LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e dsb rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door gtp »

Ach,hier geregeld ING (pin autom.) ook bv verkeerde (meerderekeren) pincode ingetoetst 3 dagen geblokkeerd (nu zul je wel zeggen dat is stom) en heb je nog gelijk ook maar 't kan gebeuren,zeg nooit nooit.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@gtp
Bedoel je nu dat er regelmatig een storing is met je ING pinnen??
of dat je regelmatig het verkeerde pin nummer intoetst?? :wink:

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door gtp »

noble, het eerste is hier regelmatig het tweede is zeldzaam maar toch

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik kan bij bij mijn bank tijdelijk mijn geldopname limiet of PIN betaallimiet ophogen...mocht ik dit onverhoopt willen. Dat is ook service.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door gtp »

Bij DSB?????????

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

Hallo kweenie
Even wat anders, ik vind het zelf wat omslachtig om een tweede rekening te openen voor als je eens meer zou moeten pinnen dan je limiet. Zet je dan standaard 500 euro op die andere rekening, voor het geval dat je eens een keer 1000 euro zou moeten pinnen in plaats van 500?
niet helemaal, zowel mijn partner als ik hebben nu een en/of met elkaars namen en de inkomsten dus ook op beide.

kost niks extra en je krijgt gewoon rente, al is dat maar 1% waar je niet rijk van zal worden maar is beter naar mijn mening dan betalen.
maar die discussie liever niet weer aanhalen, het is gewoon mijn mening

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Aha, het gaat dus om een combinatie van een Hij en/of Zij rekening, en een Zij en/of Hij rekening. Als jullie in principe de boel gescheiden hebben, dan kan ik wel begrijpen dat je op deze manier toch handig gebruik kunt maken van de opnamelimiet van beide rekeningen. Goed bedacht. Het is mij een stuk duidelijker geworden, bedankt!

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ gtp....nee niet bij DSB maar voel er weinig voor om mijn bank in deze topic te noemen. Dan ontstaan er weer ander discussies die je overal kunt vinden op dit forum.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

@kweenie
Als jullie in principe de boel gescheiden hebben
nee hoor, alles gewoon samen, maar deze extra rekening geeft gewoon wat extra gemak.

Bantermann
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2009 14:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Bantermann »

Ik heb nu al een tijdje de gratis betaalrekening van de DSB en die gebruik ik als een en/of rekening, naast mijn eigen Rabobank rekening.

Voordeel DSB:
-Gratis bankrekening
-Gratis bankpas
-Geen opnamekosten in niet-eu land en ook geen opslag! In de USA erg goedkoop Dollars gepind in vergelijking met Rabobank. Scheelde toch wel een paar euro per opname.
-Vergoeding over je saldo.

Nadeel
-Geen Ideal
-Beperkte geldopname. Ik had ooit een keuken gekocht en die moest ik contant afrekenen. Al het geld stond wel op de DSB-rekening maar je krijgt het er niet af. Dus eerst alles overgemaakt naar de Rabobank en vervolgens bij de balie van het rabobankkantoor het geld opgehaald. Lastig.
-Niet kunnen overschrijven naar buitenlandse banken, bv als je via ebay zaken koopt.
-De look en feel van het internetbankieren is primitief.

Kortom, het is een mooie rekening om erbij te hebben maar niet een volledige vervanging van een "normale" bankrekening.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Hm, ik wist niet dat je niet naar het buitenland kunt overmaken? Ik dacht dat dat tegenwoordig van elke bank zou kunnen. Maar ik neem aan dat dat een kwestie van tijd is?

In elk geval handig om te weten.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Je kan wel overboeken naar het buitenland bij DSB...gewoon bellen (gratis nummer) en hoppa je geld wordt overboekt naar het buitenland. Gewoon extra service van de DSB.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

VENCO dropje schreef:Je kan wel overboeken naar het buitenland bij DSB...gewoon bellen (gratis nummer) en hoppa je geld wordt overboekt naar het buitenland. Gewoon extra service van de DSB.
:lol:

ik kan de doorhaalfunctie even niet vinden, maar gratis is niet meer, het dsb nummer is te bereiken tegen lokaal tarief via een 0900 nummer.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@rvkeuken

FOUTE informatie rvkeuken.

