LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woekerprijzen Euromaster
woekerprijzen Euromaster
Vandaag mijn winterbanden bij Euromaster Alphen ad Rijn om mijn stalen velgen laten zetten en laten monteren onder mijn auto.Rekening hiervoor bedroeg 100 euro incl.btw !!.Dus voor de goede orde:4 banden monteren op stalen velgen,balanceren en plaatsen onder de auto.Ik heb vandaag is naar andere bedrijven gebeld.De prijzen daar varieerden tussen de 40 en 60 euro incl.btw.Ik vind het echt schandalig dat een bedrijf zulke prijzen hanteerd.
Heeft iemand anders ook zulk soort ervaringen met Euromaster?
Heeft iemand anders ook zulk soort ervaringen met Euromaster?
Re: woekerprijzen Euromaster
Constatijn,
Waarom vergelijk je niet de prijzen voordat je iets gaat doen? Lijkt mij een logische zaak.
Groet
Waarom vergelijk je niet de prijzen voordat je iets gaat doen? Lijkt mij een logische zaak.
Groet
Bedrijf is namelijk om de hoek van het bedrijf waar ik werk.
Ik verwachtte gewoon zulke grote verschillen niet plus het feit dat zij extra veel rekenen voor banden omleggen die niet bij hun gekocht zijn ! Dus zoiets als " we straffen u in uw portemonnee omdat u die banden niet bij ons gekocht heeft " .Een ding heb ik wel geleerd:ga nooit meer naar hun toe en vrienden en kennissen zal ik het ook afraden.
Ik verwachtte gewoon zulke grote verschillen niet plus het feit dat zij extra veel rekenen voor banden omleggen die niet bij hun gekocht zijn ! Dus zoiets als " we straffen u in uw portemonnee omdat u die banden niet bij ons gekocht heeft " .Een ding heb ik wel geleerd:ga nooit meer naar hun toe en vrienden en kennissen zal ik het ook afraden.
Constatijn,
Als het inderdaad zo is als je schrijft in deze forum wil ik hier graag eens van gedachten over wisselen, het kan niet zo zijn dat wij woeker prijzen rekenen, als dat al zo zou zijn hadden we met veel meer klachten te maken.
Neem kontakt met me op via Email en we kunnen dan kijken hoe het zit.
Met vriendelijke groet,
P.W.J.de.Groot
Regiomanager Euromaster
Als het inderdaad zo is als je schrijft in deze forum wil ik hier graag eens van gedachten over wisselen, het kan niet zo zijn dat wij woeker prijzen rekenen, als dat al zo zou zijn hadden we met veel meer klachten te maken.
Neem kontakt met me op via Email en we kunnen dan kijken hoe het zit.
Met vriendelijke groet,
P.W.J.de.Groot
Regiomanager Euromaster
Constantijn
Ik ben monteur bij euromaster Alphen A/d Rijn.
U heeft vantevoren een prijs opgave gehad.
Als u het te duur vond had u dat ook gelijk kunnen aangeven.
U vergeet er ook bij te vertellen dat bij die prijs ook twee ruitenwisser bladen zitten.
marco
Ik ben monteur bij euromaster Alphen A/d Rijn.
U heeft vantevoren een prijs opgave gehad.
Als u het te duur vond had u dat ook gelijk kunnen aangeven.
U vergeet er ook bij te vertellen dat bij die prijs ook twee ruitenwisser bladen zitten.
marco
Nee Marco,je hebt het helemaal mis,ik heb van te voren GEEN prijsopgave gehad en de prijs die ik noemde van 100 euro incl.btw was exclusief de ruitenwissers want de totale rekening was namelijk 114 euro!
100 euro omleggen voor een paar bandjes is pure oplichterij. Men heeft misbruik gemaakt van de situatie dat iemand (de klant) geen verstand heeft van de prijzen binnen de branche.
Te zielig voor woorden. Vooral hoe Euromaster hier reageert getuigt nog maar eens van domheid. En als ik die regiomanager was riep ik die monteur die zich hier namens Euromaster openlijk uit nog vandaag op kantoor en had hij morgen een aangetekende brief in de bus waarin vermeld staat dat indien hij zich nog een keer zonder toestemming in het openbaar uitlaat namens werkgever, ontslag op staande voet het gevolg is.
