LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld betalen voor banden oppompen.

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Vandaag wilde ik mijn banden van mijn auto op pompen.
Tot mijn grote verbazing kwam ik tot de ontdekking dat dat tegenwoordig bij mij in de buurt (omgeving amsterdam) niet meer gratis is bij tankstations. Het kost een euro en dan heb je 4 minuten de tijd om je banden op te pompen. Het moet toch niet gekker worden. Moeten we nu ook al voor geperste lucht gaan betalen ?

Ik kan heus wel een euro missen maar het gaat mij om het principe. Tegenwoordig moet je echt voor alles betalen. En de prijzen blijven maar stijgen...

Overigens zijn er nog zat tankstations waar je gratis je banden op kan pompen, waar het dus nog een stukje dienstverlening is zoals het hoort.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik begrijp je frustratie, die heb ik namelijk ook :) alleen kost het bij ons 50 cent. Ik vind het ook belachelijk, maar ik begrijp de pomp ook wel. Eerst was het altijd gratis, maar omdat er altijd mensen zijn die het voor 'ons' verpesten hebben de tankstations veel kosten aan het repareren van die dingen. Er zijn namelijk mensen die het leuk vinden om die dingen te slopen. Toen het gratis was, heb ik vaak voor zo'n kapot ding gestaan. Nu is dat wel veel minder.

Gelukkig zijn er altijd tankstations die het wel gratis aanbieden.
Buiten dat heb ik een bandenpomp met bar-meter gekocht, werkt ook prima :)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Moeten we nu ook al voor geperste lucht gaan betalen ?
Je betaalt ook niet voor de lucht, maar voor (het gebruik van) de apparatuur.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Jonjo »

En terecht. Wat denk je van die figuren die even de banden op komen pompen en daarna naar een Tango rijden om te tanken. Sukkels. Het is hetzelfde als die mensen die koelboxen meezeulen naar het strand, geen dub uitgeven bij de strandtent maar wel gratis willen pissen.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

En terecht. Wat denk je van die figuren die even de banden op komen pompen en daarna naar een Tango rijden om te tanken. Sukkels. Het is hetzelfde als die mensen die koelboxen meezeulen naar het strand, geen dub uitgeven bij de strandtent maar wel gratis willen pissen.
En al die non sukkels dan die gewoon gaan tanken bij een pomp station, pakkie shag halen en vervolgens daar ook even de banden op willen pompen???

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gelukkig zijn de kosten van het dagelijks leven niet of nauwelijks gestegen en zijn we er allemaal in salaris op vooruit gegaan.

Je betaald inderdaad niet voor de lucht, maar voor het feit dat je de apparatuur gebruikt. Ook wordt de apparatuur vaak gesloopt, komen mensen langs om fietsbanden op te pompen of pompen inderdaad de banden op en rijden vervolgens door naar een andere pomp omdat de benzine daar 3 cent goedkoper is. Je bent een Nederlander of je bent het niet tenslotte....

Ik vind het niet meer dan terecht dat je ervoor betaald, het is een service en daar mag best voor betaald worden.
Overigens zijn er nog zat tankstations waar je gratis je banden op kan pompen, waar het dus nog een stukje dienstverlening is zoals het hoort.
Maak je geen zorgen, zij komen er snel genoeg van terug als de apparatuur voor de zoveelste keer gesloopt is of dat ding door Jan en alleman gebruikt wordt zonder dat het iets oplevert.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Geplaatst op 09 Jun 2006 16:11 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig zijn de kosten van het dagelijks leven niet of nauwelijks gestegen en zijn we er allemaal in salaris op vooruit gegaan ?

Beste Dilbert,natuurlijk ben ik het er mee eens dat de pomphouder gemaakte kosten mag/moet doorberekenen.
Maar om te beweren dat "we" er in salaris op vooruit zijn gegaan en de kosten van het dagelijks leven niet zijn gestegen,hoort wat mij betreft in de Efteling thuis.In het sprookjesbos om precies te zijn. :D

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan leven we waarschijnlijk allemaal in het sprookjesbos, want iedereen is er op vooruit gegaan, zonder enige uitzondering.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Function »

beste dilbert, bedoel je met allemaal vooruit gaan , om in de problemen te komen?....financieel?
ja, de problemen zijn zeker vooruit gegaan :lol:

WORDT WAKKER MAN< EN KAK NIET ZO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als jou problemen er op vooruit zijn gegaan, dan ligt dat aan jou en niemand anders.

Als je alleen maar hier komt om te schelden in plaats van een zinnige discussie te voeren, dan kun je net zo goed weg blijven.

