LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nosytmai
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2011 11:58

ABN Amro

Ongelezen bericht door nosytmai »

Elke maand ontvang ik huur en zorg toeslag.
In het verleden kreeg ik deze op de 20ste altijd vroeg in de ochtend (rond half 10)

Echter sinds ik klant ben van de ABN Amro ontvang ik deze toeslagen pas na 15:30.

WEet iemand waar dit aan ligt? Ik heb meerdere mensen gesproken die hierover klagen, maar allen hebben ze een andere verklaring. Het meest gehoorde is dat ABN deze bedragen vast houd voor dagrente. Mag dit?

Het is erg frustrerend dat geld bij de ABN steeds zo laat binnen komt.
Vooral als je het dringend nodig heb.
Je weet niet waar je aan toe bent. (is het wel overgemaakt, wellicht een beslag door deurwaarder?) Elke maand heb ik de belastingdienst gebelt, en die geven aan dat het bij hun gewoon weg is. Als ik de ABN bel, wordt ik weer terug gestuurt naar de belastingdienst.

Het is alleen bij de ABN AMRO bank zo dat bedragen pas laat in de middag binnen komen. en ik vroeg mij af waar dit aan ligt of dit zomaar mag, en er wat aan te doen.

Heb inmiddels al vaak op het punt gestaan woedend naar de bank te vertrekken en daar een hoop heisa te maken, maar daardoor komt mijn geld ook niet sneller binnen.

Dusss iemand enig idee wat er toch mis is met de ABN elke keer?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door trappist »

dan betaal je de huur en de ziektenkostenverzekering toch ook gewoon 6 uur later :lol:
Laatst gewijzigd door trappist op 20 sep 2011 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nevermind »

Echter sinds ik klant ben van de ABN Amro ontvang ik deze toeslagen pas na 15:30.
Is het niet mogelijk, weer terug te gaan naar jouw "oude" bank?

nosytmai
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2011 11:58

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nosytmai »

secondadvies schreef:
Echter sinds ik klant ben van de ABN Amro ontvang ik deze toeslagen pas na 15:30.
Is het niet mogelijk, weer terug te gaan naar jouw "oude" bank?
jawel dat zit ik ook sterk te overwegen. alleen ben ik daar nu niet mee geholpen he

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door the_hurricane »

maar goed die 6 uur is dus een probleem voor je :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nevermind »

the_hurricane schreef:maar goed die 6 uur is dus een probleem voor je :?
Zo te lezen in de openingspost.
Vooral als je het dringend nodig heb.
Je weet niet waar je aan toe bent. (is het wel overgemaakt, wellicht een beslag door deurwaarder?)

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CSM »

1) Bij welke bank zat u voorheen?
2) Vanaf welke bank worden de toeslagen gestort (welke bank gebruikt de instantie van wie u de toeslagen krijgt)?

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door WilWil »

Of je nu om 10.00 uur je geld ontvangt of om 15.30 uur, voor de dagrente voor de bank maakt dit niets uit. Het wordt beide met dezelfde valutadatum op de rekening gestort. Dit is dus een kul argument.

Maar terug naar de oude bank dan maar?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

is dit serieus :shock:

nosytmai
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2011 11:58

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nosytmai »

CSM schreef:1) Bij welke bank zat u voorheen?
2) Vanaf welke bank worden de toeslagen gestort (welke bank gebruikt de instantie van wie u de toeslagen krijgt)?
Voorheen zat ik bij de ING Bank.
Nou krijgt mijn vader ook huurtoeslag, en die krijgt het bij de ING en die had het vanmorgen om 9uur al.

Het is nu bijna 14:30 en hier nog altijd niks ontvangen..

Belastingdienst gebeld, melden ook dat het allang overgemaakt is , dat ik het allang had moeten hebben en dat er meerdere ABN klanten gebelt hebben. Alleen kan de BD hier totaal niks aan doen. Als hun het hebben overgemaakt is het aan de bank wanneer zij het vrijgeven....

nosytmai
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 sep 2011 11:58

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door nosytmai »

manondoris schreef:is dit serieus :shock:
als dat niet zo was had ik wel een topic gestart op www.geenstijl.nl of zo

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CSM »

Ik vermoed dat de belastingdienst zelf bij de ING bankiert (dat is waarschijnijk historisch zo gegroeid, in de tijd dat de Postbank nog een 100% staatsbank was).

