LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bas82
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2013 20:32

Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door Bas82 »

Ik zit met een probleem betreffende mijn auto. Naast het dagelijks vervoer is het ook een hobby object geworden en zitten er naast andere wielen en een verlagings set sinds 22 juni 2013 drie extra meters op. Naast de snelheidsmeter, toerenteller, etc. is de auto nu ook voorzien van een oliedruk-, olietemperatuur- en turbodrukmeter.

Aangezien de garage waar de auto gekocht is meer van de standaard onderdelen i.p.v. de "tuning" onderdelen is ben ik via een club forum terecht gekomen bij een eigen bedrijfje van twee clubleden. Dit bedrijfje heeft een KvK-nummer. Op dit forum worden veel lovende woorden gesproken en ook op de website van het bedrijf worden beloftes gedaan.
Ik had met een ander "tuning" bedrijf een slechte ervaring gehad en heb dat ook aangegeven. Nee wij zullen voor jouw auto zorgen als of het onze eigen wagen is.

De eerste keer dat ik een afspraak had bleken er bij nader inzien onderdelen niet aanwezig te zijn. Ik ben toen van 9:00uur tot 12:00uur aanwezig geweest en had een ritje van 60km voor niets gemaakt.

Een week later spraken we om 10:00 uur af echter werd er pas om over 11:00 uur gewerkt aan de auto. Het zat allemaal niet mee en na 20:00 uur reed ik pas weg bij dit bedrijf.
De prijs was van te voren afgesproken maar een bonnetje of factuur heb ik nooit gehad.

De meters zijn gemonteerd door een vriend van de eigenaren. Deze persoon heeft naar mijn inziens zijn beste beentje voorgezet met de beperkte middelen van het bedrijfje zelf. Toen bleek dat het allemaal niet meezat zijn er ook nog andere "vrienden" van het bedrijf aan de auto wezen sleutelen. Al met al kwam dit niet professioneel over en werd er zelfs gevraagd of iemand/ik met een telefoon kon bij schijnen want van de looplampen waren de accu's leeg.

Beide eigenaren gingen in de middag weg, de één wegens werkzaamheden (zijn vaste baan) en de ander wegens zijn verjaardag. Professioneel is anders.

De afwerking valt tegen wegens gebrek aan goed gereedschap. De universele meterhouder zou gekit worden maar aangezien ze niet de juiste kit bleken te hebben is men overgegaan op schroeven die ook nog eens veel te lang bleken te zijn. Ik heb naderhand via Whats App en diverse privé berichten op het club forum gevraagd om kortere schroeven zodat het er enigszins beter uit zal zien. Ik dacht dan doe ik het zelf wel. Mijn adresgegevens heb ik meerdere malen doorgegeven maar de schroeven moeten nog op mijn deurmat vallen. Vergeten en we hebben het druk wordt vaak als reden gebruikt

In half september 2013 sloeg de oliedrukmeter bij het afzetten van de motor naar de rechterkant uit i.p.v. de linkerkant. Dit gemeld bij betreffende bedrijf en ik moest zelf maar even kijken want langskomen zou mij weer benzine kosten werd er verteld. Er werd een belofte gedaan dat ze contact zullen gaan opnemen met de leverancier. Na twee weken heb ik weer een berichtje naar ze verstuurd maar nee nog geen reactie van de leverancier gekregen werd mij teruggestuurd. Tot op heden heb ik nog niets vernomen.

Sinds vandaag 11 oktober 2013 rook ik met het naar huis rijden een olielucht, bij naderende inspectie blijkt er vloeistof te lekken uit het aansluitpunt van de oliedruksensor die er bij montage al lastig op ging, één van de "vrienden" hoorde ik bij montage zeggen dat het schroefdraad anders was, volgens de eigenaar was dit niet zo en moesten ze niet te snel opgeven.

Direct foto's gemaakt en dat via Whats app verstuurd en helaas nog geen reactie gekregen. Wellicht kijkt de eigenaar nu ook naar het Nederlands Elftal.

Ik voel mij best in het ootje genomen. Ik had al aangegeven dat een ander bedrijf mij al eens had laten zitten en ik toch wel professionaliteit van zijn bedrijf verwacht. Helaas is deze verwachting niet uitgekomen.

Wat kan ik doen, ik weet wel zeker dat zij zullen zeggen kom eens langs en wij zullen het voor je repareren. Jullie zullen ook wel begrijpen dat mijn vertrouwen in hun mooie woorden weg is.

Bas82
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2013 20:32

Re: Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door Bas82 »

Vandaag bij de garage geweest en die constateert dat de sensor met een tang is opgedraaid.
Terug ga naar het bedrijf wil ik niet, het vertrouwen is weg!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door bprosman »

En met een beetje pech was de schroefdraad ook anders en naar zn mallemoer.

Bas82
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2013 20:32

Re: Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door Bas82 »

Ja precies!
Eén ding is zeker en dat is dat het om schroefdraad van een verloopplug gaat. Deze plug is te verwijderen, de blinde plug heb ik namelijk nog.

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door E-J »

Als je niet terug wil is er 1 oplossing, je verlies nemen en de boel laten fiksen bij een goede garage danwel tuner. De garage waar ik de auto's in onderhoud heb zit zelf in de autocross, dus die vertrouw ik zo'n ombouw wel toe.

Maar wat ik niet helemaal snap, als je al eens eerder een slecht gevoel van een tuner hebt gehad, waarom dan nu weer naar een bedrijfje zonder garantie? berichten op fora zijn vaak niet geheel objectief, zeker niet als het eenzelfde soort auto/merk betreft. Zeker voor een turbodruksensor zou ik naar een bedrijf met iig goede garantie gaan, en niet naar een hobbyist met een kvk nummer.

Bas82
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2013 20:32

Re: Wat te doen bij slechte ervaring autobedrijf

Ongelezen bericht door Bas82 »

Ben bang dat ik je gelijk moet geven. De eerste 'tuner' was zelfs nog meer pro dan deze schuur. Wel beide met een brug. Ik had er vertrouwen in maar helaas :(
De vaste garage is wel zo vriendelijk om mij te helpen, voor de tweede keer, kost mij alleen weer extra geld. Voortaan maar duur bij de garage maar geen gezeik meer!

Gesloten