LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Als je dan toch spreekwoorden wilt gebruiken, gebruik ze dan in de juiste context :wink:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Leg eens uit, nu ben ik je echt kwijt.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

geeft niet, ff laten bezinken en je afvragen wat je nu eigenlijk aan het doen bent in dit topic over kwik fit

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Is dat een uitleg?

Overigens probeer ik aan te geven dat Kwikfit niet alleen kommer en kwel is, dat er zeker slechte vestigingen zijn maar dat er ook zat goede zijn. Mensen die wel normaal werken. En dat het eigenlijk in de rest van autoland niet veel anders is.

In welke bedrijfstak zit je eigenlijk, als ik vragen mag.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Mijn visie op kwik fit is dat er overwegend gesjoemeld en genaaid wordt, daar ben ik zelf getuige van geweest en ook zijn er in mijn directe omgeving genoeg verhalen te vinden van mensen die zich genaaid voelden en dan ook genaaid zijn

Er zullen best wat dingen goed gaan - zo moeilijk is bijvoorbeeld een bandenwissel niet, en een lampje vervangen is ook geen hogere wiskunde

E doch, de filosofie die kwik fit hanteerd is er een met flinke haken en ogen, waardoor je bij voorbaat al alert zou moeten zijn en 3 keer na zou moeten denken of je er wel zo verstandig aan doet je wagen naar kwik fit te brengen

ik noem er 2

-Adverteren met goedkoopste prijzen mbt onderdelen - pertinent niet hard te maken dor kwik fit
-Apk keuring die niet objectief verloopt omdat men financieel baat heeft bij afkeur

Kik fit is geen autobedrijf of garage, wat er bij kwik fit gebeurd is vervangen van onderdelen, geen diagnosestelling, te weinig technische kennis om dieper in te gaan op technische mankementen en materie

Overwegend jongere mensen in dienst, weinig ervaring en goedkoop

Redenen genoeg om een deur verder te gaan kijken

Mijn achtergrond is overwegend technisch, mijn opleiding is autotechnisch, mijn werkervaring loopt uiteen van hijskraanmonteur nieuwbouw, tot liftmonteur nieuwbouw, tot onderhoudsmonteur pantservoertuigen & tanks voor defensie

Joy
Laatst gewijzigd door Joyyyyy op 07 okt 2007 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.

320coupé
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2007 18:06

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door 320coupé »

Goedenavond,

Ook ik heb slechte ervaringen met de kwik fit, filiaal Apeldoorn.

Jongeman reed mijn auto met piepende banden de werkplaats in, heb er wat van gezegd tegen de "chef" deze deed er echter niets mee.

Bij het uitrijden hetzelfde verhaal, vervolgens kreeg ik een week later een brief met de vraag wat ik van de service vond.......

Mij zien ze niet meer terug.

Niek

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

dat is dat jonge grut dat weinig respect kan opbrengen voor andermans voertuig

gebeurd uiteraard niet alleen bij kwik fit

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Jer.....OENtje,

Als je door Joyyyyyyyyyyy die dus een slecht toetsenbord heeft je jou zwarte band niet gebruikt krijg je hem nooit overwonnen!

Er zijn gewoon enkele goede, maar ze zoeken een andere om zich daar bij aan te sluiten, dus nog wel Kwikfit... en later....
Dus deze uitzonderingen mag je niet bij voorbaad veroordelen, ook monteurs die zonder APK of wegens verouderde kennis weg moeten omdat de techniek ze te moeilijk word!

Verder is het makkelijk werk, en geen gezeur van dealer want die auto moet klaar zijn!
Nieuw verkoop lijkt leuk, maar als het druk is, ik hoef geen stressss dus soms is het zo gek nog niet!

Ik noem daarom ook geen adres, want ze zitten helaas nog vast aan het contract, dus liever geen problemen!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

vaag bericht dirk ;)

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Gouda »

Jongeman reed mijn auto met piepende banden de werkplaats in
Het hoort niet!

Maar als die vloer behandeld is met betonverf (met een rubbercompound) dan gebeurt dat bijzonder snel.
Rij maar eens door een willekeurige parkeergarage met zo'n vloer.
Zonder piepen kom je niet de bocht om....

