
http://www.problemcar.nl/

Wees als je daar je vraag stelt ietsje duidelijker qua omschrijving.
Noem het type (motor), cylinderinhoud, of het een turbo is, welk bouwjaar e.d.

Zelf rijd ik een S80 2.4T van 2002 en heb geen problemen met de accu gehad. Ja, dit jaar voor het eerst een nieuwe, omdat hij op was.
Maar verder zul je echt merken dat je een goede keus hebt gemaakt. Het zijn betrouwbare auto´s, die makkelijk 4 ton op de teller kunnen zetten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Sorry hoor maar als het alarm een accu met twee weken leeg trekt dan staat heel lang parkeren op schiphol met een probleem :shock: :shock:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: volvo S 80 Lege accu

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Moet je hem niet op het alarm zetten Reintje ;-)
Heb zelf ook de ervaring dat autoalarm met een week of 3 voor een lege accu zorgt.
(zal misschien aan de fabrikant liggen: in dit geval Texalarm)

Gesloten