LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
kamsim
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:01

Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door kamsim »

Mijn verhaal gaat niet over woekerpolissen maar over garagebedrijven die de boel op bijna de zelfde manier oplichten. De werkwijze van garagebedrijven gaat als volgt:

Eerst dit: Bij verzekeringsmaatschappijen en banken die polissen verkopen mogen kosten in rekening worden gebracht maar hoeveel deze kosten zijn weet de consument niet met als gevolg dat de consument veel te veel betaald.

Bij garagebedrijven mogen er met gemiddelden gewerkt worden als het om rijklaar maken + afleverpakket + APK keuring gaat , bij garage bedrijven gaat het net zo, er wordt gewerkt met gemiddelden berekeningen, je ziet duidelijk op de koopovereenkomst wat de kosten zijn voor bijkomende zaken zoals ''overige kosten, rijklaar std. + afleverpakket overige segmenten, APK for life, extra kosten overheid enz.''
Wat je niet ziet is wat ze met je auto uitvoeren,........voor het bedrag wat ik hiervoor betaald heb is € 995,00 en wat ik er voor terug krijg is € 274,29 .......??!! HIER KLOPT IETS NIET!!!

Sinds 16 Juli 2010 kocht ik mijn auto ''Nissan 350Z'' bouwjaar 2005 bij garagebedrijf Bochane Nijmegen die aangesloten is bij de BOVAG.
Ik koop speciaal een auto omdat deze is aangesloten bij branchevereniging BOVAG, omdat je altijd geholpen wordt bij eventueel onenigheid met garanties en overige zaken.
Garagebedrijven mogen een gemiddeld bedrag in rekening brengen van de te verwachte kosten voor de afleveringsbeurt beurt+APK en onderhoudsbeurt. Bij navraag bij de BOVAG bevestigen zij dit.
Voor mij betekend dit nadat ik op onderzoek ben gegaan dat ik een bedrag van
€ 720,71 teveel heb betaald.
Hoe dit komt? dit komt doordat garagebedrijf Bochane Nijmegen eigenlijk niet voldoende tijd heeft gehad om de werkzaamheden volgens het boekje uit te voeren. Ik heb het hier over een boekje die normaal gesproken bij iedere beurt of het gaat om een 60.000km beurt of een 90.000km beurt hiervoor zijn werkorder formulieren die stapsgewijs afgewerkt dienen te worden worden.
Bij de onderhoudsbeurt die mijn auto heeft ondergaan is er geen werkorder formulier, waarom dit het geval is heeft garagebedrijf Bochane Nijmegen mij verteld dat dit niet gebeurt bij een occasions, wat er wel wordt gedaan is een beetje nalopen.
Voor een bedrag van € 995,00??
Op de faktuur staat heel netjes "rijklaar maken + Afl. pakket" alsof je een cadeautje krijgt dat je maar liefst € 995,00 kost, en wat je er voor terug krijgt is € 274,29 m.a.w. ik voel me flink gen...it, een lachertje toch?, ik betaal € 995,00 en krijg € 274,29. Een simpele berekening laat zien dat ik € 720,71 veel te veel heb moeten betalen, en als ik het garagebedrijf Bochane hiermee confronteer dan wordt mij verteld dat het is toegestaan om van tevoren een gemiddelde berekening toe te passen, ik heb het garage bedrijf dan ook gevraagd hoe z'n gemiddelde berekening eruit ziet, het antwoord was dat dit bedrijfsinformatie is en niet voor de klant ter inzage is.Vreemd!! Ieder bedrijf dat niets te verbergen heeft laat toch met trots zien dat de gang van zaken op een eerlijke en bonafide wijze afgehandeld wordt? Mijn verhaal gaat nog verder, ik ben nu bijna een jaar bezig en ben nog steeds niet voldoende geholpen door dit garagebedrijf. Bij de aankoop zijn er wat punten doorgenomen die volgens de BOVAG normen hersteld zou moeten worden. Lekkend cabriolet dak dat met simpele Siliconenkit volgepropt is en die een wasbeurt in de wasstraat los geraakte , koppeling die niet volgens de Bovag normen zijn hersteld, achterklep scheef door eerdere aanrijding, deze is en met een opvul rubbertje verkeert hersteld, zo verkeert dat deze tegen de autolak schuurt en de verf loslaat wat later roestvorming zal genereren. Mijn auto is tot twee keer toe bij de Dekra keuring in Uden geweest en hebben in beide gevallen een negatief rapport uitgebracht, en nog steeds wimpelt het garagebedrijf Bochane mij af dat de werkzaamheden volgens de BOVAG normen zijn hersteld, het mooie van het geheel is dat ook dit garagebedrijf de Dekra heeft uitgenodigd voor een keuring die ook nog eens negatief uitviel, met andere woorden, het garagebedrijf Bochane Nijmegen levert mij de auto terug nadat de Dekra de auto nog niet geheel heeft goed gekeurd.
Ik ben nu bijna een jaar verder en nog steeds lekt mijn auto olie, rammelt de deur, koppeling niet in orde, lekt het cabrio dak.
Garage bedrijf Bochane Nijmegen sjoemelt, komt afspraken niet na, komt garantie afspraken niet na, provoceert en hebben een houding van zoek het maar uit. Zelfs wanneer de Bovag hierin heeft bemiddeld.
Wordt vervolgd