Als regiomanager moet u toch weten dat het belangrijk is om problemen op te lossen, ook al kost het u in dat geval een keer geld. Op de manier waarop u nu klachten oplost krijgt u in ieder geval niet bepaald snel nieuwe klanten erbij. Gelukkig dat concurrentie binnen de bandenbranche gigantisch is men dus ruime keus heeft in leveranciers.
MVG
Marc
Ook actief binnen de branche
Te zielig voor woorden. Vooral hoe Euromaster hier reageert getuigt nog maar eens van domheid. En als ik die regiomanager was riep ik die monteur die zich hier namens Euromaster openlijk uit nog vandaag op kantoor en had hij morgen een aangetekende brief in de bus waarin vermeld staat dat indien hij zich nog een keer zonder toestemming in het openbaar uitlaat namens werkgever, ontslag op staande voet het gevolg is.
Als regiomanager moet u toch weten dat het belangrijk is om problemen op te lossen, ook al kost het u in dat geval een keer geld. Op de manier waarop u nu klachten oplost krijgt u in ieder geval niet bepaald snel nieuwe klanten erbij. Gelukkig dat concurrentie binnen de bandenbranche gigantisch is men dus ruime keus heeft in leveranciers.
MVG
Marc
Ook actief binnen de branche
Vandaag antwoord gekregen van de regiomanager,hij had de faktuur bekeken en vond het netjes van het filiaal dat ze afvoer oude banden niet hadden gerekend.Dat klopt omdat er helemaal geen afvoer van oude banden was !!Hij kon niets meer voor me doen omdat de prijzen door de direktie waren bepaald.Hoe bedoel je "woekerprijzen "? Hij hoopte ondanks dat hij niks voor me kon doen dat ik toch nog wel eens een bezoek aan een van hun filialen zou brengen.Nou,wat dacht jezelf?!
Ik denk dat je daar gewoon weer heen gaat... of niet? 8-)
Voor de volgende keer: http://www.autobandenmarkt.nl - dan weet je wat het van tevoren kost en ze zijn ook nog es erg goedkoop!
Voor de volgende keer: http://www.autobandenmarkt.nl - dan weet je wat het van tevoren kost en ze zijn ook nog es erg goedkoop!
Constantijn
Ik denk dat je de pech hebt gehad dat het ommonteren in de bonuspool heeft gezeten.Dus hoe hoger de marge hoe hoger de bonus voor het personeel.
Ik denk dat je de pech hebt gehad dat het ommonteren in de bonuspool heeft gezeten.Dus hoe hoger de marge hoe hoger de bonus voor het personeel.
Nog ff een tip: schaf een goedkope extra set stalen wielen aan (niet bij euromaster en laat daar eenmalig winterbanden op monteren. Deze wielen kun je voortaan zelf wisselen met een krik, of heel voordelig laten wisselen bij een bandenservicebedrijf.
Het wisselen is veel eenvoudiger en sneller, en er hoeft niet opnieuw gebalanceerd te worden.
Het wisselen is veel eenvoudiger en sneller, en er hoeft niet opnieuw gebalanceerd te worden.
Ik ga altijd naar Euromaster in Almere Stad.Verschilt misschien per
regio, maar ik ben er erg over te spreken.
Ik ging daarvoor naar Kwikfit, maar had altijd problemen, die ook nog eens niet opgelost werden.
Ik krijg ook altijd een prijsopgaaf van tevoren.
Klein en groot onderhoud laat ik ook uitvoeren bij Euromaster.
Scheelt heel wat euri met de dealer.
Er wordt ook altijd verteld, wat er gedaan is en dat lopen ze met je na.
Ik heb ook niet het idee, dat ze je een poot willen uitdraaien zoals
Kwikfit.Als ik om een eerlijk advies vraag,smeren ze je niets
onnodigs aan.Als het dan eens wat meer kost, vind ik het niet zo erg.
Zolang je goed geholpen wordt,oke.
regio, maar ik ben er erg over te spreken.
