LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO laat klant in de kou staan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Eltorro

ABN AMRO laat klant in de kou staan

Ongelezen bericht door Eltorro »

Hallo,
Allereerst wil ik zeggen dat het natuurlijk mijn eigen keuze is geweest om een en/of rekening af te sluiten bij de abn amro bank, ook in het onze keuze geweest om er een limiet op te zetten van meer dan 20.000 euro. Helaas heeft ons huwelijk niet lang geduurd en hebben we zelfs ons huis met ongeveer 20.000 euro schuld moeten verkopen.
Via haar en mijn advocaat hebben we een echtscheidingsconvenant opgesteld waarin ik de schuld van het huis zou afbetalen en mijn ex de schuld van de ABN AMRO bank, ik ben vervolgens meteen begonnen met aflossen van de woningschuld omdat we dit hadden afgesproken. Mijn ex daarintegen heeft besloten niets te doen en zich aan te melden bij de WSNP en uiteindelijk is ze daar ook tot toegelaten. Wat er dan gebeurt is dat de ABN AMRO bij mij komt en mij tot aan de deurwaarder aan toe meedeeld om de 20.000 die mijn ex zou moeten betalen ook maar even te voldoen. Echtscheidingsconvenant hebben we niks mee te maken zegt de ABN AMRO.
Uiteindelijk heb ik een betalingsregeling getroffen met de ABN AMRO omdat ik niet de WSNP inwil.

Dit loopt nu allemaal en we hebben hierdoor natuurlijk financieel minder draagkracht maar ik en mijn nieuwe gezin zetten onze schouders eronder en we komen er wel uit.

Verbazingwekkend is het bkr-verhaal want de ABN AMRO heeft gewoon een A2 codering op mijn naam gezet en ondanks verschillende bezoeken, telefoontje en mailtjes geeft de ABN AMRO aan dat ze dit niet kunnen veranderen. Voor mij heeft dit als gevolg dat ik geen woning kan huren en de komende jaren nog steeds aan de ABN AMRO vastzit en dus ook aan mijn ex, die dit helemaal niks kan schelen en straks lekker haar leventje weer oppakt na de WSNP.

Al met al vind ik dat ik wel erg zwaar wordt gestraft door de ABN AMRO, okee ik snap dat ik overal zelf bij was maar ik had toch gehoopt dat de bkr-codering ongedaan gemaakt zou kunnen worden.

Ik blijf hoop houden op een menselijke ABN AMRO.

kweenie

Re: ABN AMRO laat klant in de kou staan

Ongelezen bericht door kweenie »

Zolang de rekeningen en hypotheek op beide namen staat, zijn jullie allebei verantwoordelijk. Dus als een van de leningen niet goed wordt betaald, dan betekent dat ook dat jullie allebei de zelfde noteringen zullen krijgen. Dat lijkt mij logisch. Wat jullie onderling allemaal bespreken, daar heeft de bank niets mee te maken.

Dus zolang de zaken op jullie beider namen staat, hadden jullie er allebei voor moeten (kunnen) zorgen dat jullie aan de voorwaarden voldoen. Als er niets aan die schuld gedaan is, dan is dat dus de verantwoordelijkheid van jullie allebei. Totdat de boel op één naam komt te staan, tenminste. Als de schuld zo ver is opgelopen dat er een notering uit volgt, dan ligt dat dus vooral aan nalatigheid/onhandigheid van jou/jullie en niet zozeer aan de bank.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ik ben bang dat je inderdaad vast zit aan de schuld bij ABN Amro en de daarbij horende A2-codering.

Ik denk wel dat je nog 2 dingen kunt doen:
1) Een laatste 'smeek'-bede naar ABN Amro om tot een oplossing te komen qua BKR-codering
2) Meteen de belangrijkste: je ex civiel aansprakelijk stellen voor de geleden schade voor het feit dat zij haar deel van de echtscheidingsconvenant. Indien je kunt aantonen dat zij van te voren had kunnen weten dat ze in WSNP terecht zou komen door die schuld op zich te nemen, sta je sterk(er).

Succes en sterkte.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

het lijkt me dat niet zozeer de abnamro je in de kou laat staan, maar je Ex
maar die relatie was dan ook al bekoeld
het lijkt me wel dat je advocaat een steekje heeft laten vallen door de bank er niet bij te betrekken

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:het lijkt me dat niet zozeer de abnamro je in de kou laat staan, maar je Ex
het lijkt me wel dat je advocaat een steekje heeft laten vallen door de bank er niet bij te betrekken
De advocaat heeft het prima gedaan. Op basis van het echtscheidingsconvenant (dat door een rechter is bekrachtigd) een procedure tegen de niet betalende ex starten.

Het klopt wel dat het een hoop gez**k geeft maar dat is het gevolg als 1 van de partijen zich niet aan de afspraken houdt. De bank staat daar buiten.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Op basis van het echtscheidingsconvenant (dat door een rechter is bekrachtigd) een procedure tegen de niet betalende ex starten.
... die in de WNSP zit. Hoeveel denk je dat daar te halen valt?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef:het lijkt me dat niet zozeer de abnamro je in de kou laat staan, maar je Ex
De advocaat heeft het prima gedaan. Op basis van het echtscheidingsconvenant (dat door een rechter is bekrachtigd) een procedure tegen de niet betalende ex starten.

Het klopt wel dat het een hoop gez**k geeft maar dat is het gevolg als 1 van de partijen zich niet aan de afspraken houdt. De bank staat daar buiten.
voor die mogelijkheid had die advocaat je dus moeten proberen te behoeden
als de bank er bij was betrokken was het misschien mogelijk geweest ieder voor een eigen gedeelte van de schuld aansprakelijk te stellen
maar misschien ook niet
maar omdat het niet is geprobeerd weten we dat dus niet

Eltorro

Ongelezen bericht door Eltorro »

Wa is niet snap is hoe er een A2 codering op kan blijven staan, immers A2 staat voor direct opeisbaar van het volledige bedrag en een achterstand.
Ik heb een betalingsregeling voor een ander bedrag dan het totaal.

dit vindt ik niet terecht.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je EX niet betaalde word die schuld ook bij jou volledig opeisbaar en vervalt de eerdere afspraak.

Dit komt omdat je toen je nog samen was tekende en dat U nu uit elkaar bent maakt voor de bank niets uit, dit is oude contract waarbij je garant stond voor elkaars schulden.
Dat is dus het grote nadeel van een huis kopen op beide namen.

Gesloten