LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4,50 betalen voor kleingeld storten SNS Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
passiepas

4,50 betalen voor kleingeld storten SNS Bank

Ongelezen bericht door passiepas »

Beste forumlezers

Ik zit sinds 3 jaar bij de SNS Bank vanwege de hogere rentes.

Dat beviel mij opzich hartstikke goed maar nu eigenlijk niet meer.

Laatst ging ik naar de SNS om geld te storten en kreeg ik daar te horen dat je daar per 1 Augustus 4,50 voor moet betalen daar ben ik helemaal niet blij mee.

Zijn hier misschien ook meerdere mensen die hier niet blij mee zijn?.

Ik zit er zelfs over te denken om eventueel over te stappen naar de ABN AMRO of is dat niet verstandig?. De ABN AMRO heeft ook best wel hoge rentes vooral de Spaardeposito met 5,2% rente.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hier over en hoe is de service bij de ABN AMRO?.

Pascal

faas1

Re: 4,50 betalen voor kleingeld storten SNS Bank

Ongelezen bericht door faas1 »

@ passiepas,

Ik ben het helemaal met je eens dat het erg stom is dat je moet betalen voor het storten van kleingeld! Stel dat kinderen hun spaargeld willen storten, die betalen bij wijze van 10% van het geen wat ze willen storten aan kleingeld. Kon je niet gebruik maken van een stortingsautomaat????

Zelf bankier ik bij ABN AMRO en ING. Bij ABN AMRO hebben ze een stortingsautomaat waar je briefgeld in kunt storten maar geen muntgeld... Bij de Rabobank heb je dat wel... Zelf maak ik me daar niet zo druk om want ik stort alleen briefgeld en dat kan gewoon via een stortingsautomaat. Daarna boek ik het heel gemakkelijk via ABN AMRO internetbankieren over naar mijn spaarrekening.

Het kan eventueel ook in de kas maar vaak begeleiden ze je direct door naar de stortingsautomaat.

Ik vind de mogelijkheden en service bij ABN AMRO goed, al moet je vaak wel een hoop zelf doen. Maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Als ik zie wat er met hun website kan, dan heb je eigelijk het bankkantoor niet nodig. Twee weken geleden begon mijn bankpas te haperen in winkels, dus ik via internet een nieuwe aangevraagd en binnen 3 dagen lag die op de deurmat, aardig snel!

Ook de rentes vind ik persoonlijk voor een grootbank aardig hoog... Ik denk dat er als je kijkt naar de grootbanken (Fortis, ING, Rabobank, ABN AMRO) geen echt slechte bank tussen zit. Het is wat je ergens van verwacht en waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Ik bankier naar volle tevredenheid bij ABN AMRO!

passiepas

Hoi faas1

Bedankt voor de reactie.

Je hebt gelijk over kinderen die hun spaarpot willen inleveren dat die dan ook moeten betalen het is eigenlijk gewoon afzetterij.

Voorheen was ik bij de Rabobank en kon ik daar ook inderdaad mijn eigen kleingeld en papiergeld zelf storten maar vanwege de hogere rentes bij SNS ben ik daar naar toe overgestapt.

Bij de SNS kan je ook alleen papiergeld inleveren en je kan niks zelf storten en papiergeld storten is wel gratis alleen dan moet je eerst naar een winkel toe om je kleingeld om te wisselen voor papiergeld en daar heb je weer werk van.

Goed te horen dat de service van ABN AMRO goed is en ook de hoge rentes. DSB Bank heeft ook hoge rentes maar helaas zit daar geen kantoor van bij ons in de buurt.

Ik ben benieuwd wat de ABN AMRO in de toekomst gaat doen met het geldstorten hopelijk hoef je daar dan niet veel voor te betalen of helemaal niet.

Pascal

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik bankier al jáááren bij SNS en heb nog nooit fysiek geld (munt of papier) hoeven te storten. Ook voor mijn kinderen niet.