Ik herhaal dus voor de zoveelste keer, iedereen maar dan ook echt iedereen, is er financieel op VOORUIT gegaan.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Function »

jaja, zo ken ik er nog wel meer, iedereen is er op financieel vooruit gegaan :roll:
nee dilbertje. ik heb het er zelf niet naar gemaakt om diep in de schulden te komen.

laat ik beginnen op dag 1 van de probleem.

per maand hield ik netjes 70 euro van de 1290 euro MAANDSALARIS!!!!!!!!!!!!!
daarbij komt het dus aan benzine, gas/water/licht. verzekeringen, huur, etc.
voila, per maand een zakcentje na alle nodige aftrek ca 80 a 70 euro in je zak. yeeee, heb je daar een hele maand keihard gewerkt?
nu kreeg ik een boete voor snelheid.
IK LET ALTIJD OP MIJN SNELHEID. op de snelweg netjes 90, provinciale wegen steeds 70 a 75 waar 80 is toegestaan.
op een 60 weg 50 a 55. etc.
tja, en door een raar manier een snelheidsboete gekregen. was gebeurd op een stukje wegwerkzaamheden.

hoppa 90 euro boete!!!
tja, dan stegen de prijzen van benzine weer, even 1 a 2% op voedsel eroppleuren. en ik zat bij de volgende maand alweer 120 euro in het rood!!!!!

ik zelf leef zeer goedkoop. "goedkoop 1 persoons huurwoning.
met 2 kamers, 1 woonkamertje met keukenblokje.
valt al bijna uit elkaar.
geen TV, geen radio, alleen een pc met de goedkoopste abbonement.
de wc spoel ik door met regenwater. zo vaak als het maar kan.
de kachel zet ik in de winter een graadje lager.
koop alleen kleding als het écht nodig wordt. dus da het stof zo dun word, dat je mn edele delen zou kunnen zien.
eten doe ik zelf klaarmaken. haal nooit kant en klaar gerechten.
en kijk wel 2 keer als ik iets aan eten wil kopen.
ik gooi niks aan eten weg!!!!
ok, mijn auto is een ford thunderbird 5.0 liter V8.
maar!!!!!!! belastingvrij, en benzine/LPG.
is van 1968!!!!
en zeg niet verkoop die auto!!!
met deze ben ik al jaren bezig geweest!!!!!!!
in de betere tijden reed ik een nieuwe model ford thunderbird ja. verkocht voor rekeningen t ekunnen betalen!!!!!!

persoonlijk rij ik zo weinig als mogelijk met de auto, 15 kilometer heen en terug!!!!
het is dat er geen openbaar vervoer komt op mijn werkgebied!!!!
en fietsen?
nee, leuk voor in de zomer, maar zodra de slechte periode weer gaat beginnen?

en 'bijna' NIEMAND kan er iets voor doen dat hij in de problemen is gekomen!!!!!!!!!!
NIEMAND dilbert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

owja, en om terug t ekomen voor de banden op te pompen?
die 50 cent ik wel degelijk NIET missen!!!!!!!!! :evil:

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Flipipo »

Dilbert, ik vind je naief persoon... iedereen op vooruit gegaan???? Waar haal je die vandaan? Je bent hier op forum eigenlijk eerder aan het pesten dan gewoon te reageren. Ik kan je garanteren dat NIET iedereen op vooruit is gegaan... Beetje dimmen graag en respect tonen voor anderen wiens financien niet op vooruit zijn gegaan!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb respect voor de waarheid en ik heb respect voor mensen die het echt niet goed hebben.

Maar om mijn bijdragen af te doen als pesten vind ik niet goed, ik geef alleen weer wat ik persoonlijk en in mijn nabije omgeving meemaak. De vooruitgang zal niet overal even groot zijn, maar vanwege het verlagen of verdwijnen van diverse premies, huur- en zorgtoeslag etc zal 99 % van de mensen er (iets) op vooruit gegaan zijn.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Dilbert als gepensioneerde ben ik er
precies € 87 op achteruit gegaan bij een inkomen
van € 1190. Vind je dat ook iets.Is toch bijna 8%.
Ik krijg ook geen subsidies of zo omdat de vrouw
nog werkt.Ik klaag niet hoor maar vind wel dat
je dat moet weten.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Medion »

nl1sms snap je vraag niet helemaal?

groetjes,

medion.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

Welke vraag ? had ik een vraag gesteld dan ? Welk gedeelte van mijn opmerking cq mededeling snap je niet ?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste Dilbert29,ik ben enigszins verbaasd door jouw standpunt.
De stijging van de salarissen is namelijk niet in verhouding tot de stijging van de prijzen(lees kosten) van het levensonderhoud.
Als jij daar oprecht niets van hebt gemerkt ben je wel heel erg rijk of niet zo slim,en ik hoop het eerste.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door nl1sms »

deze discussie word ook al gevoerd in een andere topic. Iedereen weet dat de salarissen niet voor iedereen zijn gestegen na de invoering van de euro. Alleen sommigen verdienen blijkbaar genoeg of krijgen genoeg studiefinanciering en kunnen zich niet voorstellen hoe het is als je een echt leven hebt.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Medion »

je geeft nu dan wel een antwoord op de verkeerde topic of niet?

Gaat hier toch om pompen?
Groetjes,

Medion.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste Medion,je hebt uiteraard volkomen gelijk,maar ik reageer op de reacties ,ongeacht het topic.
Dit topic is inmiddels volkomen de weg kwijt...
Dilbert29 is hiermee begonnen.

Gesloten