LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

idem, had ooit ene stuk uitlaatpijp nodig voor mijn mercedes, zat ff krap in tijd en kwik fit op de hoek, vruit dan maar voor deze ene keer naar kwik fit

koste het stukje pijp 90 euro

leek me belachelijk, toch maar ff een deur verder, waar ik 40 euro kon afrekenen

dat geklooi met remmen is zon beetje standaard bij kwik fit
zullen ze wel werkverschaffing noemen

ZXR
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2009 09:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ZXR »

Op Dinsdag 19-05-2009 onze Fiat Brava naar deze vestiging gebracht voor een simpele APK keuring.

Auto achter gelaten en zou voor de nacht binnen gestald worden, althans daar mocht ik vanuit gaan dat men met andermans spullen vertrouwd omgaat.

Omdat ik zelf donderdag niet in staat was de Fiat weer op te halen, deed mijn vriendin dit.
Uiteraard gebeld en de Fiat was afgekeurd op een lampje en op een remleiding.
Ik vroeg aan degene aan de telefoon wat dat zou gaan kosten maar dat wist hij niet...terwijl ik gevraagt had om even te bellen wat de kosten zouden gaan worden.

Vriendin gebeld met verzoek om de Fiat op te halen.

Rond de klok van 17.00 uur was deze daar en kreeg de auto mee met de opmerking dat de remdruk wat laag was... :evil: :evil: :evil:

Toen ze daar wegreed bleek ze in het geheel geen rem meer te hebben en is op de handrem zeer rustig en met doodangst naar huis gereden en toen ik zelf thuis kwam verhaal aangehoord.

Direct naar de Fiat gelopen en tot mijn grote verbassing lag daar bij het achterwiel een plas remolie en ook de achterband was nat van de remolie.
Helaas was deze vestiging al gesloten en kan er pas vandaag 22-05-2009 heen en dat ga ik ook zeker doen.

Ik vraag mij af of ik aangifte kan doen bij de politie met een verklaring van mijn vriendin.

Uiteraard zal ik de Fiat daar niet meer heen brengen en zorgen dat deze gekeurd gaat worden door een bedrijf met verstand van zaken.

Want welke monteur laat zijn klanten zonder remmen naar huis rijden...eerst maar even langs zo.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ulbe »

Neem even een stukje pijp mee en een paar zware jongens!, :wink:


Wel frappant dat nu `plotseling` die remleiding kapot is, :shock:

Zelf zou ik even kijken waar het defect zit, misschien is er wel iets falicant fout gegaan, een remleiding is niet zo maar stuk, hier is zeer waarschijnlijk geweld bij gebruikt,

Je vriendin een auto meegeven die maar op twee wielen remt is levensgevaarlijk en is ook uitdrukkelijk verboden!, de wagen hoort ter plaatse gerepareerd te worden,

De remmen van een auto is één van de belangrijkste veiligheids onderdelen van een auto!, en laat KwikFit nu deze onderdelen nu ongerepareerd laten!,

De monteur had de wagen op de brug moeten zetten en u het defect laten zien, zodoende u zelf kan zien dat het niet de schuld van de monteur is,

Openheid en eerlijke informatie verstrekken tegenover de klanten kan een bedrijf maken!, en tevreden klanten komen meestal terug!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ZXR
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2009 09:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ZXR »

Ik ben daar dus vanmorgen geweest en zelfs de politie is ter plaatse geweest...

Iedereen, zelfs de vestigings manager, schoof het af op een andere oorzaak.

Twwe monteurs waren het geheel met mij eens en daar heb ik iets aan, inmiddels aangifte gedaan en gaan het zien.

Dikke klacht ingedient bij het hoofdkantoor te Harderwijk, maar zal ik wel geen reactie van krijgen, zo laf zullen ze ook wel zijn.

Vanmiddag kon ik de auto bij een ander bedrijf ( Profile Center ) brengen en ging direct de brug op.

16.00 uur waren alle leidingen vervangen en afgemeld met een nieuwe APK, kijk dat is pas service.

Nog mooier is dat ik daar met deze service, nog 40 minder moest betalen, en deze 40 euro maar in de fooienpot gestopt voor een biertje voor de monteurs.