Ik snap sowieso niet welke consument (zakelijk daargelaten) nog met geld naar een bankkantoor gaat. Als ik fysiek geld kreeg (of mijn kinderen) dan bewaarde ik dat in mijn beurs (of kinder spaarpot). Het geld wordt gebruikt voor reguliere bestedingen (zoals boodschappen). Het spaargeld van de kinderen wordt periodiek ingeleverd bij mij en ik boek giraal via internet bankieren (van mijn betaalrekening) het geld over naar de spaarrekeningen van de kinderen. Het fysieke geld van de kinderen gebruik ik gewoon weer voor mijn bestedingen.

Maar goed...het gaat dan ook niet om een heleboel fysiek geld waar je rente op kunt vangen.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

nou ik maak er wel regelmatig gebruik van, we staan nog wel eens op rommelmarkten en ja dan wil ik toch het geld kwijt.

VENCO dropje

OK, niet aan gedacht. Dus feitelijk ben je zakelijk bezig (hoewel je het niet echt zakelijk mag noemen).

Verdien jij trouwens zoveel op de rommelmarkt. Met een paar boodschapen en aankopen ben ik het geld direct kwijt.

passiepas

Hoi

Zo is dat Brenda ik sta niet op rommelmarkten maar ik wil mijn kleingeld wel altijd kwijt.

Zo ben ik namelijk met 1 en 2 euromunten aan het sparen die gaan in de spaarpot voor op de spaarrekening nu moet je er 4,50 voor betalen waar ik niet blij mee ben.

Pascal

VENCO dropje

Waarom niet gewoon periodiek giraal een spaarbedrag (al het echte overtollige op je betaalrekening) overboeken naar je spaarbank.

Bovendien kan ik me indenken dat banken en winkeliers niet echt zitten te wachten op dit soort gedrag, vandaar dat banken iets in rekening brengen. Want wat doe je:
- je trekt geld uit een willekeurige geldautomaat (iets wat ik steeds minder doe);
- je betaalt cash (ik betaal al heel veel met PIN en soms iets met de chipknip);
- je pot de 1 en 2 euromunten op (dus je ontrekt het geld waar het echt voor bedoeld is, nl. als ruilmiddel in het aan- en verkoop circuit). als vele mensen dit zouden doen dan moeten er dus weer munten worden geslagen (nog meer metalen in het circuit);
- vervolgens kom je dit gepotte munt geld weer inleveren.
N.B.: ik kan me nog wel indenken dat alleen een locale winkelier zit te wachten op dit gepotte wisselgeld (dan hoeft deze niet zelf naar zijn bank te gaan).

Kortom, van dit soort spaargedrag heb ik nooit veel van begrepen. Maar als dit voor jou prettig werkt dan ook goed. Ieder zijn wil.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik zit er zelfs over te denken om eventueel over te stappen naar de ABN AMRO of is dat niet verstandig?. De ABN AMRO heeft ook best wel hoge rentes vooral de Spaardeposito met 5,2% rente.
Maximumvergoeding op een ABN Amro deposito is momenteel 5,0%. Er zijn direct opvraagbare spaarrekeningen die een hogere rentevergoeding geven. Ik zou daarom maar niet overstappen naar ABN Amro
Voor een overzicht daarvan: http://www.spaarinformatie.nl/
Laatst ging ik naar de SNS om geld te storten en kreeg ik daar te horen dat je daar per 1 Augustus 4,50 voor moet betalen daar ben ik helemaal niet blij mee.
U bent daar terecht niet blij mee. De beste manier om dat kenbaar te maken is het opheffen van uw rekening(en) en te vertrekken naar een betere aanbieder.

faas1

@ WIM2007

Als jij het dus ergens niet mee eens bent pak je je spullen en stap je over naar een andere bank? Zonder eerst aan te geven dat je een klacht hebt bij de bank???