Je kan de DSB op verschillende manieren gratis bellen.
Ook heeft de DSB in (tegenstelling tot de meeste andere banken)
nog een lokaal tarief nummer.
Alleen een duur pluk maar raak nummer hebben ze niet :lol:

Voor die mensen die bv een Internet+bellen abonnement hebben (en dat zijn er al héél veel)
kijk snel even op de ALEX gewone telefoonnummers site:
http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... ank&uid=44 (tip: zet deze site in je favorieten..)

Voor mensen die veel (nagenoeg gratis,) via de pc bellen en/of veel over de hele wereld bellen met vastelijnen/landlijnen (zoals ik..)
dan kan je het nummer óók gewoon heel simpel in je lijst zetten met 0031 ervoor (dat is nederland)

het nummer is dan: 0031229576070

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

GOEDE info noble
0900-... lokaal tarief (a 4 cnt/minuut?) = dsb bank
0900-... 10 cnt/minuut = ing bank
0900-... 10 cnt/minuut = abn amro
0900-... lokaal tarief = rabobank
fortis idem
voor alle banken zijn lokale alternatieve telefoonnummers te vinden. Hoe het telefoonverkeer gaat is een aparte discussie, de makkelijk vindbare nummers zijn allemaal 0900 nummers, wat bij mobiel verkeer belminuten kost + de kosten van de lijn en de meeste mensen bellen nog steeds met een vaste lijn zonder internet.
Dit is iets heel anders dan het 0800 nummer dat je o.a. gepromoot hebt en welke nu verleden tijd is....

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@rvkeuken

es even kijken.....

van álle banken zijn er dus maar 3 die een lokaal tarief nr hebben.. waaronder DSB
ING en ABN abro rekenen 10ct/minuut..
en dan zijn er nog de banken die méér rekenen dan 10 ct/min
en waar het tarief ook nog eens afhangt van de vraag die je wilt stellen.. jawel.

En je hoeft niet toe te geven dat je inderdaad gratis kan bellen met DSB,
al is dat niet voor iedereen hier op de aardbol.
Als jij wilt bellen met je mobiel.. prima,
Internet plusbellers niet zoveel?? hahaha, neem even contact op met KPN, en vraag ook even bij de concurrentie...

succes met je bank bellen,

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

sorry, ik was even vergeten dat 10 cent afzetterij is, maar 4 cent goedkoop is....

oja, sns en triodos: lokaal tarief, asn bank gratis...

ongeveer 30% van de huishoudens heeft een internetplusbellenabbonement,
ongeveer 20% van de huishoudens heeft alleen een mobiel abonnement
ongeveer 50% van de huishoudens een vaste lijn dus

En voor de rest hoef ik mijn bank niet te bellen, ik kan gewoon naar het buitenland overmaken met internetbankieren...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@rvkeuken

Nou nou, ben je er tóch nog achter gekomen dat je inderdaad gratis kan bellen met de DSB en ja inderdaad ook de ASN heeft een gewoon nummer, dus kan je naar die inderdaad óók gratis bellen.

30% IPB aansluitingen.. dan loop je achter..
en ja iedereen die dit niet heeft.. dus bv alleen een babyfoon kan NIET gratis bellen..

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo rvkeuken
En voor de rest hoef ik mijn bank niet te bellen.....
Vraag of jouw bank hun telefoon willen afsluiten, je hoeft ze toch niet te bellen en dan zullen de andere klanten (volgens jou?) dat waarschijnlijk ook niet hoeven.
Spaart kosten en dan kunnen de banktarieven wederom weer omhoog, zoals met alle andere besparingen.

voorts heb ik en een vaste lijn en een mobieltje en ik heb internetplusbellen.
dus klopt er volgens mij niets van je lijstje of ik zou de enige moeten zijn in nederland

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt het ook andersom zien. Een gemiddelde klant hoeft in principe nauwelijks de bank te bellen, dus zal een normaal tarief op jaarbasis niet heel veel kosten. Maar als het gratis is, dan zijn er altijd malloten die om de haverklap de bank bellen voor elk wissewasje. Dat betekent dat er meer medewerkers moeten ingehuurd zijn, wat uiteindelijk allemaal door de klanten moet worden betaald. Op jaarbasis zou dat wel eens duurder kunnen zijn dan die paar cent die je met een normaal tarief kwijt zou zijn.

Gesloten