KWIK FIT of tewel BEUNHAZEN, hoop dat jullie vaker dit soort zaken zo behandelen en kunnen ze snel de deur sluiten.

Nu maar afwachten wat er met de aangifte en reactie van Beun Fit gaat gebeuren...

Ohja, aanstaande maandag is de desbetreffende APK beunmeester er weer, dus maandag nog maar even langs...gaat weer gezellig worden. :wink:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik acht dat volk in staat om maar ff een ontluchtingsnippel open te drtaaien om aan te tonen dat je remdruk te laag is, ja heel gek

in jouw geval zijn ze ff gemakshalve vergeten dicht te draaien en moest je zonder remmen naar huis , zoiets zal wel voorgevallen zijn, of men heeft werkelijk zitten prutsen en remleiding aan gort gedraaid

vandaan nog sluiten dat beunbedrijf

magoed, je bent elders weer geholpen , de 2e keer maak je de fout niet naar kwik flut te gaan

ZXR
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2009 09:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ZXR »

Ik heb de leidingen gezien en zijn gewoon open gekrapt, dus met andere woorden lekker vernielen en dan maar geld verdienen.

De APK keurmeesster van PROFILE CENTER vertelde mij dat het onzin is.

Je kunt zien dat de leidingen niet goed zijn en doe er dan verder niets aan en afspraak maken voor vervangen.

Gewoon sluiten die toko's...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als een remleiding roest vertoont, moet deze iets opgeschuurt worden om te kijken of het al dan niet oppervlakkig is.

ZXR
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2009 09:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ZXR »

--- NIEUWS ---

Vandaag gebeld door de filiaalhouder en zojuist een gesprek gehad.

Er blijkt dus wel degelijk een grote fout in het spel te zijn geslopen en wel dat de desbetreffende monteur dit NOOIT en te nimmer had mogen doen.

Volgens de filiaalhouder worden en stappen ondernomen vanuit het managment richting deze monteur en gaan de zaak oplossen.

Aangeboden werd dat de Fiat geheel gratis zou worden gerepareerd, echter deze had ik door een ander bedrijf al laten repareren.

Voorstel om van die rekening de helft terug te voldoen, vond ik een passende oplossing en accoord gegaan.

Op deze manier is het voor mij op en keurige en correcte manier afgehandeld en reken maar dat dit soort zaken in het filiaal te Emmeloord niet meer zullen voorkomen.

Op naar de volgende keuring of andere reparatie...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Bijzonder oprecht dat u ook deze oplossing hier weergeeft.

paulo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2006 11:13

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door paulo »

reaktie op Kwikfit,

Ik had zelf een lekke uitlaat en ze zijden dat mijn katalysator ook vervangen moest worden maar dat vond ik vreemd en ben toen naar mijn dealer gegaan en die heeft de auto op de brug gezeten en onderzocht en de conclusie was alleen een nieuwe uitlaat en dat scheelde mij €350.00 tel uit je winst.

Dat zijn gewoon oplichters ze hebben het bij ook geprobeerd in groningen maar dat zijn ze niet gelukt.


met vriendelijke groet,

paulo

legjul
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:16

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door legjul »

Ik wilde de auto uitlijnen bij KWIK FIT, word ik later gebeld dat de auto niet uitgelijnd kan worden omdat de voorwiel- en achterwielophanging en het stuur niet goed is. Een onderdeel bij de voor- of achterwiel en het stuur moest vervangen worden. Dit kostte mij € 350,-. Ik dacht alleen uitlijnen, dat wordt ongeveer € 50,- Ik vertrouwde het niet en nam de auto gewoon mee en liet de auto controleren door een monteur van Profile. Deze constateerde geen gebreken en kon de auto gewoon uitlijnen zonder de onderdelen te vervangen. De onderdelen die volgens KWIK Fit monteur vervangen moest worden was onlangs nog vervangen (paar maanden terug) Mijn advies,
GA NOOIT NAAR KWIK FIT [/b]

ik1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:41

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ik1980 »

Tja verbaast me niks die verhalen over Kwik fit.

Ik met mijn autootje erheen want het gas bleef hangen.

Ze konden het niet repareren moest een nieuwe leiding in.

Gelukkig zijn ze zo slim geweest om me naar de dealer te sturen, kom ik daar ....