zoblijfje
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:31

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door zoblijfje »

Hoi Kamsim,

Ik heb je verhaal aandachtig zitten lezen, zelfs 2 keer.
Het werpt nogal een ander licht op zaken die wij doorgaans klakkeloos aannemen(afleverkosten)
Je theorie erachter vindt ik behoorlijk interessant en kan me er wel in vinden.
Wij hebben ook een behoorlijke lange lijst van ellende bij Bochane(Wageningen/Veenendaal) achter de rug.
Uiteindelijk is alles wel opgelost maar heeft heel veel kruim en initiatief van onze zijde gekost.
Veel punten zijn herkenbaar met als belangrijkste: afspraken niet nakomen en de klant een beetje dom houden.
Heb zelfs een onderhoudshistorie gekregen van onze aangeschafte auto, die ga ik eens goed bekijken wat er gebeurd is bij een afleverbeurt van onze auto.
Daar hebben we immers ook flink voor betaald.
Complimenten voor je verslag.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door ciske »

bij deze naam loop ik gauw een straatje om....Bochane

kamsim
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:01

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door kamsim »

Hoi Ciske, ik lees dat je bij Bochane het liefst een straatje om loopt, heb jij zelf ook ervaringen of herken je mijn verhaal?

kamsim
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:01

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door kamsim »

Hoi zoblijfje,
Bedankt voor je compliment, ik hoop dat er nog meer mensen reageren, het hoeft niet zozeer over Bochane te gaan, het kan ook zijn dat andere mensen deze woekerpraktijken bij garagebedrijven ook hebben meegemaakt zou ik hiervan graag van op de hoogte gebracht worden.
Andere klachten over Bochane zijn ook welkom.
Grt. kamsim

gurby28
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2009 12:32

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door gurby28 »

Achja, de afleverbeurt. Ik ben het wel met je eens.

Toen ik in 2009 m'n Passat TDI kocht als 4 jarige auto bij een universele BOVAG garage, betaalde ik ook een honderd of 7 bij voor afleverbeurt en garantie. Die twee moesten samen gaan, geen beurt, geen garantie want 'dan hebben wij hem niet nagelopen en kunnen repareren vooraf waar nodig'.

Die beurt stelde geen fluit voor:
- Er werd gewone olie (wel goede kwaliteit) ingedaan in plaats van de voorgeschreven LONGLIFE olie. Als je dat al doet, moet je wel de onderhoudsinterval in de boordcomputer herprogrammeren (30.000km terug naar 15.000) en dit is niet gedaan. Deze was ook niet gereset trouwens dus ca 8.000km daarna kwam er opeens een melding dat ie een beurt moest hebben.
- De computer werd niet op storingen uitgelezen. Er waren wel wat storingen die dus ook niet gerepareerd zijn, kon ik nog 2x terug in de garantieperiode terwijl ze dit bij aflevering hadden moeten regelen
- Xenon koplampen (met automatische hoogteregeling) stonden veel te laag afgesteld. Dit afstellen moet met behulp van de computer en is een merkspecifieke procedure. Ze hebben de computer software ervoor wel maar is niet uitgevoerd.

