Ik heb aantal brieven doorgestuurd gekregen van de ABN Amro, stond namelijk nog steeds op mijn ouderlijk adres. (een rekening die ik op mijn 12e een keer heb afgesloten en er verder nooit iets mee heb gedaan).
Op mijn rekeningoverzicht stond nu opeens - €10,50.
Min? Na kort googlen, blijkt dat ze €1,50 per maand rekenen voor een rekening.
Ik heb nooit iets met mijn rekening gedaan, stond nooit geld op en ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik moet gaan betalen anders had ik hem natuurlijk stop gezet. Kunnen ze dit zomaar maken? Anders zet ik mijn rechtsbijstand erop.
Mvg,
Laura van Hees
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Amro rekent opeens €1,50 per maand zonder melding
-
Re: ABN Amro rekent opeens €1,50 per maand zonder melding
Welkom in de wereld van banken.
Vroeger, heel vroeger was het gratis, maar intussen betaal je helaas voor deze service.
Vroeger, heel vroeger was het gratis, maar intussen betaal je helaas voor deze service.
Ja helaas mogen ze dat doen en het lijkt mij niet verstandig de rechtsbijstand hiervoor in te schakelen.lauravanhees schreef:Kunnen ze dit zomaar maken? Anders zet ik mijn rechtsbijstand erop.
Zoals reeds gezegd worden hiervoor tegenwoordig allerlei kosten in rekening gebracht. De banken willen eigenlijk ook zoveel mogelijk van dit soort ongebruikte rekeningen af.
Hallo Laura,
Vervelend dat er een negatief saldo is ontstaan op uw rekening.
Als u destijds een Jongerenrekening bij ons hebt geopend, betaald u voor deze rekening geen kosten. Dit veranderd op het moment dat u meerderjarig wordt. U betaalt dan EUR 1,50 per rekening per maand.
Omdat er rond het 18e jaar een nieuwe levensfase aanbreekt, nodigen wij onze klanten uit voor een adviesgesprek op een van onze vestigingen.
Is er een foutief adres bij ons bekend, dan is het mogelijk dat u deze uitnodiging nooit hebt ontvangen. Daardoor bent u ook niet op de hoogte van de maandbijdrage die voor het behoud uw rekening wordt berekend.
Mocht u naar aanleiding van ons bericht nog vragen hebben, stuur dan uw telefoonnummer via een privébericht (PB). Wij nemen dan nog graag contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Vervelend dat er een negatief saldo is ontstaan op uw rekening.
Als u destijds een Jongerenrekening bij ons hebt geopend, betaald u voor deze rekening geen kosten. Dit veranderd op het moment dat u meerderjarig wordt. U betaalt dan EUR 1,50 per rekening per maand.
Omdat er rond het 18e jaar een nieuwe levensfase aanbreekt, nodigen wij onze klanten uit voor een adviesgesprek op een van onze vestigingen.
Is er een foutief adres bij ons bekend, dan is het mogelijk dat u deze uitnodiging nooit hebt ontvangen. Daardoor bent u ook niet op de hoogte van de maandbijdrage die voor het behoud uw rekening wordt berekend.
Mocht u naar aanleiding van ons bericht nog vragen hebben, stuur dan uw telefoonnummer via een privébericht (PB). Wij nemen dan nog graag contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Gratis bestaat niet, ook vroeger niet. De kosten worden altijd ergens uit betaald. De klant "eist" tegenwoordig transparantie: dit is een goed voorbeeld van wat je dan krijgt. Alles wordt apart in rekening gebracht zodat de kosten goed zichtbaar zijn.secondadvies schreef:Welkom in de wereld van banken.
-
Inderdaad, gratis bestaat niet, ooit ga je betalen. Maar er zijn wel banken die een jongerenrekening met wereldpas en internetbankieren gratis aanbieden tot 25 jaar ipv tot 18 jaar. Zie bijvoorbeeld SNS en ASN. Je kunt er niet rood op staan en bij ASN krijg je 1% rente over je tegoed.
-
Ja beste eneco klant, maar wat als je 25 wordt? 1 rodent rente op jevrekening krijgen en 30 euro per jaar voor de rekening betalen, wat is dan gunstig....?