Het geld bleef voorheen dus binnen de muren van de ING. Maar nu u bij een andere bank zit, moet het geld eerste van ING naar ABN getransfereerd worden. Ik meen dat dit in Nederland altijd om 13.30 plaats vindt (dat wil zeggen: de banken zetten alle interbancaire transacties klaar, en om half 2 worden die uitgevoerd).

Maar eerlijk is eerlijk, het is al zo'n 13 jaar geleden dat ik mijn diploma Algemene Opleiding Bankbedrijf gehaald heb.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vermoed dat de belastingdienst zelf bij de ING bankiert
Dat is inderdaad zo, het rekeningnummer ( 2445588) heeft 7 cijfers, dat is een ING (oud-Postbank) nummer.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door henk51 »

Je weet niet waar je aan toe bent. (is het wel overgemaakt, wellicht een beslag door deurwaarder?) Elke maand heb ik de belastingdienst gebelt, en die geven aan dat het bij hun gewoon weg is. Als ik de ABN bel, wordt ik weer terug gestuurt naar de belastingdienst.
Gaat het om 6 uurtjes op dezelfde dag notabene? En ga je daarvoor de belastingdienst en de bank bellen en zodoende de lijn bezet houden voor mensen met serieuze klachten?
Je krijgt het de 20e voor betalingen die je pas de 1e van de volgende maand hoeft te doen medunkt lijkt me vroeg genoeg.

gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 20 sep 2011 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door manondoris »

ben het met henk eens :? waarom is dit een probleem voor je? ik vind het echt van de zotte dat je hier een probleem van maakt !

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door SJZ »

nosytmai,

1. Wanneer moet jij de huur betalen?
2. Wanneer moet jij de zorgverzekering betalen?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door CB »

SJZ schreef:nosytmai,

1. Wanneer moet jij de huur betalen?
2. Wanneer moet jij de zorgverzekering betalen?
Volgens mij is het probleem, dat de lunch niet betaald kan worden. :wink:

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door frenchy »

Wat zijn we weer met het vingertje aan het wijzen zeg!
Als hier iemand niet met de meute meeloopt wordt hij gelijk afgemaakt.

Jullie weten toch heel de situatie niet van TS.
Ikzelf weet ook niet hoe laat het geld binnenkomt en ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik genoeg inkomen heb en geen toeslagen nodig heb.
Maar ik heb wel aan die kant gestaan, toen ik na mijn scheiding 12 jaar geleden in een financiële crisis kwam. Scheiding, bijstand, bewindvoering. Destijds zou ik ook elke dag in de gaten hebben gehouden wanneer en hoe laat iets binnenkwam. Omdat ik iedere cent 5 x kon gebruiken.

Dus oordeel eens niet zo snel. TS zal heus wel zijn reden hebben waarom hij het geld 6 uur eerder wilt!
Probeer jullie eens aan de vraagstelling te houden en ga er niet meteen een heel verhaal om heen breien.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Nou als ik van half Nederland 6 uurtjes lang de zorg en huurtoeslag mag vasthouden vind ik dat geen probleem.

Toch nog een leuke rente ondanks dat het maar 6 uurtjes is. En je hoeft dr niets voor te doen. En schijnbaar vindt iedereen dat prima als ik de reacties zo lees. Ik hoef dan niet meer te werken als dat elke maand weer gebeurd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ABN Amro

Ongelezen bericht door tufima »

Wat een onzin dit zeg.

Het gaat om een paar uur later, maar nog steeds op dezelfde dag!
Waar hebben we het in godsnaam over. Alsof je je betalingen niet 6 uur later kan doen.

TS geeft aan dat ze nu niet weet waar ze aan toe is, maar dat weet ze best. Ze heeft het geld nu gewoon elke maand om 15:30!

Je hierop instellen is een stuk makkelijker dan weer van bank te gaan wisselen....

Gesloten