Over de afhandeling van mijn klachten nadat ik ben teruggegaan was ik zeker te spreken en als ik er weer een mooie auto tref daar zal ik hem zeker kopen, maar een afleverbeurt kun je niet in blind vertrouwen laten uitvoeren door een universeel bedrijf.
Meer te lezen hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 76&t=72131

Al met al betaal je in het kader van afleverbeurt een bak geld voor olie en een nieuw oliefilter en overige zaken die je zelf na een proefrit aangeeft (in mijn geval alleen een defect knipperlicht in de spiegel). Bij een 'universele' garage zou ik niet veel meer verwachten. Van een merkdealer verwacht ik wel dat ze een complete grote beurt volgens fabrieksvoorschrift uitvoeren inklusief afvinklijst van alle controlepunten en dat de auto dus grondig bekeken en waar nodig gerepareerd wordt. Maar daar is de auto in de regel dan ook wat duurder :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door ciske »

kamsim schreef:Hoi Ciske, ik lees dat je bij Bochane het liefst een straatje om loopt, heb jij zelf ook ervaringen of herken je mijn verhaal?

Ik ben gelukkig op tijd afgehaakt.

Bochane
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2011 16:00

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door Bochane »

Goedendag,

Als Autobedrijf Bochane volgen wij natuurlijk ook wat er besproken wordt op het internet, waaronder ook dit forum.

Het is nooit leuk om iets negatiefs over je bedrijf te lezen, we betreuren klachten maar we kunnen er wel wat mee!

Helaas kunnen we het niet altijd iedereen tevreden houden, maar we willen er graag alle moeite voor doen om het op te lossen.

Daarom: heeft u een klacht, deel deze dan svp ook met ons via [email protected]. We kunnen deze dan inhoudelijke bekijken en indien mogelijk samen oplossen.

Ook voor andere vragen kunt u altijd contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

afdeling klantencontact Bochane

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

:mrgreen: maar liefst na 2 maanden een reactie van Bochane Nijmegen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef::mrgreen: maar liefst na 2 maanden een reactie van Bochane Nijmegen.
:lol: waarschijnlijk pas nu van dit forum gehoord:-)

vocalfons
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2012 13:53

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door vocalfons »

Ik heb een Renault privilege pas. Ik ben echt bevoorrecht: het is inclusief gratis APK. Nou ja...gratis...

Even schrikken was het wel: 1500 euro om onze oude Scenic door de APK te krijgen. Bijna een nieuwe auto aangeschaft. Toch maar even naar Profile Tyrecentre Nijmegen. Hadden we al wat goede ervaringen mee.

Ik legde hen het keuringsrapport voor van Bochane. Bij keuring door Profile was de kosten raming:"maximaal 650 euro".

Verrassing: bij aflevering was de rekening lager, 618 euro "we waren iets eerder klaar" was het droge commentaar van Profile.

Maar ik heb wél een Renault privilege pas. Ik ben dus echt bevoorrecht: ik mag daarom bij Bochane mijn Renault laten onderhouden voor Roll Royce tarieven. Een echt privilege.

Bij de door Bochane gemelde gebreken zaten zaken die niet bij een keuring meetellen én zaken die nog binnen de norm waren. Het prijsverschil zit hem hier dus niet alleen in het werkplaatstarief, maar voornamelijk in door Bochane gedeclareerde zaken die gewoon door de keuring komen.

