LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Velgenland???

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
blok5
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:23

Velgenland???

Ongelezen bericht door blok5 »

Hallo autoliefhebbers,

Ik wil onder mijn auto nieuwe velgen + banden plaatsen, maar ik keek op internet naar verschillende sites en kwam op www.velgenland.nl
De prijzen zijn ook, maar heeft er iemand ervaring mee???

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Wubo »

Ga eens kijken voor je auto hoeveel inch je hebben wilt of maximaal mag (als je groot wilt)
Welke ET waarde je moet hebben.
Die ET waarde is belangrijk, over de et het verschilt per velgmerk wat de beste ET is voor je auto.
Afwijkingen tov origineel komen de rij en stuur eigenschappen niet ten goede, dus blijf daarom zo dicht mogelijk bij de originele ET waarde.

En de j maat (breedte) van de velg is ook belangrijk,
je moet dus niet te brede banden op een smalle velg doen.
Het licht dus aan de bandenmaat de et en de j maat
daar moet je de goede kombinatie in zoeken.

Succes :)

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door gjvisser »

Tent is wel oke (ligt op een groot sloperijenterrein), maar de prijzen zijn niet helemaal reeel. Dit omdat de banden voor die prijs, gebruikte banden zijn (met ongeveer 5 mm profiel). Wii je nieuwe banden, betaal je dus meer!
Op de site staat ook dat je velgen met banden krijgt, er staat niet nieuwe banden... Laat je ook niet misleiden met merkloze banden. Deze kunnen gerust goed zijn hoor, want ze komen vaak uit de 'grote' fabrieken, maar besteed liever veel aan goede merkbanden.

Al met al, zijn ze dus niet meer zo goedkoop als ze lijken.

Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar met deze bedrijven heb ik een goede ervaring en ze zijn vrij goedkoop:
www.akto.nl
www.wheelsonline.nl
www.antoine-autobanden.nl

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik ben er een keer geweest, en hield daar geen goed gevoel aan over. Het is niet ver bij mij vandaan, en ik was op zoek naar een set redelijk geprijsde velgen met banden voor een goedkope auto.

Zoals gjvisser zegt is het op een groot sloperijenterrein, en het bedrijf komt niet al te fris over. Bruggen zijn er niet, banden / velgen worden met behulp van een garagekrik vervangen. Daar is op zich niets mis mee, maar geeft niet echt een professioneel gevoel.
Merkvelgen vind je er niet, en banden liggen er genoeg, met de meest exotische merken.

Ik kreeg het niet voor elkaar om iemand te spreken te krijgen, dus ben op een gegeven moment weggegaan.

luukmiran
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 20:53

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door luukmiran »

oke goed dat ik dat weet ik wou er naar toe mooi niet dus maar heefd er ook iemand ervaring met velgen-online heefd advertenties op marktplaats staan en is niet duur met nieuwe velgen en nieuwe banden

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door iniki »

:D
Ben vandaag naar Velgenland geweest.
Aangekomen...(je hebt wel een TomT nodig), tref je een hal met de velgen aan de muur aan. (Ze hebben een grote voorraad ook in de minder gangbare zoals die van mij 14inch).
Je kunt er ook je eigen banden laten overzetten dan gaat er 75 eur van de prijs af..dat heb ik gedaan aangezien ik net nieuwe had laten zetten.
Aangezien ik van te voren veel aanbiedingen al had vergeleken heb je daar velgen voor een bodemprijs.

De zaak heeft een sloperij-achtige uitstraling (vies)en lijkt in het begin een rommeltje
Dat is ook niet zo vreemd want het is er erg druk, mensen/auto,s rijden af en aan.
Desondanks heeft het personeel de zaken onder controle, is klantvriendelijk en goede service.
Tijdens het verwisselen werd een afgebroken wielbout gevonden (waaschijnlijk de oorzaak van het rare geluid) dit werd zonder verdere kosten gerepareerd met een onderdeel uit hun sloperij.
Ben dus zeer tevreden over deze zaak


kon erop wachten met een terrasje naast de deur.
Ook voor Vliegtuigspotters een leuke plek om de twee minuten komt er laag een vliegtuig over.