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Kwikfit hanteert de laagste prijsgarantie. Binnen een bepaalde straal van het filliaal goedkoper? Offerte laten maken en met de aankoopfactuur opsturen.

Bij de APK heeft IEDER autobedrijf commerciele belangen.

Kwikfit voert ook geen complexe reparatie`s uit, alleen simpele. Een lek in een uitlaat is tastbaar. Versleten remmen zijn gemakkelijk te herkennen en niet moeilijk om in elkaar te zetten. En bij veel fillialen voert de DEKRA de APK uit en die zijn zeker niet te beinvloeden. En laten we het maar niet hebben over het slag klanten wat bij de Kwikfit komt, vaak goudzoekers die voor een dubbeltje eersterang willen rijden. Die de dealer te duur vinden. Er zijn ook zat goede klanten, maar ook honden die er op uit zijn om je een oor aan te naaien.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

kheb het al vaker gezegd, wil je een onafhankelijke objectieve apk keuring, ga naar de rdw

zelfstandige apk boeren die alleen maar keuren zijn ook enigszins een optie, ik zeg enigszins omdat die lui ook wel weten waar jij je wagen het beste naar toe kan brengen als er wat gerepareerd moet worden, vaak 'toevalig'een maat of bekende van hen

eigenlijk is het vrij simpel, voor een brood ga je naar een bakker, voor een visje naar de visboer, en voor je apk naar een apk station

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pascal73 »

En joyyyyy,

Voor je banden ga je naar de BANDENSPECIALIST......of toch maar via internet?? lol.

Groet,
Pascal73

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

via internet, www.bandenmarkt.nl, die verkoopt banden namelijk

geen enkel probleem :wink:

hdee
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2007 18:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hdee »

op 14 juli jl. kwamen wij erachter dat de 2 huishoudaccu's van onze camper op waren. Omdat wij de volgende dag op vakantie gingen, zijn we naar de Kwikfit in Capelle aan de IJssel gereden. Daar waren dergelijke accu's niet in voorraad, maar de filiaalmanager heeft alle dichtstbijzijnde vestigingen gebeld. Uiteindelijk bleek filiaal Schiedam 2 accu's te hebben. We zijn daar snel naar toe gereden omdat op zaterdag Kwikfit om 17.00u sluit. Rond half 5 kwamen we daar aan. De betreffende medewerker heeft de accu's gepakt en snel in de accuruimte geplaatst. Op mijn vraag of ze goed waren heeft hij bevestigend geantwoord maar hij heeft geen controle uitgevoerd.
Tijdens onze lange vakantie hebben we nooit stroom van de accu's gehad. We moesten altijd op campings elektriciteit regelen.
Terug in Nederland heb ik de camper naar Camperbouw Holland gebracht met de vraag of zij de elektriciteit wilden controleren.
Toen bleek dat de ene accu volledig droog stond en de andere accu verkocht had mogen worden tussen 1991 en 1999 dus al meer dan 8 jaar oud was.
Hierover heb ik mijn beklag gedaan bij Kwikfit.
Uiteraard wilden zij de accu's controleren(nu pas).
Ik heb deze bij het filiaal gebracht in Schiedam.
Daar beweerde de filiaalmanager dat de oude accu niet van kwikfit was en suggereerde hij dat wij hem zelf erin gezet zouden hebben. Gesprekken met de rayonmanager en de service afdeling leverde dezelfde opmerkingen op. Zij willen mij 1 accu vergoeden en blijven erbij dat de andere niet van kwikfit is. Ik heb geweigerd geld aan te nemen van kwikfit voor 1 accu omdat ik dan toegeef dat ik een bedrieger zou zijn. Camperbouw Holland is ook bereid om Kwikfit duidelijk te maken dat zij deze en geen andere accu's uit de camper gehaald hebben.
Gezien meer negatieve ervaringen van anderen met dit bedrijf blijkt dat kwikfit een bedrijf is dat de mensen oplicht en zo extra geld verdient aan de klanten.