Het heeft weinig zin om zo je rekeningen op te heffen en naar een andere bank over te stappen. Voor de bank is dan ook niet duidelijk wat de reden was waarom je overstapte??? En dan heeft het doel van het overstappen dus ook geen zin??? Ik neem aan dat je wil dat de bank die kosten schrapt???

Ik dacht eerst dat ABN AMRO 5,2% rente gaf? Maar dat was blijkbaar op het tweejaarsdeposito. Nu hoef je je geld maar een jaar apart te zetten voor 5%. Ik denk dat meeste mensen die gebruik maken van een jaardeposito het geld toch niet nodig hebben. Dus hebben ze vaak niets te maken met voorwaarden e.d. en gaan ze gewoon voor de hoogste rente en zekerheid bij een hoge bank.

Gister was er ook op rtlz nog een kleine uitleg over Privatebankers. Mensen met een hoop geld willen gewoon graag persoonlijk contact met de bank, ze hebben namelijk een vertrouwensband met diegene. Dit soort mensen zullen niet zo snel via ICESAVE een internetrekening openen....

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Ik begrijp steeds minder van mensen die maar blijven zeggen dat "service "zo goed is van de grootbanken.

Laat ik wél zijn.... "mijn" banken hebben geen loket waar ik geld kan deponeren...
maar ik mis dit in geheel niet.

Maar hadden die dat wél, en moest ik WEDEROM betalen voor stortingen WAAR ZIJ WEER GELD MEE GAAN MAKEN ... ??? begrijpen jullie dat nog???

Zolangzamerhand zijn het gewoon GELDDIEVEN...
JIJ betaald om je geld te brengen/ storten
ANDERE betalen om het weer te ontvangen
BETALEN om een rekening te krijgen..
LAGE of geen rentevergoeding BAH....

Ik doe hier dus NIET aan mee, en raak mijn "losse" geld kwijt zoals oa. VENCO dropje...

boodschappen en tanken zijn beide DUUR GENOEG om snel :wink: door je losse geld heen te komen.

heb je waanzinnig veel los geld iederekeer???
maak een deal met een tankstation...
die vinden het óók schandalig dat er DUBBEL betaald dient te worden voor kleingeld...
Laatst gewijzigd door Noble op 13 aug 2008 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

passiepas

Hoi

Bedankt voor de reacties.

Ik wil gewoon normaal kunnen sparen door een volle spaarpot naar de bank te brengen die geen geld vraagt voor het storten.

Ook wil ik naar een bank kunnen gaan die dicht bij ons in de buurt is waar ik ook naar toe kan gaan zoals Rabobank ING Bank SNS Bank en ABN AMRO.

Ben gewoon nieuwsgierig hoe anderen er over denken over het 4,50 betalen voor kleingeld storten en hoe de service is bij de ABN AMRO en of het ook verstandig is of niet om over te gaan stappen van SNS naar ABN?.

Pascal

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

even op de reactie rommelmarkt. Het is zo dat ik 1 max 2x per jaar op een rommelmarkt staat. Ik krijg spullen van familie en mijn oude spullen. En ja ik ga er alleen staan als ik zeker met winst thuis kom.
En ik verdien er een leuk centje aan.
Maar het probleem is dat je van te voren klein geld en wisselgeld spaar en einde van de dag nog veel meer hebt. Als je rond de 100 euro kleingeld hebt ga ik er geen boodschappen bij doen.
ik ben erg blij dat we tot nu toe gewoon gratis kunnen storten bij de rabobank. Daarbij VERKOOPT de bank oo weer het geld. Dus ze verdienen straks aan inleveren en ze verdienen aan de verkoop.

Maar goed, is die mogelijkheid er niet, dan zal ik met zakjes op pad moeten.

Daarbij regelen we de collecte en de afstorting van het dorp waar we wonen. Mijn moeder kon bij haar eigen bank (abnamro) niet dit geld kwijt.
Nu hebben we als optie het wordt op mijn rekening gestort en ik stort het door.

