LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volvo v40 of Audi a4?
-
Volvo v40 of Audi a4?
Hallo mensen,
Na veel gelezen te hebben is het tijd om zelf eens iets te posten.
Ik sta op het punt om mijn Kia Rio in te ruilen op een volvo v40 of een Audi A4, beiden diesel.
De v40 is van 2003, heeft 198.628 gelopen en heeft een wat luxer optie pakket, de A4 is van 1999 en heeft slechts 132.258 gelopen.
Met inruil van mijn Kia zijn beide wagens exact gelijk in prijs. Ik ben nu behoorlijk in dubio welke de verstandigste is om te nemen.
De volvo staat bij Eurocars een universeel dealer, ik kan over deze zaak weinig vinden op internet, geen goede of slechte ervaringen, de audi staat bij een officiële audi dealer, Frank Aarts. Ook hier is niets over te vinden, maar over het geheel kwam Aarts betrouwbaarder over.
Beide wagens hebben de nationale autopas, en op beide krijg ik bovag garantie. Onderhoudsgeschiedenis is van beide wagens bekend. Ik heb tevens in beiden een proefrit gemaakt, en daardoor is de keuze niet makkelijker geworden.
De audi werd koud gestart zodat ik meteen goed kon horen of er iets mis mee was, hij liep echter als een zonnetje. Ook tijdens het rijden weinig op of aan te merken, de auto trok lekker door, ik niet echt minpunten kunnen ontdekken. Schakelen en remmen ging allemaal lekker, en ook het interieur van de auto zag er piekfijn uit.
Daarna ben ik met de volvo gaan proefrijden. De volvo rijd en schakelt ook heerlijk, de remmen voelden niet echt goed aan, ik moest erg hard op het pedaal staan voor effect, tevens moesten de wielen uitgelijnd en gebalanceerd worden. Er kwam ook een trillen bijgeluid onder de motorkap vandaan wanneer ik de motor stationair liet lopen en dan heel licht het gaspedaal aanraakte. Ik dacht zelf aan een trillend hitteschild de verkoper vertelde dat dat idd mogelijk was. Laatste punt wat ik hoorde was een turbo geluid, nu weet ik niet veel van auto's, maar dat de volvo een turbo heeft wel. Ik weet alleen niet wat voor geluid de turbo mag maken. Helemaal geen of een hele lichte fluit?
De verkoper van de volvo vertelde me dat de auto iig een grote beurt nodig had (geeft de volvo ook zelf aan), en dat daarmee alle problemen verholpen zouden worden.
Ik weet nu dus niet meer welke auto het verstandigst is. Mijn gevoel zegt volvo, maar mijn verstand audi. Ik zoek een auto die niet over een half jaar voor enorme kosten gaat zorgen, ik weet dat je niet in een motorblok kan kijken, maar een beetje zekerheid lijkt me wel fijn.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het oplossen van dit (luxe probleem. Alvast bedankt.
Gr,
W van den Broek
Na veel gelezen te hebben is het tijd om zelf eens iets te posten.
Ik sta op het punt om mijn Kia Rio in te ruilen op een volvo v40 of een Audi A4, beiden diesel.
De v40 is van 2003, heeft 198.628 gelopen en heeft een wat luxer optie pakket, de A4 is van 1999 en heeft slechts 132.258 gelopen.
Met inruil van mijn Kia zijn beide wagens exact gelijk in prijs. Ik ben nu behoorlijk in dubio welke de verstandigste is om te nemen.
De volvo staat bij Eurocars een universeel dealer, ik kan over deze zaak weinig vinden op internet, geen goede of slechte ervaringen, de audi staat bij een officiële audi dealer, Frank Aarts. Ook hier is niets over te vinden, maar over het geheel kwam Aarts betrouwbaarder over.
Beide wagens hebben de nationale autopas, en op beide krijg ik bovag garantie. Onderhoudsgeschiedenis is van beide wagens bekend. Ik heb tevens in beiden een proefrit gemaakt, en daardoor is de keuze niet makkelijker geworden.
De audi werd koud gestart zodat ik meteen goed kon horen of er iets mis mee was, hij liep echter als een zonnetje. Ook tijdens het rijden weinig op of aan te merken, de auto trok lekker door, ik niet echt minpunten kunnen ontdekken. Schakelen en remmen ging allemaal lekker, en ook het interieur van de auto zag er piekfijn uit.
