LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voorwielophanging losgeschoten/kogel chevrolet spark
voorwielophanging losgeschoten/kogel chevrolet spark
Goedendag, Ik heb nu 3,5 jaar een chevrolet spark, ik ben de 1 ste eigenaar en nu is zaterdag de voorwielophanging losgeschoten/ kogel van de auto. Nu is mijn vraag? kan ik hier mee terug naar de dealer gaan, de auto heeft altijd zijn beurten gehad bij een andere garage en de garantie is net verlopen, 3 jaar.
Re: voorwielophanging losgeschoten/kogel chevrolet spark
Ja ga terug. Meld het netjes en vraag of het onder de garantie valt. Waarschijnlijk krijg je nog fabrieksgarantie.
Proberen kan altijd. Ik vermoed dat je wielphanging een slijtage onderdeel is.zeker als je je onderhoud niet bij de dealer hebt gedaan zullen ze niet zo heel meegaand zijn
Je hoeft er niet per sé mee terug naar een Chevrolet dealer, je kunt dit bij iedere willekeurige garage laten herstellen. Waarschijnlijk gaat het toch niet onder garantie hersteld worden, gezien het een slijtagegevoelig onderdeel is, net als banden en remmen bijvoorbeeld.bzbgirl schreef:Goedendag, Ik heb nu 3,5 jaar een chevrolet spark, ik ben de 1 ste eigenaar en nu is zaterdag de voorwielophanging losgeschoten/ kogel van de auto. Nu is mijn vraag? kan ik hier mee terug naar de dealer gaan, de auto heeft altijd zijn beurten gehad bij een andere garage en de garantie is net verlopen, 3 jaar.
Maar informeren over het hoe en waarom het mogelijk is dat het is gebeurd kan natuurlijk altijd, wellicht dat er nog een vorm van enige coulance verleend wordt.
Dat betwijfel ik. Het betreft hier wel een veiligheid issue. Een auto van 3,5 jaar oud. Gewoon bellen en uitleggen. Het kan een mankement zijn. De levensduur van zoiets is wel langer als 3,5 jaar.slijtagegevoelig onderdeel
Het is natuurlijk geen onderdeel wat aan de hand van tijdsduur een bepaalde houdbaarheid heeft. Het gaat erom hoe en hoeveel de auto gebruikt is, en waarom de voorwielophanging losgeschoten is. Hebben één of meerdere bestuurders er bijvoorbeeld een handje van om regelmatig een stoeprandje mee te pikken bij het inparkeren? Heeft de auto 10.000 of 100.000 km gereden?john18 schreef:Dat betwijfel ik. Het betreft hier wel een veiligheid issue. Een auto van 3,5 jaar oud. Gewoon bellen en uitleggen. Het kan een mankement zijn. De levensduur van zoiets is wel langer als 3,5 jaar.slijtagegevoelig onderdeel
Dergelijke delen zijn min of meer slijtagedelen, maar ook heel gevoelig voor bv een glijpartij tegen een stoeprand. En laat het afgelopen dagen nu erg glad zijn geweest. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een fuseekogel zomaar losschiet, wel speling erop, maar losschieten?
Niet te vergeten het record aantal verkeersdrempels wat we in NL plegen neer te leggen.maar ook heel gevoelig voor bv een glijpartij tegen een stoeprand
Een stuurkogel is APK puntje dus onderhoud is blijkbaar niet goed uitgevoerd.
Minder als 4 jaren oud dus geen plicht voor APK maar wel is bij grote beurt die controle nodig.
Een stevige tik stoeprand kan voldoende zijn en bij niet tijdig herstel slijtage word het ruimer en kan het breken.
Ik vermoed dat je op de vorige grote beurt moet claimen wegens niet volgens voorschrift uitvoeren en controleren alle noodzakelijke delen.
Een kleine beurt geld niet dus wanneer was laatste grote beurt en is dat Bovag bedrijf?
Op een beurt bij Bovag bedrijf zit ook garantie op goed uitgevoerd werk en dat lijkt nu niet goed te zijn gegaan.
Minder als 4 jaren oud dus geen plicht voor APK maar wel is bij grote beurt die controle nodig.
Een stevige tik stoeprand kan voldoende zijn en bij niet tijdig herstel slijtage word het ruimer en kan het breken.
Ik vermoed dat je op de vorige grote beurt moet claimen wegens niet volgens voorschrift uitvoeren en controleren alle noodzakelijke delen.
Een kleine beurt geld niet dus wanneer was laatste grote beurt en is dat Bovag bedrijf?
Op een beurt bij Bovag bedrijf zit ook garantie op goed uitgevoerd werk en dat lijkt nu niet goed te zijn gegaan.
Wat een onzin weer. Bij een grote beurt wordt slechts de speling gecontroleerd, dit is een moment opname. Een stoeprandje verder en alles is alweer helemaal anders
Laat de garage waar hij altijd in onderhoud is geweest het regelen met Chevrolet. Ook mijn Chevy is gelijk naar aan koop in onderhoud gegaan bij mij vaste garage. Mijn garagist regelt voor mij de garantie bij Chevrolet, moest tot nu toe 1 x en ging prima. Claim je het zelf, gaan ze moeilijk doen over niet onderhouden bij een dealer en volgens de wet van Monti, ben je vrij in je garage keus.
Probeer je recht te halen. Van een slechts drie jaar oude auto mag je verwachten dat die veilig en in orde is, zolang als er normaal onderhoud is geweest en er geen sprake is van schade.
De dealer zal er ook niet op zitten te wachten dat deze wagens een slechte reputatie krijgen.
De dealer zal er ook niet op zitten te wachten dat deze wagens een slechte reputatie krijgen.
Chevrolet wordt sinds december 2015 niet meer in Europa geleverd. http://www.autoweek.nl/nieuws/gm-stopt- ... in-europa/peteroo schreef:Probeer je recht te halen. Van een slechts drie jaar oude auto mag je verwachten dat die veilig en in orde is, zolang als er normaal onderhoud is geweest en er geen sprake is van schade.