Ik zal het woord oplichting niet snel in de mond nemen, maar er wordt bij Bochane wel héél creatief in de richting van de eigen portemonnee gedacht. Een beetje kortzichtig is dat wel. Iedere klant die onderzoekt hoe een andere garage dit doet en wat daar de prijzen zijn, zal al snel tot de conclusie komen: Bochane is een hele dure en vooral onbetrouwbare garage. Overigens heb ik nog veel meer voorbeelden, maar één is mijns inziens voor mij al ruim voldoende om deze garage te mijden.

Wil je toch per se een nieuwe Nissan of Renault of Dacia? Wist je dat dealers van andere merken veelal op bestelling iedere nieuwe auto kunnen leveren? Dus Bochane mijden is bijna altijd mogelijk.

Tenzij... je sleutel de code is vergeten...dan moeten ze hem opnieuw inlezen, voor de som van 75 euro (45 minuten werkplaatstarief). Laat ik dat nou toevallig vandaag net bij de hand hebben....de auto is op een trailer gezet...en heb ik een keuze?

Ik heb een Renault privilege pas. Ik ben echt bevoorrecht; de auto gaat naar Bochane Nijmegen.

Even met ze bellen. Ze moeten de reserve sleutel ook hebben.

En o jee, ik hoor ze op de achtergrond het woord "afgekeurde scenic" tegen elkaar zeggen. Ze herkennen mijn auto nog van hun afkeuring. En ja hoor, de service om even de reserve sleutel bij me op te halen is ze te veel moeite. Of ik hem maar even kom brengen. Te voet dan maar, want ik heb geen auto. 2 kilometer Bij -4 graden Celcius met 3 kinderen van 3, 5 en 7 jaar oud. Tuurlijk, ik zeg dóen!

Ik heb een Renault privilege pas. Ik ben echt bevoorrecht. Wat ben ík blij met mijn privilege pas. Want hoe zouden ze me behandelen zónder zo'n pas? Fysiek geweld?

Bedankt, Bochane Nijmegen! Jullie maken allemaal warme gevoelens bij me los!

Ik wens jullie een spoedig faillisement.

Henkzelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2012 16:24

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door Henkzelf »

Voor alle adspirant kopers bij Bochane Nijmegen,

Denk 2 keer na voordat je zaken doet bij dit bedrijf. De service is echt waardeloos en zodra ze hun geld binnen hebben ben je niet meer interessant. Eens maar nooit weer een auto bij Bochane !!

Henk

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door thecure »

Henkzelf schreef:Voor alle adspirant kopers bij Bochane Nijmegen,

Denk 2 keer na voordat je zaken doet bij dit bedrijf. De service is echt waardeloos en zodra ze hun geld binnen hebben ben je niet meer interessant. Eens maar nooit weer een auto bij Bochane !!

Henk
graag onderbouwing van uw verhaal... dit is niet volgens de gedragsregels..

C-lien
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2012 22:50

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door C-lien »

Herkenbaar..

Ik heb vorige week daar een Renault Twingo gekocht van 2008
met afleverpakket t.w.v. 600,- (onderhoud, rijklaar maken, apk keuring)
Anderhalve week op moeten wachten. Toen ik hem net twee dagen had
reed hij niet meer. Bougie kabels waren beschadigd (plus er zat een duif
door de motor verspreid, en ik heb geen duif aangereden)
Dit was geen garantie werd me verteld, dit was "van buitenaf" gebeurd...
Zijn woord dus tegen dat van mij, en daarmee was de kous af.

Een dag later kom ik er achter dat mijn auto dus niet apk gekeurd is.
Krijg doodleuk een automatisch gegenereerd mailtje binnen om daarvoor
een afspraak te maken.
Ik bel de verkoper met de vraag hoe het komt dat mijn auto niet gekeurd is.
Hij beweerde dat de auto wél apk gekeurd was, de motor was wél degelijk
nagekeken...maar waarom ik er dan geen keuringsrapport bij heb gekregen
kon hij me niet uitleggen... waarom mijn auto in het rdw database nog steeds
stond als niet nieuw apk gekeurd (komt volgende maand te vervallen), dat kwam volgens hem omdat het altijd even duurde voordat zo'n rapport word doorgevoerd....

