LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wil auto kopen ,maar zie een klein probleempje

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bigmama35

wil auto kopen ,maar zie een klein probleempje

Ongelezen bericht door bigmama35 »

ik kan een fiat pallio kopen
op de teller staat 159000±

bij 69000 is de distributie riem vervangen

hij zou hem na laten kijken of ie tussentijds niet is vervangen
anders komen de kosten voor mij

heb al een papier getekend dat ie van mij word[achteraf denk ik niet moeten doen]

maar mijn vraag is voor wie zijn deze kosten
er zijn nog meer kleine dingetjes die ik op mij neem
zoals banden zijn bijna versleten
en een plek op het raam

maar die distributie riem dan worden de kosten mij te hoog als die er bij komen
en hij komt bij de garage weg

hoop op een reaktie

herzon

Re: wil auto kopen ,maar zie een klein probleempje

Ongelezen bericht door herzon »

De vraag: voor wie zijn deze kosten is heel simpel te beantwoorden. Wat is er afgesproken bij het sluiten van de overeenkomst? Je schrijft dat: hij indien nodig hem zou laten vervangen en kosten voor jou zijn. Je hebt getekend, en dus een overeenkomst gesloten. En dat betekend dat je akkoord bent gegaan met de auto. En de bijkomende kosten!

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Bigmama je hebt al getekend helaas.

Als je twijfeld voor de aankoop en je wil een optie of bedenktijd teken dat altijd onder fin. voorbehoud.
Willen ze dat niet jammer dan, gaat het helemaal niet door.
Je kunt dan altijd onder het contract uit met de woorden ik krijg het geld niet bij elkaar (van de bank) zonder verder opgaaf ook al pult jouw binnenzak uit van de flappen.
Zo simpel is dat, nu dus niet meer, je zit vast aan 15% van de aankoopsom, en als de banden en b.v de uitlaat zijn langste tijd heeft gehad, altijd die kosten in mindering brengen als je per se toch die auto wil hebben.
Geen proefrit mogelijk voor de aankoop...laten staan!!!!!!!
Achteraf valt er nu weinig meer aan jou overeenkomst te doen.
Maar sta vooraf op jouw rechten en voorwaarden die jij zelf bepaald, zo werkt dat in de autobranche.
Minder bieden altijd!!! en geen onderhoudsboekje of rekeningen ter inzage ga dan altijd uit van extra kosten...altijd.
Vooraf even het kenteken checkenop www.rdww.nl eigen voertuig gegevens raadplaegen, kan je meteen zien hoelang hij hem al op bedrijfsvoorraad heb, geef dan stukken minder want bij een opkoper krijgen ze helemaal een verliezer door hun maag.
Onderhandel gewoon goed en ga op je gevoel af..voelt het lekker zo auto als je eromheen loopt?? ...enz enz, zo doe ik het altijd.
Bij inruil moet je fatsoenlijke bedrag krijgen en nooit op hun eerste bod akkoord gaan.
Hou altijd fin reserve achter de hand..nu heb jij een probleem, als de verkoper goede winst maakt, waarschijnlijk nu, reken niet op medewerking van hem (hij gaat zijn winst niet meer weggegeven indien niet verplicht)..alles staat zwart op wit.
Een aanbetaling is nooit nodig...is een gunst van de koper, zoniet dan gaat het feest ook niet door voor hem...bij twijfel nooit teken neem een paar dagen bedenktijd.

Eerlijke handelaren werken nooit zo met pushen.

Tips voor de vogende keer, maar aan die palio zit je helaas vast met alle eventuele bijkomende kosten ...helaas. niks meer aan te doen.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Even ter aanvulling altijd loyaal naar de verkoper blijven..goede verkopers zijn dan ook loyaal en als je heel zeker van je zaak bent nooit laten merken, maar zeggen dat je het net niet red....maar het wel een goede zaak vind een beetje ego strelen.
Dit doe je alleen als die auto helemaal voldoet aan je wensen en de prijs voor jou persoonlijk oke is. (maar wil kijken waar de grens ligt qua prijs)

Gaat er meestal nog wel iets van af.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kampvuur heeft gelijk. Handel is gunnen. Een aardige klant krijgt bij mij ook meer korting dan een z.....t. Een verkoper wil best korting geven maar niet met gezichtsverlies.

Gesloten