JeroenEH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door JeroenEH »

Een paar dagen geleden schreef de heer A. Tolboom:
Dealers hebben vaak dezelfde akties als bij die bandenboeren en dan gaat het niet om IMITATIESPUL (uitlaten, veel kortere levensduur dan origineel, remvoeringen, zelfde verhaal) ZOALS BIJ KWIK-FIT.
Wel leuk om te zien dat er zulke conclusies worden getrokken.. Maar pas op! Bij de dealer alsmede Kwik-Fit worden uitlaten van dezelfde merken verkocht! Kwik-Fit heeft geen eigen merk uitlaten. De uitlaten van Kwik-Fit komen standaard van USN of Bosal. Deze merken zijn de grootste leveranciers van oa. uitlaten voor zowel Kwik-Fit als Dealers! Bij bijvoorbeeld de Brezan koop je dezelfde onderdelen als bij Kwik-Fit worden gemonteerd.

Het valt dus eigenlijk wel mee allemaal... En mocht er dan toch een onderdeel kapot gaan, dan heb je standaard twee jaar garantie. En voor een paar tientjes kan je deze zelfs uitbreiden tot 5 jaar.

Groetjes

Jeroen

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tolboom is er nog een uit de naieve categorie die heilig gelooft dat hij niet genaaid wordt door zijn garage

betaald voor een merk-uitlaat maar wordt gewoon immitatie onder zijn auto geschroefd, garage lachen en hij ook

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Daar gaat het toch om, er moet meer gelachen worden. :lol:
Jij met je, minst betrouwbare Duitse merk (sl)opel, weet niet wat lachen is, maar des temeer wat huilen is!
EEN GROOT TRANENDAL. :cry:

patschoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2007 11:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door patschoo »

bij mij was ik ook bijna opgelicht.vouwtje laat wel even de autotje totaal vernieuwen met de APK ,echt niet mijn ex was auto monteur dus ben op de hoogt ,en weet precies als er wat is ,accu op remschijfen staal op staal gordels niet goed en nog meer zeker zou dat gaan kosten 600. maar het is voor u veiligheid mevrouw en de kinder die u vervoerd,ben naar een vriend gegaan aleen 2 nieuwe achter banden en dat wist ik verder alles goed heb nog 3 jaar door gereden met de accu nooid problemen remmen ook erg goed geen geluid kom er nooit meer oplichters noord in amsterdam

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Ik lees dit forum door en begin mij danig te iriteren aan de ongefundeerde opmerkingen dat het bij dealers hetzelfde zou zijn en dat de onderdelen hetzelfde zouden zijn

laat ik mij even voorstellen :

Ik ben ruim 9 jaar werkzaam geweest bij een Volkswagen Audi dealer
in de volgende functies leerling monteur , Monteur , Eerste Monteur , APK Keurmeester , Service adviseur / Rekening voorbereider

Binnen de VAG organistatie heb ik Onderhoudstechnicus , Reparatie technicus en de titel Technisch specialist behaald

Vervolgens ben ik gaan werken bij de van Heck groep in Schiedam http://www.vanheck.nl/ zij zijn de nederlandse marktleider en groothandel in automaterialen en leveren aan de "vrije" ( lees niet merkgebonden garages ) en leveren ook aan Brezan en Lasaulec / APCO na bijna 8 jaar ben ik daar ook weg en werk tegenwoordig in een branche die helemaal niets met automotive te maken heeft .

ik spreek uit mijn eigen ervaring als Volkswagen techneut , ik durf te beweren dat .

1. een Volkswagen / AUDI monteur een goed opgeleide monteur is
die niet alleen zijn Innovam papieren heeft http://www2.innovam.nl/
maar ook meerdere keren per jaar door de importeur wordt getoetst op zijn kennis ( een VAG Technisch specialist wordt je echt niet zomaar ! )
en ja ik heb zelfs meegemaakt dat PON ( VAG importeur ) een brief stuurde aan mijn werkgever dat een collega niet geschikt was voor de organisatie !

2. VAG garages door de importeur worden getoetst , er kloppen regelmatig mystery guests aan , waar wordt gekeken of de garage klantvriendelijk is , de storing snel genoeg werd gevonden , of de facturatie van de uitgevoerde werkzaamheden wel klopt. dit gaat zelfs zover dat men beurten laat uitvoeren en controleerd of de reserve band wel is gecontroleerd , VAG deelt na een slechte beoordeling ook sancties uit , waarna de controle frequentie wordt opgevoerd en je zelfs in het ergste geval je dealerschap kunt verliezen .
Ook werd je binnen het concern blad "Response"aan de schandpaal genageld voor de overige dealers

3. De automotive aftermarket ( van heck ) heeft in sommige gevallen helemaal geen toegang tot de fabrikanten die de Merken als leveranciers gebruiken , of leveren bewust goedkoper imitatie spul omdat er hogere marges op zitten .