Morgen moet ik erheen, dan word er nog een onderdeel in de airco gezet
die ze op dat moment niet op voorraad hadden.
Plus dat (volgens de verkoper) de apk zou worden "afgemaakt".. :shock:

Nu ik dit topic lees zakt de moed me nog verder in de schoenen :(

Geen reclame voor Bochane Nijmegen!

smartass
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2012 23:14

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door smartass »

Bochane schreef:Goedendag,

Als Autobedrijf Bochane volgen wij natuurlijk ook wat er besproken wordt op het internet, waaronder ook dit forum.

Het is nooit leuk om iets negatiefs over je bedrijf te lezen, we betreuren klachten maar we kunnen er wel wat mee!

Helaas kunnen we het niet altijd iedereen tevreden houden, maar we willen er graag alle moeite voor doen om het op te lossen.

Daarom: heeft u een klacht, deel deze dan svp ook met ons via [email protected]. We kunnen deze dan inhoudelijke bekijken en indien mogelijk samen oplossen.

Ook voor andere vragen kunt u altijd contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

afdeling klantencontact Bochane

Ik zal zeggen, bespaar je de moeite om dit formulier in te vullen, ik wacht al weken op een reactie. Als ik nu mail krijg ik geen antwoord terug, hoezo onbeschoft en arrogant.

Ik heb inmiddels renault Nederland aangeschreven en die komen tenminste netjes terug met een compensatie regeling.

De behandeling was intriest, om een lang verhaal kort te maken, ik had een airbag storing. Bleek achteraf te liggen aan fout aangesloten draden omdat het onderdeel uit een buitenlandse auto kwam. Men heeft na ruim 5 uur zoeken niet kunnen achterhalen wat het was, en maar doorprutsen en doorprutsen. Kostte me ruim 450 euro, ik werd weggestuurd met de mededeling, tsja we weten het ook niet, succes ermee. Bleek later dat door simpel de weerstanden te meten je zo kon achterhalen hoe het wel moest, geen 1 uur werk bij een lokale garage.

Ik heb er geen goed woord voorover en wellicht te negatief, maar Renault en Bochane, medewerkers die je wegsturen met de mededeling dat ze het niet weten en wel een factuur sturen valt erg slecht bij mij.

Wel top van Renault Nederland dat ze met een regeling komen. Kan Bochane wat van leren, maar ja, daar ga ik toch nooit meer wat van horen, want die weten toch nooit wat ze moeten doen.

Jaspers Donderstraal
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2013 14:47

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door Jaspers Donderstraal »

Klacht Bochane Arnhem.

Je heb een privilege pas en hier valt bv onder APK keuring.
Als je auto afgekeurd wordt op een paar kleine dingetjes zoals een kapot klemmetje en een balkje wat door geroest is, wat vast zit met twee moertjes en je wilt dit zelf repareren vragen ze voor een herkeuring 2 dagen na de eerste keuring 29 Euro.
Ik vindt dit een belachelijke prijs voor 5 minute werk.
Men gebruikt dit volgens mij om de servies terug te verdienen die ze leveren moeten op aan aanbieding van de privilege pas.

vocalfons
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2012 13:53

Re: Woeker praktijken bij autogarage Bochane Nijmegen!!

Ongelezen bericht door vocalfons »

We zijn nu twee jaar verder. Nog steeds is mijn Scenic in onderhoud bij Profile. Maar nu al voor de derde keer is mijn auto de sleutelcode kwijt. Na veel vijven en zessen blijkt dit gewoon een productiefout te zijn. Kosten bij Bochane: 325 voor een nieuwe set sleutels of 550 voor een nieuwe PSU.
Ik ben van mening dat deze kosten gewoon door Renault moeten worden gedragen. Het is een fabricage fout. Iedere keer als het koud weer wordt, sta ik stil omdat de computer crasht. En ik ben dus zeker niet de enige die hier last van heeft!

Maar ik heb wél een privilege pas. Ik voel me nog steeds héél speciaal behandeld....

Gesloten