LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Week geleden auto gekocht.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Roel Weers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2009 15:46

Week geleden auto gekocht.

Ongelezen bericht door Roel Weers »

Ik ben op zoek geweest via internet naar een goedkoop klein autootje voor mij en mijn dochter, het liefst een diesel en iets gevonden.
Er was een Opel corsa in Oudenbosch en een Nissan micra in Rotterdam.
Daar ik in Rotterdam woon ging ik natuurlijk voor de Nissan mede omdat het een bekende Toyota dealer was en ik dacht deze wel te kunnen vertrouwen temeer de verkoper mij 3 maanden garantie op draaiende delen motor/bak gaf.
Op mijn verzoek(om problemen te voorkomen) is de distibutieriem vervangen en een nieuwe APK.
De auto is van 1998 en ik heb hier 2000 euro all in voor betaald,zaterdag de auto opgehaald woensdag was de accu kapot.
Die is vervangen en de dealer stelde mij voor het bedrag te delen ik ging akkoord.
In die zelfde week op zaterdag kwam ik uit mijn werk en ging bij Dordrecht de tunnel in en op dat moment begon de koppeling te slippen waardoor ik niet sneller kon rijden dan 40 km ik heb de auto bij een tankstation geparkeerd en later weggesleept.
Op maandag heb ik de auto naar de dealer gebracht en later werd ik gebeld dat de kosten op 720 euro kwamen en volledig voor mijn rekening waren waarvan ik dacht dat dit bij de garantie hoorde.
Kunt u mij hier in adviseren?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Week geleden auto gekocht.

Ongelezen bericht door cliff »

Je heb toch garantie gekregen op draaiende delen??
Volgens mij zijn koppelingsplaten draaiend?
Wat moet er vervangen worden of wat is er kapot,wel zo handig om te melden.

Gr
Roel Weers schreef:Ik ben op zoek geweest via internet naar een goedkoop klein autootje voor mij en mijn dochter, het liefst een diesel en iets gevonden.
Er was een Opel corsa in Oudenbosch en een Nissan micra in Rotterdam.
Daar ik in Rotterdam woon ging ik natuurlijk voor de Nissan mede omdat het een bekende Toyota dealer was en ik dacht deze wel te kunnen vertrouwen temeer de verkoper mij 3 maanden garantie op draaiende delen motor/bak gaf.
Op mijn verzoek(om problemen te voorkomen) is de distibutieriem vervangen en een nieuwe APK.
De auto is van 1998 en ik heb hier 2000 euro all in voor betaald,zaterdag de auto opgehaald woensdag was de accu kapot.
Die is vervangen en de dealer stelde mij voor het bedrag te delen ik ging akkoord.
In die zelfde week op zaterdag kwam ik uit mijn werk en ging bij Dordrecht de tunnel in en op dat moment begon de koppeling te slippen waardoor ik niet sneller kon rijden dan 40 km ik heb de auto bij een tankstation geparkeerd en later weggesleept.
Op maandag heb ik de auto naar de dealer gebracht en later werd ik gebeld dat de kosten op 720 euro kwamen en volledig voor mijn rekening waren waarvan ik dacht dat dit bij de garantie hoorde.
Kunt u mij hier in adviseren?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Week geleden auto gekocht.

Ongelezen bericht door jor »

Re: Week geleden auto gekocht.
Je heb toch garantie gekregen op draaiende delen??
Volgens mij zijn koppelingsplaten draaiend?
Er draait wel meer maar met draaiend gedeelte worden de zuigers/drijfstangen en (krukas)lagers bedoeld.De koppelingsplaten vallen vrijwel nooit onder de garantie omdat het helemaal van de chauffeur afhangt hoelang die meegaan, mensen die met hun voet op het koppelingspedaal rijden zullen er veel korter mee doen bv.

Vincenti
Berichten: 135
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Week geleden auto gekocht.

Ongelezen bericht door Vincenti »

Koppeling valt inderdaad niet onder de definitie van "draaiende delen".

Dat is dus flink balen voor jou. Je zou de garage nog kunnen verzoeken om enige vorm van coulance; bijvoorbeeld inbouwen tegen kostprijs (voor uurtarief en onderdelen) met als motivatie dat jij dan alsnog met een goed gevoel kunt wegrijden zonder dat de dealer daarop verliest.

Als men niet bereid is tot enige vorm van coulance zou ik de auto uit principe niet daar laten repareren maar bij een ander (wellicht goedkoper?) adres. Ze hoeven toch geen winst te halen uit het feit dat ze een auto met een slechte koppeling hebben verkocht (ook al wisten ze dat niet van te voren)?

Gesloten