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Texpert »

Allemaal heel mooi, dit soort handelaren. Ronduit lachwekkend vind ik de kopers die voor een vermogen aan dikke velgen kopen, om vervolgens te gaan besparen op goede banden :lol: :lol: Ach, laat ook maar :lol:

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Pascal73 »

AMEN Texpert !!

Kom deze mensen dagelijks in mijn bedrijf tegen. Mensen denk goed na!! Banden zijn veeeeel belangrijker dan velgen. Of spaar eventjes door totdat je EN mooie velgen kan kopen EN goede banden.

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door iniki »

Goede banden zijn natuurlijk heel erg belangrijk.
Maar die had ik al.
In mijn geval zat ik met een kapotte velg (rechtsvoor!)..die ik eerst nog heb laten lassen..helaas..moest om de vier dagen deze band oppompen en durfde ook niet meer hard te rijden.. ook bleek tijdens het verwisselen dat een van de vier wielbouten was afgebroken.
Levensgevaarlijk dus.

Een ketting is nooit sterker als de zwakste schakel. :wink:

mike1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2009 20:12

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door mike1980 »

Hoi,
Wij hebben ook velgen gehaald bij Velgenland. Wij werden gelijk aangesproken dat wij even moesten rondkijken en voor vragen bij hem terug moesten komen. Wij dus enkele velgen bekeken en een top 5 gemaakt. Het is uiteindelijk de velg geworden die wij al eerder op een autobeurs op een 206 hadden gezien. Wij die man erbij gehaald en gehandeld over de prijs. En idd je krijgt gebruikte banden waar nog profiel voor een paar maanden op zit, maar je kan ook nieuwe banden erbij nemen, merk naar keuze en een mooie prijs afspreken. Wij hebben in iedergeval geen slechte ervaringen met ze. Oke ze gebruiken geen bruggen en misschien ziet het er een beetje louche uit op zon autosloopterrein so what? Je komt daar uit je eigen omdat je goedkope velgen wil.... reken deze mensen dan niet af op hun werkwijze dan moet je gewoon bij een duurdere garage gaan kijken

stofzuigertje

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een duur pand met reclame moet ook betaald worden en als je door de matige slordige schuur heen prikt heb je een leuk voordeel.

Verder is dit bericht van 2006 en nog steeds zeer weinig klachten over deze firma, dus prima gedaan.

doberman
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 20:20

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door doberman »

7 maanden geleden velgen gekocht bij velgenland

deze begonnen te ocsideren in het midden
ben terug geweest en kon nieuwe velgen uitzoeken

prima service prima geholpen
ben dik tevreden ,echt een aanrader

fatabeest
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 02:09

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door fatabeest »

Beste Mensen toch.....

