LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze garage, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tcf

Waardeloze garage, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door tcf »

Heb in december een 2e hands 5jaar oude Opel gekocht bij een officiele merkdealer met nieuwe apk en 6 mnd bovaggarantie.
Auto zag er prima uit en reed verder perfect op wat kleine puntjes na.

Dat waren o.a de remschijven, die waren gewoon op. Ook een klein probleempje met versnellingsbak, skirts lieten los en er mistte een onderdeel. Dit zou allemaal gemaakt worden, want het viel onder de bovaggarantie die ik erbij kreeg.

Al snel na de aflevering bleek dat de afgesproken onderhouds/afleverbeurt helemaal niet was uitgevoerd. Het onderhoudsboekje was niet eens afgetekend. De motor begon ook al vrij snel onregelmatig te lopen. Bleek dat de distrubutieriem op knappen stond :evil: :x ( had de garage toch wel moeten controleren lijkt mij. Zeker omdat ik daar naar gevraagd had voor de aflevering )

Nu 3 maanden later word ik gek van de ellende met deze auto.

Het ene na het andere probleem dient zich aan

* versnellingsbak wederom erg luidruchtig en met zwaar verzet
* gebonk en gekraak aan de achterzijde van de auto
* sideskirts los ( is al 3x voor terug geweest )
* veel gerammel in de auto vanuit deur en dashboard
* acculampje brandt regelmatig, instrumentenpaneel valt dan compleet uit.

De dealer zelf klopt ook van geen kanten. Heb de auto nu al 3x teruggebracht voor diverse reparaties maar steeds wordt het maar half of zelfs helemaal niet uitgevoerd. Ook hebben ze een rekening gestuurd voor een huurauto terwijl ik een leenauto had meegekregen nota bene voor een reparatie die zij niet op tijd af konden krijgen!! Kreeg zelfs nog een betalingsherinnering terwijl de factuur al was afgeboekt !! :s Alles loopt langs elkaar heen binnen dat bedrijf en mijn vertrouwen in dat bedrijf en de auto zijn totaal weg. Communicatie gaat zeer moeilijk en lig nu met hen in conflict. Ze hebben voorgesteld om met bijbetaling een andere auto uit te zoeken of de auto wederom te maken. Echter moet ik teveel bij betalen voor een gelijkwaardige auto. Ook heb ik gevraagd of zij dan de ANWB/Dekra keuring willen laten uitvoeren, echter ik kreeg als antwoord dat ik hen moet vertrouwen op de nog uit te voeren reparaties. Keuren is wel altijd mogelijk, maar voor mijn eigen rekening :( Ze kunnen toch makkelijk die keuring betalen bij wijze van goedmakertje / tegemoet komen van de klant?

Ik wil graag mijn geld terug, is dit nog mogelijk na 3 maanden? Moet er bij zeggen dat vanaf dag 1 door mij al is geklaagd zonder tussenpozen....

Bedankt

Quark

Re: Waardeloze garage, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door Quark »

Even naar de rechtswinkel

tcf

Ongelezen bericht door tcf »

dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken... :wink:

Maar wil graag reactie horen van mensen die zoiets hebben meegemaakt of daar verstand van hebben zodat ik niet direct naar de rechtswinkel moet.

keurmeester

Ongelezen bericht door keurmeester »

tcf,
Je zal met je verhaal echt naar de BOVAG moeten om een duidelijk antwoordt te krijgen.
Als de pogingen met de dealer steeds stranden, dan is dat de mogelijke oplossing.
Ben je daarbij zelf ook lid van de ANWB dan evt. ook deze instantie bellen. (eerst de BOVAG)
Je moet gaan bellen want met verhalen, en evt. ervaring van anderen schiet je niets op. (elk verhaal is er een op zich)
In je Bovag garantie bewijs staat dat ook.
(of zit dit er niet bij?)
Succes gr.Leo