Je wil niet weten hoe wij geleurd hebben met een grote zak klein geld.

Wim2007

Als jij het dus ergens niet mee eens bent pak je je spullen en stap je over naar een andere bank? Zonder eerst aan te geven dat je een klacht hebt bij de bank???

Het heeft weinig zin om zo je rekeningen op te heffen en naar een andere bank over te stappen. Voor de bank is dan ook niet duidelijk wat de reden was waarom je overstapte??? En dan heeft het doel van het overstappen dus ook geen zin??? Ik neem aan dat je wil dat de bank die kosten schrapt???
Het heeft wel degelijk zin om op te stappen. Dit enkel al i.v.m de vergissing die de de bank al gemaakt door het besluit te nemen om voor stortingen te laten betalen. Het is ook een vreemd besluit want banken zouden dankbaar moeten zijn voor het feit dat ik geld bij hen wil storten (zeker in de huidige marktomstandigheden). Desgevraagd wil ik aan zo'n bank wel uitleggen waarom ik ben hen vertrek. Het gaat overigens in zo'n geval niet om een klacht, maar om een verslechtering van de kwaliteit van het aangeboden produkt. Klanten verdienen het beste product voor de beste prijs en zouden dat ook gewoon moeten eisen. Is het elders beter, dan is het eenvoudigweg wegwezen bij de huidige bank.
Ik dacht eerst dat ABN AMRO 5,2% rente gaf? Maar dat was blijkbaar op het tweejaarsdeposito. Nu hoef je je geld maar een jaar apart te zetten voor 5%. Ik denk dat meeste mensen die gebruik maken van een jaardeposito het geld toch niet nodig hebben. Dus hebben ze vaak niets te maken met voorwaarden e.d. en gaan ze gewoon voor de hoogste rente en zekerheid bij een hoge bank.
Waarom minder rente en beperkende voorwaarden accepteren wanneer het bij een kleinere bank net een hogere vergoeding zonder beperkende voorwaarden ook kan? Vaak zal een vertrek naar zo'n kleinere bank ook een stuk eenvoudiger zijn omdat er geen andere betaalrekeningen bij hoeft te worden geopend. De rentevergoeding van het tweejaarsdeposito bij ABN Amro is per 4 augustus 2008 verlaagd.
Mensen met een hoop geld willen gewoon graag persoonlijk contact met de bank, ze hebben namelijk een vertrouwensband met diegene. Dit soort mensen zullen niet zo snel via ICESAVE een internetrekening openen....
Waarom zouden ze dat niet doen wanneer b.v. Icesave een beter produkt levert. En die vertrouwensband? Alleen interessant wanneer het de klant feitelijk geld oplevert. Overigens geven private bankers vaak het advies om te gaan beleggen of kan er door de klant worden onderhandeld over de rentevergoeding.

Wim2007

Ik wil gewoon normaal kunnen sparen door een volle spaarpot naar de bank te brengen die geen geld vraagt voor het storten.

Ook wil ik naar een bank kunnen gaan die dicht bij ons in de buurt is waar ik ook naar toe kan gaan zoals Rabobank ING Bank SNS Bank en ABN AMRO.
Postbank? Vragen ook nog altijd geen bedrag voor stortingen op girorekeningen voor particulieren. Het doorsluizen naar een spaarrekening zal vervolgens zelf gedaan moeten worden.

faas1

@ wim2007

[/quote]Het heeft wel degelijk zin om op te stappen. Dit enkel al i.v.m de vergissing die de de bank al gemaakt door het besluit te nemen om voor stortingen te laten betalen. Het is ook een vreemd besluit want banken zouden dankbaar moeten zijn voor het feit dat ik geld bij hen wil storten (zeker in de huidige marktomstandigheden).