Sinds ik mijn rijbewijs en een auto heb koop ik al velgen en banden bij velgenland!!!(zo'n 18 jaar nu)
(daar ook wel bekend als de Renault man haha)
Velgenland verkoopt dezelfde kwaliteit banden en velgen als een ieder ander bedrijf.
Het verschil zit hem gewoon in de "goedkope"huisvesting en de grotere inkoop waardoor ze daar met de prijzen stunten.
Je betaald ook daar naar kwaliteit en ok odat heb je dus zelf in de hand.
De prijzen zijn ook daar vanaf merkloze banden(nee geen gebruikte of opgesneden banden) oplopend tot super kwaliteit banden.
Ze kunnen vrijwel alles leveren en/of bestellen dus ook qua prijs kun je het zo gek maken als je zelf wil.
Ook de kwaliteit van de velgen.
Mocht er onverhoopts iets gebeuren waardoor je velg kapot gaat (en dan bedoel ik normale fabrieksgarantie) dan wordt er zonder problemen een nieuwe velg en/of band op gegooid.
Als je een nieuwe auto wilt hebben en je niet meer dan 10,000 euro wilt uitgeven moet je ook geen mercedes verwachten en dat is met banden en velgen ook zo.
De service en kwaliteit is daar ook gewoon super.
Ben al diverse keren terug geweest om mijn banden te laten balanceren (had een veel te veel verlaagde Espace "zonder" vering) waardoor ik bij iedere drempel of gat in de weg mijn velgen een tik gaf.
Deze hebben ze meerdere malen uitgebalanceerd zonder ook maar één cent in rekening te brengen.
Oké, heb daar dan ook door de jaren heen cker wel 7 sets velgen met banden gekocht dus was ook een goeie klant. :)
Mensen zijn daar beleefd en er staat altijd een bak koffie voor je klaar.
Ook hebben ze een eigen keur station en werkplaats dus als er problemen tegen worden gekomen proberen ze die ook gelijk op te lossen.
Ik zef heb geen nare ervaringen met deze "heren" en heb eigenlijk niet meer dan lof.
Voor mij ook nooit meer een kwikfit of iets dergelijks want heb daar eenmaal mijn banden onder mijn velgen laten zetten en de rekening viel daar de helft duurder uit dan ze zeiden onder de noemer. uitbalanceren en nieuwe ventielen.
Bij velgenland zeggen ze gewoon wat het kost zonder achteraf verast te worden..

Echt een aanrader....

Jeroen_78
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2011 10:58

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Jeroen_78 »

Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor dit bedrijf, de
vestiging in Barendrecht.

Ik ging op een aantrekkelijke aanbieding af voor een
set Michelin Exalto banden. Eenmaal in de winkel merkte
ik dat alles heel snel moest. Opzich niets mis mee want
een ieder wil zo snel mogelijk geholpen worden.
Maar het kwam mij meer over als van, ja u wilt
banden, deze doen maar dan, ja ok, dan word het
xxx Euro alstublieft. Neemt u maar plaats in de
wachtruimte dan gaan we eraan werken.
Niets geen advies maar gewoon snel aan de man brengen.

Toen ik eenmaal aan de beurt was en zei ik dat ik voor
de Michelin Exalto aanbieding kwam, werd mij meteen
een ander zogenaamd interessant aanbod gedaan.
Ik dacht nog, wat vreemd, maar goed ik wilde de banden
dan wel even zien. Ja meneer dit zijn echte Michelin Pilot
banden, een echte topper van Michelin, helemaal perfect,
deze maar voor u doen?? Zijn net zo goed als de Exalto's.
Ja, dan ga je overstag.

Ondertussen zat ik al heel lang te wachten en zag ik
dat ik op een gegeven moment als enige nog zat te wachten.

Ik werd door de verkoper naar de montageplaats doorverwezen.
Daar zag ik een paar mensen bezig zijn met mijn auto.
Bij een vriendelijke groet keken ze mij alleen maar aan.
Het bleken buitenlandse mannen welke geen woord Nederlands spraken.
Een later voorbij lopende chef gaf aan dat ik nog even moest wachten.

Ondertussen werd er met gereedschap gewerkt dat veel meer herrie
maakte dan dat ik gewend was van dergelijk luchtgereedschap.

Bij het afrekenenn ontving ik een factuur waar 4 Michelin Exalto banden
stonden??? Heel vreemd dacht ik nog.

Na een klein stukje rijden bemerkte ik dat het stuur ongeveer 10 graden
naar rechts stond. Ik meteen weer terug. Ja meneer dan moeten wij de
auto nog uitlijnen. Dat risico is aanwezig na vervanging van banden.
Nog nooit van gehoord dacht ik nog, maar moest gewoon weer goed worden.

