LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat zou u doen???
Wat zou u doen???
Hoi allemaal ik heb in januari een nieuwe suzuki swift gekocht met een aerow pakket.Dat is een pakket wat hem sportiever maakt En word op de orginele bumpers geplakt.Deze zijn dan ook in de kleur van de auto gespoten.Toen ik hem ophaalde in juli stond hij in een garage en zag hij er ook goed uit.Toen ik thuis kwam viel mij pas het kleurverschil op tussen het aerow pakket en de orginelen bumpers dat was niet te zien in de garage schijnbaar vals licht.Ik ben toen rond de auto gelopen en viel mij ook op dat de pasvorm van het aerow pakket niet netjes past.Zoals naden het aerowpakket loopt niet gelijk met de orginelen bumpers en steken zeker 1 cm over de orginele bumpers uit.Ik heb suzuki nederland gebeld en die zeiden dat aerow pakket krijg je nooit precies in de zelfde kleur als de auto.Ook zei hij dat een aerow pakket van de 10 er negen niet precies passen.Het kleurverschil is best groot je kan zien dat het pakket er is opgeplakt en niet een geheel is met de bumpers zelf van de auto wat volgens mij wel de bedoeling is.Ik heb voor dat pakket ook grof geld neer moeten leggen voor iets wat niet mooi is.Ik zou graag een mening of advies van een ander horen.Ikzelf denk dat dit pakket nooit appart van de orginelen bumpers gespoten had mogen worden.Ook dacht ik dat het aerow pakket orgineel van suzuki was maar dat blijkt niet zo te zijn en word door een bedrijf in Duitsland gemaakt.vandaar ook dat het niet mooi past en de kleur niet overeen komt.Wat zou u doen?En zijn er nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben met het aerow pakket van suzuki?
Re: Wat zou u doen???
Heb je de auto in de showroom gezien?Hoi allemaal ik heb in januari een nieuwe suzuki swift gekocht met een aerow pakket.
Re: Wat zou u doen???
Als je bedoeld of hun er een hadden staan als voorbeeld nee.Ik heb hem gezien toen ik hem ophaalde in een garage waar ze auto hadden staan die opgehaald moesten worden.
-
- Berichten: 32499
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Wat zou u doen???
Bedoel je nieuw vanaf de fabriek, of een nieuwe tweedehands?ik heb in januari een nieuwe suzuki swift gekocht met een aerow pakket.
Re: Wat zou u doen???
Nee hij is gloednieuw gekocht met 0 op de teller.
Re: Wat zou u doen???
k@@tje®42 schreef:Als je bedoeld of hun er een hadden staan als voorbeeld nee.Ik heb hem gezien toen ik hem ophaalde in een garage waar ze auto hadden staan die opgehaald moesten worden.
Dus alleen op papier gezien, en zo gekocht?
Re: Wat zou u doen???
Nee op een foto en op die foto stond dat pakket ook heel mooi.In het echt valt het vies tegen.Maar goed ik neem aan als je een nieuwe auto koopt dat het er dan ook mooi en gelikt uit moet zien.
Re: Wat zou u doen???
Je weet toch, dat op de foto altijd alles heel mooi uitziet.k@@tje®42 schreef:Nee op een foto en op die foto stond dat pakket ook heel mooi.In het echt valt het vies tegen.Maar goed ik neem aan als je een nieuwe auto koopt dat het er dan ook mooi en gelikt uit moet zien.
Als dit pakket bij een ander bedrijf, en niet bij Suzuki is geïnstalleerd, dat geeft al te denken.
Misschien kan je bij het juridisch loket navraag doen, hoe te handelen, want dit kan dus niet.
Re: Wat zou u doen???
k@@tje®42
Je hebt recht op een goed produkt en daarvan is hier geen sprake. Je kunt dus de koop ontbinden en je geld terug eisen. Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Schakel desnoods je rechtbijstandverzekering in (als je die hebt).
Sukses, Maxiem.
Je hebt recht op een goed produkt en daarvan is hier geen sprake. Je kunt dus de koop ontbinden en je geld terug eisen. Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Schakel desnoods je rechtbijstandverzekering in (als je die hebt).
Sukses, Maxiem.
Re: Wat zou u doen???