Als jij ervan op de hoogte bent dat banken nu in moeilijke tijden zitten, dan zou je dus juist moeten begrijpen dat banken op zoveel mogelijk manieren geld willen besparen en geld willen verdienen. 1 daarvan is natuurlijk de ouderwetse kassier laten verdwijnen en een automaat neerzetten...

Dus jij stapt bij iedere kosten die een bank in rekening brengt over??? Naar hoeveel banken ben je dan ondertussen al overgestapt??? Persoonlijk zie ik de kosten niet als een vergissing, geef toe: de bank levert ook een bepaalde dienst aan je en ja dat kost geld.

Misschien is het verstandig om naar een nieuwe kleinbank zoals o.a. DSB over te stappen maar als ik dan lees over wat er wel maar voor niet mogelijk is dan kies ik toch maar voor de grootbank.

Ik denk dat passiepas gewoon de keuze moet maken wat voor hem het makkelijkste werkt en wat wenst hij zelf.... Als je het niet erg vind om alles via de telefoon en internet te doen dan kun je gerust overstappen naar o.a. een DSB bank. Wil je juist persoonlijk contact dan moet je toch kijken naar een Postbank, ING, ABN AMRO, Fortis, Rabo of SNS!

Succes!

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@faas1

Dit méén je toch niet hé???? :P :P

Denk jij nu ECHT dat banken NIET weten dat ze aan het GELD-STROPEN zijn???

Ze weten het DONDERS goed, netzoals ze DONDERSGOED weten dat:
veel mensen het téveel "werk" vinden om over te stappen...

dus voor hun GROEN licht om gewoon door te gaan... totdat.... :idea:

ps: denk je WERKELIJK dat als je de bank verteld WAAROM je weg gaat dat ze iets gaan veranderen???

ze zullen het nog niet eens hun CHEF vertellen... interesseert ze NIKS..

VENCO dropje

Los van alle (emotionele) principiële discussies over het in rekening brengen van kosten door banken, den ik dat je voor het openen (of overstappen) van een betaalrekening gewoon de volgende zaken op een rij moet zetten:

1. de gewenste betaalfuncties/diensten die een bank kan leveren: balie/storting functie voor papier en evt. muntgeld, pas bestedingen/ geldopnames, internet bankieren, iDeal, e-nota/factuur, buitenlandse overboekingen, etc...);

2. de kosten verbonden aan de voorgaande functies/diensten (betaalpakket/pas, stortingen, buitenlandse geldopnames, buitenalndse overboekingen, etc...), waarbij je wel rekening moet houden hoe vaak je gebruik maakt van een dienst van deze bank.

3. de gewenste lokatie van de balie/storting functie

4. het persoonlijke contact & evt. sociale/maatschappelijke/duurzame verantwoording die een bank neemt

Dus ... gezien de prio aan 1 en 3 (en wellicht 4) ben je "gedwongen" tot ING/Postbank, ABN AMRO/Fortis, RaboBank of SNS Bank.

Ik zou niet direct de link leggen naar "sparen". Ook daar kun je zelf weer eenzelfde afweging maken maar dat hoeft niet per definitie dezelfde bank te zijn waar je een betaalrekening hebt lopen. Hier lopen al genoeg discussies over op dit forum.

passiepas

Graag zou ik van meer Tros Radar forumlezers reacties willen ontvangen wat jullie vinden van die 4,50 betalen voor het kleingeld storten bij de SNS Bank dat is toch niet normaal of wel wat vinden jullie daarvan?

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Ik weet het niet, tegenwoordig moet iedere extra dienst betaald worden en klein geld storten zal voor een bank niet snel een winstgevende activiteit worden, vandaaruit kan ik het begrijpen dat ze er geld voor vragen.

Aan de andere kant betaal je voor je rekening en indirect daarmee juist voor deze services, ook kleine kinderen die bijv. hun spaarpot naar de bank brengen dupeer je hiermee.

Kortom ik snap het ergens wel, maar 4,50 vind ik buiten proportie.

Gesloten