Mijn ervaring :

Ik werkte bijna 1 jaar bij van Heck en mijn Golf moest een grote beurt hebben , ik controleer mijn auto en moest hebben

Olie , Bougies , Luchtfilter ,Olie filter , Klepdeksel pakking , V- snaar
Rotor + verdeelkap , 2x remslangen voor , 1x Wielrem cylinder

Olie tjaa het smeert was valvoline dus wel okay

Bougies , kwamen in een doos van 10 waren spotgoedkoop maar wel van NGK terwijl origineel BOSCH echter wel okay

Luchtfilter was fram, was na 3 keer opnieuw bestellen omdat ik steeds de verkeerde maat kreeg wel okay ( hoeveel vrije garages zouden het verkeerde filter erin prakken omdat de klant weg wil )

Olie filter was okay ( fram )

Klepdeksel pakking , werd een leuk verhaal VAG heeft zijn pakkingen ooit gemodificeerd Kurk werd rubber wel van heck heeft deze nooit kunnen leveren werd altijd een Kurken voor mijn motor type geleverd was dus hardstikke fout ( lekkage tot gevolg , ivm gewijzigde Tap eindes ) heb deze dus maar bij mijn oude baas gehaald .

V-Snaar was Gates paste prima had dezelfde maat als de Conti-Tech van VAG alleen piepte als de hel moest hem steeds bijstellen uiteindelijk maar weer lekker Conti-Tech gemonteerd van VAG probleem verholpen ( had vast iets te maken met de hardheid van het rubber de gates leek veel stugger als de conti snaar deze was van zachter rubber )

Rotor + verdeelkap was BERU origineel is Bosch terwijl ik het in mijn handen had dacht ik al dit is troep Bosch zwaar bakeliet , Beru het leek wel goedkoop plastic ( glimde ook ) na starten loopt de motor op 3 cylinders haal het spul eraf monteer oude Bosch terug perfect lopen , nieuw setje gekregen gemonteerd loopt goed na 2 weken gat in de kap gebrand ( gelukkig had ik de oude bewaard ) dus Bosch weer terug gemonteerd Weer bij mijn oude baas aangeklopt en originele onderdelen gehaald .

De remslangen , wel het merk weet ik niet wel dat ze net zo lang waren als de originele en dezelfde aansluitingen echter wat er tussen de aansluitnippels zat en door moest gaan voor slang dat durfde ik niet op mijn auto te monteren ! , heb die dus ook maar origineel gehaald die zagen er wat degelijker uit .

De wielremcylinder onbekend merk echter weer zo`n verhaal VAG heeft deze gemodificeerd en van heck leverde doodleuk de oude versie de oude is cylindrisch met 2 montage schroeven , de nieuwe is rechthoekig gemaakt van licht metaal ( aluminium ) en heeft maar 1 montage punt
hoeveel vrije garage monteurs monteren gewoon doodleuk de oude ?! want tjaa die past ook en doet het toch ook ? ( tjaa VAG modificeerd die dingen voor de kat zijn viool )

Zo heb ik nog veel meer dingen meegemaakt , wat voor mij de reden is dat ik tot op de dag van vandaag mijn auto bij de merk dealer breng
sleutelen doe ik zelf al lang niet meer , en nee ik rij geen VAG meer om het simpele feit dat ik een volkswagen te duur vindt in aanschaf en ik ook wel eens nieuw wilde rijden .

Echter ik verwacht hetzelfde bij andere merken als bovenstaand ik rij nu Hyundai , auto 3 jaar oud , Grote beurt + einde garantie controle + APK koste mij 240 , -- euro
echter daar ga ik niet over zeuren , ik weet dat een Goed opgeleide monteur mijn auto heeft nagelopen en dat ik 24 uur per dag kan aankloppen bij Hyundai mocht er iets gebeuren , door heel Europa

Bij een merkdealer heb je niet alleen te maken met een garage maar met een hele organisatie die achter zijn product staat , Het is ook in hun belang dat mijn auto goed is en blijft .

groeten

een ex monteur

Gesloten