LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dita H.

ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door Dita H. »

Begin vorig jaar(2002) kwamen mijn man en ik in financiele moeilijkheden door allerlei toestanden buiten onze wil om. We zagen het aankomen dat we rood gingen op de bank en dit niet onmiddelijk weer konden aanzuiveren. Met de bank gaan praten voor een oplossing! Dus tijdig! Halfweg 2002 was het inderdaad zover gekomen. Nogmaals gaan praten, maar zonder resultaat. Wij stonden nl. in Tiel geregistreerd vanwege de Legioleaseaandelen. Dus kregen we geen lening of flexibel krediet. Uiteindelijk werd onze rekening geblokkeerd en kwamen we in aanraking met Solveon = het incassobureau van ABN. Gelukkig had ik voor mijn eigen inkomen reeds een andere bank genomen zodat we nog geen droog brood moesten eten. Nu moet ik zeggen dat het incassobureau heel wat menselijker overkomt dan de bank in ons dorp zelf. Na wat over en weer gebel en onderling overleg hebben wij onze nog nieuwe auto (1,5 jaar) verkocht. Het te betalen bedrag was uiteindelijk slechts 2.800,- Euro. Het salaris van mijn man werd ondertussen gestort en ik wilde 4.000,- Euro storten op de ABN rekening. Nu is er geen kas meer in ons dorp bij de bank maar wel een soort anti-pin automaat, maar die wilde het geld niet ontvangen vanwege het feit dat de rekening geblokkeerd was. Dus bij mijn eigen(andere bank) gestort en daarna overgemaakt aan ABN. Een week later, we stonden ondertussen 3.800,- Euro in de plus konden we nog geen geld krijgen en werd er geen enkele incasso meer betaald. Wat blijkt nu!
Als je eenmaal met Solveon in aanraking bent geweest dan WIL ABN JE NIET MEER!!!!
Dit staat in het contract dat je tekent met de bank als je een rekening opent. Nu moet ik zeggen dat mijn man (nu 50 jaar) al meer dan 30 jaar klant WAS bij deze bank.
Ondertussen hebben we het saldo van onze rekening nog niet in handen, daar ga ik morgen hardhandig (=met veel woorden) werk van maken, want dit is te gek voor woorden.Iedere bank zal wel haar regels hebben maar dit loopt echt de spuigaten uit. Ik hoop dat ik een reactie krijg van medegedupeerden met hetzelfde probleem. Jongelui ik waarschuw alleen maar. Als je nu een rekening opent en dat over 30 jaar nog hebt, kijk dan regelmatig naar je kleine lettertjes van je bankcontract. Het zou zomaar ineens kunnen veranderen en wat weet je nog van zoveel jaar geleden.

Petra

Re: ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door Petra »

Als medewerker van ABN Amro weet ik dat er geen klant is die zomaar zondermeer overgeheveld wordt naar Solveon. Tevens is ABN Amro een commerciele bank die nooit zonder gegronde reden(en) een klant weigert!

[email protected]
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 aug 2006 21:44

Re: ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door [email protected] »

Heb september 2006 mijn zaak tegen ABN/AMRO A'dam aangekaart via de Geschillencommissie Consumentenzaken. Er is uiteindelijk een schikking uitgerold, maar intussen is wel het Solveon ten tonele verschenen!
De een weet niet wat de ander doet.
Heb in ieder geval schikking met ABN Hoofdkantoor zwart op wit.
En ABN is blijkbaar zeer onder indruk van dreigen met Geschillencie, gezien de reactie.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door roro25 »

is het noodzakelijk om een topic van ruim 4,5 jaar te heropenen.
Ga lekker ergens anders gefrusteerd zijn. En als je een echte vent/vrouw bent dan zet je het complete verhaal neer en niet de uitkomst........
Want zoals wel vaker geldt: er is meer aan de hand

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: ABN-AMRO en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Dita H.

Om even in te gaan op jouw verhaal. Wanneer je in financiele problemen komt waardoor je rekening in het rood komt te staan,dan duurd het 3 maanden voordat je in de gevarenzone komt. Het gaat dan eerst naar de afdeling financieel beheer (dat is de afdeling die betalingsafspraken maken met onze klanten), wanneer er geen mogelijkheden zijn om dat te regelen ja helaas maar waar dan gaat het naar solveon. Dat is niet fijn dat begrijp ik, maar wel begrijpelijk, want ja de bank wilt ook gewoon weg zijn geld.

Helaas zijn jullie in de problemen gekomen door die aandelen, wat uiteindelijk tot gevolg heeft dat je bij tiel staat aangeschreven.

Verder is het zo wanneer je eenmaal bij solveon bent aangekomen is het niet altijd zo dat we niet verder met je gaan als bank. Ik zelf werk op afdeling hypotheken, en soms is het zo dat je buiten je eigen schuld in de problemen komt, wanneer je dan gewoon aan je schulden hebt afbetaald dan nemen we de klant gewoon terug.

gr mevrouw tomaat

Gesloten