De monteur draait 1 keer een een schroefje en hij deed het weer.

Ze hebben gewoon geen verstand van auto's, ze hebben het toen voor mij ook al verpest.

Toen hoorde ik dat mijn neef zijn auto voor de apk deed bij kwik fit.

Uitlaat lek terwijl die ochtend niks aan de hand was

c.hoekstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2005 12:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door c.hoekstra »

Sinds jaren ben ik klant bij het filiaal in Emmen. Bij sommige andere filialen heb ik niet dezelfde fijne ervaringen. Het verschilt dus per filiaal. Als er problemen zijn dan heb ik persoonlijk de goede ervaring bij het bellen van het hoofdkantoor en het probleem voor te leggen. Het is vrijwel voor 100% zeker dat dit wordt opgelost. Kwik Fit wil duidelijk tevreden klanten.
Het is zeker het proberen waard.
Alle personeel is niet van hetzelfde hout gesneden en daar zit het probleem. :lol:

salty677
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:08

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door salty677 »

Helaas is Tzo bij kwikfit, ook al diverse ervaringen. tegenwoordig naar buurtgarage dan weet Kwaar Kaan toe ben. probeer maar eens uit www. mijngarage.nl geef op wat jij gedaan wil hebben en je krijgt bedrag op mail met de garages in jou buurt die er aan meedoen.
Suc6

duimstok
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 feb 2009 15:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door duimstok »

ook ik ben een keer bij de kwik-fit in Emmen geweest waarbij ik vermoede dat ik een rem probleem had, volgens de monteur gingen de kosten in de honderden euro`s lopen, verkleurde remschijven enz, ben naar de garage gegaan en wat bleek er moest wat gesteld worden en voor de rest niets, service gratis .

ns61
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 17:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ns61 »

Ik laat mijn auto al een aantal jaren onderhouden en repareren bij Kwik-fit (Nieuwegein) en heb daar alleen maar goede ervaringen mee.
Vervelende ervaringen kun je bij elke garage/dealer hebben, toch?

c.hoekstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2005 12:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door c.hoekstra »

Even als reactie op Duimstok!

Kijk in iedere grote organisatie gaan dingen fout. Hoe groter een klantenbestand in een organisatie, des te vaker valt de naam van de organisatie op. Ik ken ook dealers van automerken die er een groot potje van maken en dat zijn dan redelijke dealers met een relatief klein klantenbestand. Deze vallen op - ondanks hun "klein zijn"- met grote fouten. Wees daarom iets milder met het vellen van een oordeel en probeer op een juiste manier te communiceren, want daar zit ook vaak the bottleneck !
That's it

1311
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 19:54

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door 1311 »

Nou, het houdt niet op.
Ik heb een poos geleden 4 nieuwe banden laten monteren bij een filiaal in nijmegen aan de v rosenburseweg.
Een en ander was niet zo gegaan zo als ik het eigenlijk had willen zien. Dit mbt de tijd die er nodig was en de wijze waarop de wielen weer op de auto waren gemonteerd. De wielmoeren zaten er verkeerd op.
Heb daarna een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. De bedrijfsleider van het filiaal heeft kontakt met mij opgenomen en heeft uitgelegd wat de oorzaak had kunnen zijn. Waarschijnlijk een leerling monteur. Hij betreurde dit ten zeerste en bood zijn excuses aan. Uit het gesprek bleek dat hij dit zeer persoonlijk op vatte en heeft mij tegoedbonnen laten toe komen. Persoonlijk vind ik het wel prettig als men op deze manier zaken terugkoppeld.
Laatst gewijzigd door 1311 op 30 mei 2009 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door robbert61 »

Het is wel beter als je de twee banden voor of achter het zefde zijn.
Maar kwikfit heeft altijd wel iets te zijken of aan merkingen te maken over vanalles en nog wat.
Kwikfit is altijd dus in mijn ogen al erg onbetrouwbaar geweest.

jdm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2009 20:26

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jdm »

Heb gehoord van een collega dat zijn vader met een 3 maand oude auto naar kwikfit is geweest voor een controle van het een of ander en vervolgens te horen kreeg dat zijn auto 4 nieuwe banden moest hebben.

Ik kom nooit bij kwikfit want dat staat voor mij gelijk aan bigshit :cry:

Gesloten