Het ABN-AMRO servicenummer 0900-0024 was tot voor kort een nummer met regionaal tarief. Ik belde het voor 1 ct per minuut. Nu is het tarief van het ABN servicenummer 0900-0024 verhoogd van lokaal tarief naar 10 ct/min. Via mijn mobiel belde ik altijd het nummer voor contact in het buiteland (0031-102411720) omdat 0900 nummers veel te duur zijn (opslag providers). Met mijn mobiel koste dit via T-Mobile ca. 30 ct per minuut. Dit nummer wordt binnen Nederland ook niet meer geaccepteerd! Blijkbaar zien ze dat je met je mobiel vanuit Nederland naar dit nummer belt en dan wordt je doorverwezen naar 0900-0024 waarna de verbinding wordt verbroken. Via mobiel betaal ik op het 0900 nummer nu dus tussen de 40 à 50 ct per minuut. Ik vind de tariefsverhoging naar 10 ct/min schandalig!!! Waarom nou weer? Moet ABN hier dan ook weer aan verdienen. Wordt een dure grap om telefonisch te bankieren of informatie opvragen waarvoor je soms 15 minuten in de wacht staat!!! Graag terugdraaien dus.
Ik heb al meerdere malen mijn klachten hierover geuit. Wat nog erger is is dat je gemiddeld 7 minuten in de wacht zit en als je dan wordt doorverbonden is de verbinding ineens verbroken en dan kun je vervolgens weer 7 minuten in de wacht. Ben je dus even € 1,40 kwijt voordat je al iemand aan de lijn krijgt.
Nu heeft ABN uit coulance € 25,00 naar onze rekening overgemaakt omdat ze onderkennen dat het tegenwoordig vaak mis gaat op hun servicenummer. Een mooi gebaar maat ik blijf van mening dat een servicenummer van de bank voor een normaal tarief zou moeten zijn en niet voor 10 ct per minuut. Verder ben ik van mening dat zij een nummer moeten openstellen voor al die mensen die via hun mobiel inbellen voor een normaal tarief. Het servicenummer is bedoeld om hun klanten van dienst te zijn en niet om over de ruggen van de klant geld op te halen. Natuurlijk kost deze dienst ook geld maar als er geld voor wordt gevraagd dan vind ik het niet normaal dat ik zo lang in de wacht zit en dan ook nog eens de verbinding wordt verbroken.
Wat vinden de andere ABN klanten hier van?
Graag reactie en klachten om ABN ervan te overtuigen dat dit wel heel klantonvriendelijk is.
A. Jansen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN-AMRO 0900 servicenummer
Re: ABN-AMRO 0900 servicenummer
Hoe vaak bel je die lijn dan wel niet???? Zo'n lijn is toch bedoeld voor als je incidenteel een vraag hebt, en niet om om de haveklap te bellen. Wat voor vragen moet je dan steeds stellen? En is er geen andere manier om eenvoudig de antwoorden op die vragen te vinden?
Ik denk dat ze die tarieven juist iets verhogen om te voorkomen dat mensen met elk wissewasje de servicelijn bellen. En terecht, in mijn ogen. Mensen die een enkele keer een vraag hebben, zullen van 10cpm nou niet echt onder de indruk zijn.
Ik denk dat ze die tarieven juist iets verhogen om te voorkomen dat mensen met elk wissewasje de servicelijn bellen. En terecht, in mijn ogen. Mensen die een enkele keer een vraag hebben, zullen van 10cpm nou niet echt onder de indruk zijn.
Het lange wachten is natuurlijk vervelend en dat de verbinding verbroken wordt ook maar dit soort zaken gebeuren. Soms moet je bij AH ook lang wachten en een andere keer ben je zo aan de beurt. Wat betreft de kostenverhoging naar 0,10 is m.i. niet echt nodig. Wel coulant dat ze een vergoeding hebben uitbetaald.
Ik ben het trouwens niet eens met het feit dat je mobiel inbellen duur vindt. Dit ligt aan jezelf en aan jouw provider want je kiest erzelf voor en kiest ook zelf voor je provider. Een bank is natuurlijk niet verantwoordeliljk voor kosten die een derde partij de klant in rekening brengt. Ik snap de reden van je ontevredenheid niet want eerlijk gezegd bel ik de bank nooit en te never.
Mijn advies: Internetbankieren. Geen wachttijd, snel en prettig.
Ik ben het trouwens niet eens met het feit dat je mobiel inbellen duur vindt. Dit ligt aan jezelf en aan jouw provider want je kiest erzelf voor en kiest ook zelf voor je provider. Een bank is natuurlijk niet verantwoordeliljk voor kosten die een derde partij de klant in rekening brengt. Ik snap de reden van je ontevredenheid niet want eerlijk gezegd bel ik de bank nooit en te never.
Mijn advies: Internetbankieren. Geen wachttijd, snel en prettig.
Bel ABN-AMRO via 055 57777777
Succes
W
Succes
W