Dat het in Deutschland is gemacht wil nog niet zeggen dat het onderdeel niet origineel Suzuki is, uw Swift komt nl. ook niet uit Japan. Suzuki laat zijn producten in diverse landen maken!k@@tje®42 schreef:Ook dacht ik dat het aerow pakket orgineel van suzuki was maar dat blijkt niet zo te zijn en word door een bedrijf in Duitsland gemaakt.vandaar ook dat het niet mooi past en de kleur niet overeen komt.
Het kleurverschil: Een beetje kleurverschil is inderdaad niet te voorkomen, het is namelijk zo dat zelfs gelakte bumpers (met name de metallic-kleuren) ook enig kleurverschil hebben, doordat de metallic-deeltjes anders reageren als zij op kunststof (i.p.v. metaal) worden gespoten. Enig kleurverschil (uiteraard binnen redelijke grenzen) is dan ook niet uitzonderlijk en aanvaardbaar.
De pasvorn: Ook hier geldt dat enige afwijking in [pasvorm (uiteraard binnen redelijke grenzen) niet uitzonderlijk is en aanvaardbaar zou moeten zijn. In de folder (en zelfs in de showroom) ziet het er allemaal net even mooier uit, daar maakt niet alleen Suzuki zich schuldig aan maar alle autofabrikanten.
Misschien is een "second opinion" een goed idee, bijvoorbeeld van een andere Suzuki-dealer en (afhankelijk van het feit of dat Heinenoord een beetje bij u op de route ligt) misschien eens langsrijden bij de importeur als de kleur en/of pasvorn naar uw mening teveel afwijkt van hetgeen aanvaardbaar is?
Re: Wat zou u doen???
Tja, op een foto is het natuurlijk allemaal gelikt.
Je hebt contact gehad met Suzuki Nederland. Ben je ook bij de leverende dealer geweest. Wat zegt deze dealer? De 1e stap is namelijk naar de verkoper te gaan.
Kom je er met hun niet uit, neem dan eens kontakt op met het juridisch loket. Zij kunnen je informeren over eventuele vervolgstappen.
Je hebt contact gehad met Suzuki Nederland. Ben je ook bij de leverende dealer geweest. Wat zegt deze dealer? De 1e stap is namelijk naar de verkoper te gaan.
Kom je er met hun niet uit, neem dan eens kontakt op met het juridisch loket. Zij kunnen je informeren over eventuele vervolgstappen.
Re: Wat zou u doen???
hobby1
ff voor alle duidelijkheid dit aerow pakket is er op gezet door de suzuki dealer zelf en ook het spuitwerk is door een bedrijf gebeurd die in opdracht van de dealer gespoten is.Met andere woorden alles is door de dealer gebeurd
ff voor alle duidelijkheid dit aerow pakket is er op gezet door de suzuki dealer zelf en ook het spuitwerk is door een bedrijf gebeurd die in opdracht van de dealer gespoten is.Met andere woorden alles is door de dealer gebeurd
Re: Wat zou u doen???
Heel stoer advies, maar dan zal eerst nog moeten blijken in hoeverre de klachten redelijk zijn.MAXIEM schreef:k@@tje®42
Je hebt recht op een goed produkt en daarvan is hier geen sprake. Je kunt dus de koop ontbinden en je geld terug eisen. Doe dat wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Schakel desnoods je rechtbijstandverzekering in (als je die hebt).
Sukses, Maxiem.
Re: Wat zou u doen???
Ook heb ik al gebeld met de dealer waar de auto vandaan komt. Hij zei we hebben meer aerow pakketen verkocht en tot nu toe geen klachten gehad.Daarom vraag ik ook of er meer mensen zijn die zo pakket erop hebben en de zelfde problemen hebben.Het kleurverschil is geen klein beetje ik vind het best veel leken konden het goed zien.Sterker nog mijn auto heeft nu ook 3 verschillende kleuren.De auto zelf de bumpers en de opzet stukken.Ik ben hier naar 2 schade bedrijven geweest en die vertelde dat het pakket nooit appart gespoten had mogen worden.Ze sturen dat pakket ook appart van de auto naar een spuiterij.Het ral nummer van de auto is meestal heel anders dan de auto zelf.Omdat er vele kunstof soorten zijn.