Toen kwam het moment van uitlijnen. Mijn auto stond niet in hun computer.
Ach dan kies ik wel een ander ouder type van uw auto. Das hetzelfde.
Mijn gevoel werd alsmaar slechter maar uiteindelijk ging ik met een heerlijk
sturende auto de weg op.

Een kleine week later: Omdat de velgen erg vies waren, al voor de montage,
bleek tijdens het schoonmaken dat de drie punten per wiel van de uitlijnapparatuur beschadigingen hebben aangebracht. Ze hadden dus geen bescherming ertussen gedaan. Velgen van net twee jaar oud die nog helemaal
puntgaaf waren. Ik durfde niet terug. Ik was gewoon al bang bij de gedachte dat ik een discussie aan moest gaan met die medewerker.
En dan moet je het na een kleine week nog bewijzen ook.

Twee jaar later: Toen mijn banden -voor wat slechter werden wilde
ik ze naar achter laten zetten. Mijn garage gaf me door dat de wielmoeren
niet meer los wilde en dat hier vrachtwagengereedschap voor gebruikt moest zijn. Toen wist ik het zeker, dat gereedschap dat zoveel herrie maakte bleek
voor een vrachtwagen bestemd te zijn. Bij een vrachtwagenbedrijf heb ik ze los laten halen. Wielsloten van 70 Euro waren meteen rijp voor de sloop.
1 Velg, rechts -voor, bleek zo onder druk te hebben gestaan dat uitlijnen
nodig was omdat mijn stuur nu scheef stond. Dus Velgenland had ze zo vast gemonteerd dat uilijnen nodig was terwijl de auto ervoor nog gewoon goed was.

Toen kwam er nog iets anders naar boven.
De dot code welke aangeeft hoe oud de band is, bleek bij twee banden
eraf geschuurd te zijn. Goh, hebben ze iets willen verbergen?
De andere twee bleken bij aankoop al bijna 5 jaar oud te zijn geweest.

U bent gewaarschuwd!!!!!!

simba123
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2012 13:10

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door simba123 »

Beste Jeroen 78,

Voor dat u een bedrijf als Velgenland zwart maakt moet u eerst wel even goed u huiswerk doen!!!!!!!

Velgenland heeft namelijk geen vestiging in Barendrecht maar alleen in Vijfhuizen in Noordholland.

Het bedrijf dat u heeft bezocht heet velgenwereld.
Dat is een bedrijf die wil profiteren van de jarenlange goede naam die Velgenland heeft opgebouwd.

Velgenland bestaat namelijk al sinds 1993, en het moederconcern Autobedrijf De Toekomst al sinds 1968.

Dit is inderdaad een zeer druk bedrijf die enorm veel velgen en banden verkoopt, en bijna geen foute reacties heeft op internet.

Jeroen_78
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2011 10:58

Re: Velgenland???

Ongelezen bericht door Jeroen_78 »

simba123 schreef:Beste Jeroen 78,

Voor dat u een bedrijf als Velgenland zwart maakt moet u eerst wel even goed u huiswerk doen!!!!!!!

Velgenland heeft namelijk geen vestiging in Barendrecht maar alleen in Vijfhuizen in Noordholland.

Het bedrijf dat u heeft bezocht heet velgenwereld.
Dat is een bedrijf die wil profiteren van de jarenlange goede naam die Velgenland heeft opgebouwd.

Velgenland bestaat namelijk al sinds 1993, en het moederconcern Autobedrijf De Toekomst al sinds 1968.

Dit is inderdaad een zeer druk bedrijf die enorm veel velgen en banden verkoopt, en bijna geen foute reacties heeft op internet.
Daar heeft u inderdaad helemaal gelijk in. Velgenland / Velgenwereld.
Gelukkig valt u dat op en gelukkig hoeft niemand zich van Velgenland zorgen te maken
als er geen vestiging van is in Barendrecht omdat het om een Velgenwereld-vestiging gaat.

Gesloten