LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Hallo,
ik ben op zoek naar andere Polo-rijders die o.a. het vliegwiel en de koppelingsplaat hebben moeten laten vervangen. Onze auto, 3 jaar, 65.000 kilometer maakte een erg raar geluid bij het starten bij de garage bleek dat deze onderdelen vervangen moesten worden. Erg vreemd bij deze leeftijd en kmstand. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik hoor graag van u.
ik ben op zoek naar andere Polo-rijders die o.a. het vliegwiel en de koppelingsplaat hebben moeten laten vervangen. Onze auto, 3 jaar, 65.000 kilometer maakte een erg raar geluid bij het starten bij de garage bleek dat deze onderdelen vervangen moesten worden. Erg vreemd bij deze leeftijd en kmstand. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik hoor graag van u.
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Het is inderdaat wel erg vroeg voor zo'n reparatie. Maar heeft uw garaga er niet bij gezegt wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.....
Een oorzaak zou kunnen zijn dat u tijdens het rijden uw linkervoet te vaak op het koppelings pendaal laat rusten, en erg veel stads kilometers zijn ook niet al te best voor de koppeling...
Rijden er nog andere mensen in uw auto?, kinderen en zo.. die zouden zonder uw medeweten wel eens met slippende koppeling en hoog motor toerental hebben de rost....
Dat laatste is maar een sugestie....
Een oorzaak zou kunnen zijn dat u tijdens het rijden uw linkervoet te vaak op het koppelings pendaal laat rusten, en erg veel stads kilometers zijn ook niet al te best voor de koppeling...
Rijden er nog andere mensen in uw auto?, kinderen en zo.. die zouden zonder uw medeweten wel eens met slippende koppeling en hoog motor toerental hebben de rost....
Dat laatste is maar een sugestie....
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
er is inderdaad door de garage gesuggereerd dat we de koppeling te snel laten opkomen, maar wat is snel? Het blijft een dieseltje dus zo'n sportieve rijstijl hebben we niet. We zijn er nu wel heel erg alert op om de koppeling zo veel mogelijk te ontzien maar prettig rijden is dat niet. Maar de garagehouder was ook van mening dat het ongebruikelijk is en dat het weleens aan eht gebruikte materiaal kon liggen.
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Als uw dealer al aan geeft dat het aan het gebruikte materiaal zou kunnen liggen, dan geven ze eigenlijk al toe dat het niet aan u hoeft te leggen. Ik zou er bij uw dealer of de importeur toch nog op aan dringen of er in iedergevanl een kleine coulance gedaan kan worden, u zou kunnen voor stellen om de kosten te delen, u heeft immers al 65.000 km gereden en de koppeling is nu eenmaal een slijtage onderdeel. Ik zou zeggen 50/50 ieder de helft lijkt mij redelijk.....Al denk ik dat u bij Pon cars weinig kans zult maken! Zo is mijn ervaring!
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Pon wil er inderdaad niets mee te maken hebben, voordat wij de auto kochten is hij namelijk niet bij de dealer in onderhoud geweest.
De Ombudsman kan ons alleen helpen als we meer mensen vinden met dezelfde klacht. Vandaar deze oproep.
De Ombudsman kan ons alleen helpen als we meer mensen vinden met dezelfde klacht. Vandaar deze oproep.
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Het zal niet de koppelingsplaat zijn die vervangen moest worden maar het druklager, behorende tot de koppeling. Dat daardoor ook de koppelingsplaat vervangen is, is vrij logisch omdat druklager+plaat zo het beste op elkaar passen. Dat zo'n onderdeel kapot gaat bij 3 jaar/65.000 km is, afhankelijk van de rijstijl, best reeël. Bestuurders die met een licht "voetje" op het koppelingspedaal rijden maken het druklager v/d koppeling snel kapot. Het probleem wat u noemt is in ieder geval geen Polo/Volkswagen-probleem, meer een probleem veroorzaakt door de (vorige) bestuurder.
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Marc wat jij beschrijft klopt inderdaad maar ons probleem zit ook niet echt bij die koppelingsplaat. Waar ons probleem wel zit is bij het vliegwiel, de aanslagnokken waren afgebroken waardoor de auto bij het starten een hoog gierend geluid maakte. Dit is geen standaard vliegwiel en voor zover wij hebben kunnen achterhalen is het ook alleen bij dit type Polo (6N) gebruikt.
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Zie je wel dat er iets mis is met dat Vliegwiel gedoe! Ik heb er ook een genomen en wil er graag vanaf, maar hoe moet dat?
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Is er iets mis met een Vliegwiel? Ik maak me nu wel zorgen hoor. Moet ik mij gaan melden bij Lease-Verlies? Graag info mensen...
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
Ik heb nog een Polo te koop, bj. 83. LPG, geen APK
€ 500,-. Alleen serieuze reacties
€ 500,-. Alleen serieuze reacties
Re: VW Polo 6N, vliegwiel en koppelingsplaat
De naam PON??????
P robleem
O plossen door
N ooit coulance te verlenen!
Beter is zelf importeren en die 100% marge in je eigen zak te steken.
P robleem
O plossen door
N ooit coulance te verlenen!
Beter is zelf importeren en die 100% marge in je eigen zak te steken.