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor de liefhebbers die steeds maar weer verwijzen naar de BOVAG?
BOVAG is de brache-organisatie van garagehouders!
--------------------------------------------------------------
En dan even een verhaaltje uit de oude doos;
In amsterdam was het de RIVA die diealer was voor Opel en Chevrolet.
Bij de Opel die wij als taxi hadden was de koppelingsplaat telkens binnen de 10.000 km versleten.
Bij een ANWB keuringsstation de drukgroep op geheime plaatsen gemerkt omdat ik het vermoeden had dat ondanks mijn opdracht ook deze te vervangen dit nooit is gedaan.
Mijn vermoeden bleek juist.
RIVA, toch een zeer grote in het dealersland bleek gewoon de zaak te belazeren!
-----------------------------------------------------------------
Dus, de moraal van dit verhaal.... laat de auto op eigen kosten eens keuren door een onafhankelijk keuringsstatieon en neem daarbij alle rekeningen van die garage mee.

Ik maak mij sterk dat er dan wellicht ernstige fouten naar boven zullen komen.

Mijn credo is al vele jaren;
Beter een goede garage dan een goede auto.

Maar ja, ook zo'n garagehouder zoals Jan van der Pouw uit Weesp wilde er weleens mee stoppen.
En Jan......... Je was een kanjer!!

de ex-chauffeur van de v.o.f. taxi 135

Zich nu meldend als Grootvader

keurmeester

kanovaarder,grootvader,
De Bovag is er om juist de klanten te beschermen tegen dit soort praktijken toch?
Je verhaal hoort bij een ander item toch?
En ja, ik ben een liefhebber/eigenaar onafhankelijk Mobiel APK keuringsstation!!
gr. Leo

citroencxtre

Ongelezen bericht door citroencxtre »

bovag neemt alleen de dingen waar die ze goed vallen als het te moeilijk wordt zeggen ze eerst zelf proberen oplossen van de zaak voor ze iets doen

bovag is een sigaar uit eigen doos :wink:

G0Z1K

Ongelezen bericht door G0Z1K »

Welke sukkel koopt dan ook een....

hOPELoos......

het was een goed merk, maar ze zijn niet voor niets van die 1e plek en nu de rest nog weg, volgens Problemcar is zelfs Chevrolet, made in Korea beter!

Dus de enige goede is dus die SUV die nu in de showroom staat!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De BOVAG IS EEN BRANCHE-ORGANISATIE en daarom in de eerste plaats om garagehouders door hun BOVAG-lidmaatschap een betere positie te geven in de markt !!

Dat daar ook garantievoorwaarden bij horen die overigens ook al in de Nederlandse wetgeving zijn opgenomen en er een BOVAG "geschillencommissie"bestaat wil nog steeds niet zeggen dat de BOVAG er is voor de klanten van een BOVAG-aangesloten garagebedrijf.

Dat die klanten over het algemeen iets beter af zijn dan bij een Beun de Haas bedrijf is waar, maar niet in alle gevallen!!

Dus, keurmeester, zet die mogelijke klanten niet op het verkeerde been!
Een foute voorstelling van zaken is ook weer zo'n BOVAG-reactie!

Grootvaader

G0Z1K

Ongelezen bericht door G0Z1K »

beste Grootvaaaaaaaaaaader...

Ik zal je niet lastig vallen met type foutje maar inderdaat, ze hebben een geschillencommissie, maar die is wel partijdig!

Meld hier de Naam van deze hOPELoze dealer en andere weten dan dat ze dit kunnen krijgen, ik wil graag dit laten zien, en dan lossen ze het soms op onder voorbehoud dat dit bericht van het forum gaat!

Niemand die een garage heeft wil hier staan, behalve als je complimentjes geeft, dus Riva bedankt, .......

Doei Grootva....der...!

keurmeester

@ kanovaarder,
Dus, keurmeester, zet die mogelijke klanten niet op het verkeerde been!
Een foute voorstelling van zaken is ook weer zo'n BOVAG-reactie!
Kijk evt naar eerdere berichten van mij en zie dat het wel degelijk werkt, als je maar niet te negatief bent over de Bovag en alleen kijkt welk voordeel er voor jou als klant te halen is!
En niets gaat vanzelf, je zal/moet er wel enige moeite voor doen en vooral geduld hebben
(helaas zien wij veel van deze verhalen stranden omdat de gegevens niet helemaal kloppen/of juist zijn)
gr. Leo

Gesloten