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze moeten spelen met de lak.Wat iemand al eerder zei hier 100% kan niet maar 97 tot 98 moet kunnen volgens hun.
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze moeten spelen met de lak.Wat iemand al eerder zei hier 100% kan niet maar 97 tot 98 moet kunnen volgens hun.
Re: Wat zou u doen???
Hoe had je dat dan in gedachten? Binnen een serie auto's heb je kleine verschillen, dus jij wilt een pakket dat speciaal afgestemd is op de kleur van jouw auto? Wat denk je dat het pakket kost als dat exact is afgestemd op jouw auto?k@@tje®42 schreef:Als ze het goed hadden willen doen hadden ze moeten spelen met de lak. Wat iemand al eerder zei hier 100% kan niet maar 97 tot 98 moet kunnen volgens hun.
Re: Wat zou u doen???
Zo te zien verschuif u het probleem naar mij toe dat zal een lekkere bak zijn zeg.Ik ben een leek in dat soort dingen en ik verwacht gewoon dat het er netjes uit ziet daar betaal ik ook voor.En wat de kosten daarvan doet er niet toe.En speciaal voor mijn auto vind ik ook niet kloppen het is een kleur die door suzuki word verkocht.De spoiler die erop zit is de zelfde kleur als de auto zelf waarom kan dat niet met de opzet stukken?Ik verwacht gewoon een mooie auto en niet 1 in 3 kleuren.
Laatst gewijzigd door k@@tje®42 op 18 aug 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat zou u doen???
Het probleem kan op dit moment inderdaad nog bij u liggen zolang nog niet is aangetoond dat er een ongebruikelijk groot kleurverschil is tussen het pakket en de auto zelf.k@@tje®42 schreef:Zo te zien verschuif u het probleem naar mij toe dat zal een lekkere bak zijn zeg.Ik ben een leek in dat soort dingen en ik verwacht gewoon dat het er netjes uit ziet daar betaal ik ook voor.En wat de kosten daarvan doet er niet toe.En speciaal voor mijn auto vind ik ook niet kloppen het is een kleur die door suzuki word verkocht.
Zoals gezegd zal de kleur nooit exact hetzelfde kunnen zijn, al zou het alleen maar zijn door het materiaalverschil en het verschil binnen een serie dezelfde auto's met dezelfde kleur.
Als de prijs u niet uit maakt kunt u natuurlijk ook zelf een dergelijk pakket voor u persoonlijk in de kleur van uw specifieke auto laten maken. Zal echter wel "wat" duurder worden dan....
Re: Wat zou u doen???
Ik bedoelde met de prijs wat hun er voor kwijt zijn voor het spuiten.Ik ga niet meer geld uitgeven voor die auto ik heb al betaald.Ze lossen het maar op.Ik wou alleen weten of er nog meer mensen zijn die dat probleem hebben en het niet mooi vinden.En wat die mensen zouden doen.
Re: Wat zou u doen???
De prijs die u betaald heeft is de prijs voor een pakket dat qua kleur is afgestemd op de kleur van de serie auto's waar uw auto deel vanuit maakt. U wilt voor deze prijs een pakket dat persoonlijk voor uw auto is gemaakt. Dat "mag" u uiteraard proberen, maar ik geef u weinig kans......k@@tje®42 schreef:Ik bedoelde met de prijs wat hun er voor kwijt zijn voor het spuiten.Ik ga niet meer geld uitgeven voor die auto ik heb al betaald.Ze lossen het maar op.Ik wou alleen weten of er nog meer mensen zijn die dat probleem hebben en het niet mooi vinden.En wat die mensen zouden doen.
Zolang niet vast is komen te staan dat het kleurverschil inderdaad uitzonderlijk groot is kan niemand u vertellen wat te doen. Als het kleurverschil namelijk niet uitzonderlijk groot is maakt u geen schijn van kans.
Re: Wat zou u doen???
Nee ik wil gewoon dat mijn auto er voor 100% bij staat dat is toch niet teveel gevraag?Ik denk dat wij er samen niet uit komen jij leg de schuld bij de koper neer dat is de omgedraaide wereld.Zij moeten gewoon zorgen dat het product 100% is niet meer niet minder en dat de klant tevreden is daar betaal je voor.En zo lang ik niet tevreden ben zit er iets niet goed en moet dit gewoon opgelost worden.