Ik ging daarvoor naar Kwikfit, maar had altijd problemen, die ook nog eens niet opgelost werden.
Ik krijg ook altijd een prijsopgaaf van tevoren.
Klein en groot onderhoud laat ik ook uitvoeren bij Euromaster.
Scheelt heel wat euri met de dealer.
Er wordt ook altijd verteld, wat er gedaan is en dat lopen ze met je na.
Ik heb ook niet het idee, dat ze je een poot willen uitdraaien zoals
Kwikfit.Als ik om een eerlijk advies vraag,smeren ze je niets
onnodigs aan.Als het dan eens wat meer kost, vind ik het niet zo erg.
Zolang je goed geholpen wordt,oke.
Ik snap ook niet dat je de prijzen niet eerst vergelijkt, we hebben hier niets aan domme consumenten
Maar gelukkig kon je de auto met je voet opvangen?
-
Ik ben laatst naar Euromaster geweest voor een nieuwe einddemper van de uitlaat.
Ik dacht dat ze dat toch wel vaker hadden gedaan. Nu hij er onder zit lekt hij bij de koppeling op de bestaande uitlaat , en dat hebben ze geprobeerd te dichten met die pasta. Wat een prutsers. En de manier waarop het ging , niet te geloven. Met drie man waren ze er mee bezig, in totaal wel een uur bijna. Het resultaat is bedroevend, en helemaal gezien de rekening; € 177, 00 voor een eenvoudige demper van een vervangend merk.
Nu kan ik er weer langs, kunnen ze de paste weer verwijderen en de zaak opnieuw doen. Hopeloos, dat euromaster. En het is niet de eerste keer dat die eigenwijzen daar een fout maakten. Bij mijn vorige auto stond ik door hun toedoen aan de kant van de weg in de winter met een lek banden ventiel.
Een gewaarschuw mens telt voor twee: ik zou zelfs mijn fiets er niet meer naar toe brengen, voor mij alleen de echte vakmensen.
J. van Wier
Ik dacht dat ze dat toch wel vaker hadden gedaan. Nu hij er onder zit lekt hij bij de koppeling op de bestaande uitlaat , en dat hebben ze geprobeerd te dichten met die pasta. Wat een prutsers. En de manier waarop het ging , niet te geloven. Met drie man waren ze er mee bezig, in totaal wel een uur bijna. Het resultaat is bedroevend, en helemaal gezien de rekening; € 177, 00 voor een eenvoudige demper van een vervangend merk.
Nu kan ik er weer langs, kunnen ze de paste weer verwijderen en de zaak opnieuw doen. Hopeloos, dat euromaster. En het is niet de eerste keer dat die eigenwijzen daar een fout maakten. Bij mijn vorige auto stond ik door hun toedoen aan de kant van de weg in de winter met een lek banden ventiel.
Een gewaarschuw mens telt voor twee: ik zou zelfs mijn fiets er niet meer naar toe brengen, voor mij alleen de echte vakmensen.
J. van Wier
ik heb bij de siba in uden ook mijn banden die ik zelf meebracht laten omleggen en balanceren.
ik moest voor het omleggen 40 euro betalen
voor ventielen 5,36 en balanceren 58.- (waren wel dichte alu-velgen)
totaal: 103,36 incl btw.
tja nu heb ik nog 32,- winst als dat ik de banden daar had gekocht en laten monteren en balanceren, want daar vroegen ze 132,- per band voor.
nu ben ik 124,- per band kwijt.
dus woekerprijs of niet ik ben goedkoper uit met banden van internet en ze zo erop te laten leggen.
ik moest voor het omleggen 40 euro betalen
voor ventielen 5,36 en balanceren 58.- (waren wel dichte alu-velgen)
totaal: 103,36 incl btw.
tja nu heb ik nog 32,- winst als dat ik de banden daar had gekocht en laten monteren en balanceren, want daar vroegen ze 132,- per band voor.
nu ben ik 124,- per band kwijt.
dus woekerprijs of niet ik ben goedkoper uit met banden van internet en ze zo erop te laten leggen.