Daarna ben ik met de volvo gaan proefrijden. De volvo rijd en schakelt ook heerlijk, de remmen voelden niet echt goed aan, ik moest erg hard op het pedaal staan voor effect, tevens moesten de wielen uitgelijnd en gebalanceerd worden. Er kwam ook een trillen bijgeluid onder de motorkap vandaan wanneer ik de motor stationair liet lopen en dan heel licht het gaspedaal aanraakte. Ik dacht zelf aan een trillend hitteschild de verkoper vertelde dat dat idd mogelijk was. Laatste punt wat ik hoorde was een turbo geluid, nu weet ik niet veel van auto's, maar dat de volvo een turbo heeft wel. Ik weet alleen niet wat voor geluid de turbo mag maken. Helemaal geen of een hele lichte fluit?
De verkoper van de volvo vertelde me dat de auto iig een grote beurt nodig had (geeft de volvo ook zelf aan), en dat daarmee alle problemen verholpen zouden worden.
Ik weet nu dus niet meer welke auto het verstandigst is. Mijn gevoel zegt volvo, maar mijn verstand audi. Ik zoek een auto die niet over een half jaar voor enorme kosten gaat zorgen, ik weet dat je niet in een motorblok kan kijken, maar een beetje zekerheid lijkt me wel fijn.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het oplossen van dit (luxe probleem. Alvast bedankt.
Gr,
W van den Broek
Re: Volvo v40 of Audi a4?
Het is altijd moeilijk om in te gaan op iemands gevoel,hij of zij heeft dan eigenlijk al een keuze gemaakt en wil die bevestigt zienIk weet nu dus niet meer welke auto het verstandigst is. Mijn gevoel zegt volvo, maar mijn verstand audi.
Je verstand is het belangrijkste in dit geval, de Audi heeft 60K minder kilometers gereden en de Volvo (lijkt) een beetje afgetrapt. Voor een gelijke prijs koos ik dus 100% zeker de Audi. Maar het is jou keuze he.
De turbo maakt vrijwel altijd een licht fluitend geluid als hij gaat meedraaien, niets bijzonders.
V40 is nieuwer dus meer restwaarde...
Audi beter merk en betere diesel....
Ik zag de Volvo met boekje op foto tot 100.000 km en de rest niet dus waar is het onderhoud verder gedaan?
Ik zag de Volvo met boekje op foto tot 100.000 km en de rest niet dus waar is het onderhoud verder gedaan?
Dat kan zo zijn natuurlijk maar de Volvo met 60.000 km meer op de teller heeft een flink hogere afschrijving (lagere restwaarde)tot gevolg. Samen met het feit dat er aan de Volvo een en ander mankeert blijft de keuze ( als ik die mocht maken ) toch voor de Audi.stofzuigertje schreef:V40 is nieuwer dus meer restwaarde...
PS, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een Audi-fan ben. De mijne (turbo-diesel)staat nu op 330.000 KM en loopt als een zonnetje.
Beide auto's zullen op termijn de nodige onderhoudskosten hebben, zoals elke auto rond de 10 jaar. Kijk eens op problemcar, dan kun je zien wat de zwakke punten van de betreffende motoren en modellen zijn.
Dat het onderhoudsboekje niet afgestempeld is zegt niets, mijn Opel dealer stempelt de beurten ook nooit af in het onderhoudsboekje.
Dat het onderhoudsboekje niet afgestempeld is zegt niets, mijn Opel dealer stempelt de beurten ook nooit af in het onderhoudsboekje.
-
Bedankt voor de reacties, ik heb ondertussen ook nog deze v40 gevonden:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Vol ... al=6&pos=3
Ga daar morgen maar eens een kijkje nemen. Iemand bekend met deze dealer? http://www.carrun.nl
Gr,
W. van den Broek
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Vol ... al=6&pos=3
Ga daar morgen maar eens een kijkje nemen. Iemand bekend met deze dealer? http://www.carrun.nl
Gr,
W. van den Broek
De Volvo is nieuwer, 4 jaar, en nu dus al even duur als de Audi. Restwaarde van een Audi is gewoon hoger dan een Volvo. Alleen door de marketingafdeling van Volvo Nederland wordt Volvo als premium merk neergezet, in geen enkel ander land.. dus trek je conclusies. Daarbij. de kwaliteit die je krijgt van Audi, ga jij in geen enkelestofzuigertje schreef:V40 is nieuwer dus meer restwaarde...
Volvo vinden.. succes met je keuze!
Ik zou daar toch zeer dringend naar vragen als ik jou was.mijn Opel dealer stempelt de beurten ook nooit af in het onderhoudsboekje.
Om aanspraak te kunnen maken op bv. de carosseriegarantie (12 jr.) moet de auto altijd dealeronderhouden zijn geweest. Zonder stempels kun je dat niet aantonen, en dat zóu je dus op een dag veel geld kunnen kosten.
Een netjes gestempeld boekje is ook een pluspunt bij de toekomstige verkoop.
-
Ik denk dat de topicstarter, ruim een half jaar na het openen van dit topic, zijn keuze toch al gemaakt zal hebben...