LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
daisyvanderkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2008 12:23

ABN AMRO

Ongelezen bericht door daisyvanderkamp »

Hebben wij onze studieplan/toekomstplan afgekocht op 3 juni 2008.
Zou 14 werkdagen duren voor wij het geld gestord zouden krijgen.
Wij zijn nou al 7 weken verder en de abn-amro weet niet waar ons geld is gebleven en waneer wij het krijgen.
Iedere dag krijgen wij gewoon weer een ander verhaal te horen wij zijn nu ook al naar de politie gestapt om aangifte te doen en wat blijkt wij waren niet de eerste.
Ik raad ook iedereen af om niet naar deze bank te gaan want ze lichten de boel gewoon op met jou eigen geld. :twisted:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Janny »

ook ik heb klachten over de ABN AMRO.

Ik ben in het bezit van een wereldpas van deze bank. Op de rekening stond voldoende geld dus dat kon niet het probleem zijn..
Wij zijn 6 weken op vakantie geweest. en hebben rondgetrokken door Canada (ontario/manitoba/Britisch Columbia en Amerika.Door california /Utah/arizona.
Ik wilde betalen, maar kon er met mijn wereldpas niet terecht. Gevolg 6 weken geld lenen van je mederijzigers. ik kon geen motel, niets betalen.

Van goede kwaliteit gesproken.

Bij thuiskomst nagevraagd wat daarvan de reden was, nou er moest Maestro op de deur staan.Daar zou je dus wel kunnen betalen. Ja, mastercard dat stond er wel . Oke Ze hadden nog nooit klachten gehad.
We horen wel wat hier de uitkomst van is. in elk geval 6 weken je neus stoten is niet terug te draaien. We hadden alles goed voorbereid, maar dit was niet te voorzien.
Wie leende me geld?
Mijn echtgenoot, Hij is bij de rabo bank. 8)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Janny, volgens mij heeft het niet te maken met de kwaliteit van je bankpas, maar van het soort bankpas. De gewone wereldpas is een bankpas en geen creditcard. In amerika wordt bijna overal alleen een creditcard geaccepteerd en geen bankpas. Dus gewoon met pin betalen zoals in Europa veel kan, is in amerika bijna onmogelijk. Daarbij maakt het niet uit van welke bank die bankpas is.

Waarschijnlijk had je man een Rabocard (creditcard) en geen europas (bankpas)?

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Kweenie, je hebt volkomen gelijk. Dit heeft niets met ABN AMRO te maken maar het feit dat in Amerika en Canada heel weinig een Maestro Wereld bankpas wordt geaccepteerd door winkeliers of dienstverleners. Daar moet je gewoon je Mastercard of VISA creditcard gebruiken. MasterCard en VISA wordt wereldwijd geaccepteerd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Janny »

Oke, verkeerde pas.
Maar noem het dan geen wereldpas.
en inderdaad, mijn man had een creditcard.
Dank voor de antwoorden.
Zal volgende keer ook maar de creditcard gaan hanteren.

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door johandevries »

Waarom heb je met die wereldpas niet gewoon geld uit de muur getrokken ?
Nooit problemen gehad in de U.S.A met een SNS Meastro pas.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Precies, het heet wereldpas omdat je wereldwijd geld uit de automaat kunt opnemen. Dat betekent niet dat je er overal mee kunt betalen. Bij hoeveel winkels je kunt betalen hangt er maar helemaal van af hoe ingeburgerd pinnen in dat land is. In amerika kun je dus bijna nergens met pin betalen, in Nederland bijna overal. Maar je kunt zelfs in Nederland niet bij elke winkel met pin betalen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Precies, het heet wereldpas omdat je wereldwijd geld uit de automaat kunt opnemen. Dat betekent niet dat je er overal mee kunt betalen. Bij hoeveel winkels je kunt betalen hangt er maar helemaal van af hoe ingeburgerd pinnen in dat land is.
Inderdaad. Bij de productinformatie die ABN Amro geeft over de Wereldpas staat gewoon aangegeven dat er alleen direct met een pas kan worden betaald op plaatsen met een Maestro logo. Voor het overige kan in het buitenland ook op veel plaatsen (bij geldautomaten met een Maestro logo) geld uit geldautomaten kan worden opgenomen.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... matie.html

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Hebben wij onze studieplan/toekomstplan afgekocht op 3 juni 2008.
Zou 14 werkdagen duren voor wij het geld gestord zouden krijgen.
Wij zijn nou al 7 weken verder en de abn-amro weet niet waar ons geld is gebleven en waneer wij het krijgen.
Iedere dag krijgen wij gewoon weer een ander verhaal te horen wij zijn nu ook al naar de politie gestapt om aangifte te doen en wat blijkt wij waren niet de eerste.
Ik raad ook iedereen af om niet naar deze bank te gaan want ze lichten de boel gewoon op met jou eigen geld.
Mocht het geld toch nog komen, dan niet vergeten om een rentevergoeding te eisen over de periode dat u onterecht niet over uw geld kon beschikken. Verder is het wellicht verstandig om een klachtenprocedure te starten bij ABN Amro (voor zover dat nog niet is gebeurd). Mocht dat niets opleveren, dan is een geschillenprocedure wellicht nog een mogelijkheid. http://www.kifid.nl/consumenten/

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Janny »

Geplaatst op 14 Aug 2008 22:08 door johandevries
-------------------------------------------------------------------------------

Waarom heb je met die wereldpas niet gewoon geld uit de muur getrokken ?
Nooit problemen gehad in de U.S.A met een SNS Meastro pas.
om de doodeenvoudige manier, dat ik:
A: niet veel contant geld op zak wil hebben, en voor elke opname geen € 2,25 wil betalen.en
B: ik door met de pas te betalen een afschrift van mijn bestedingen heb.
Dat doe ik in Nederland ook. Dus dat was voor mij vanzelfsprekend.
Ik heb voldoende antwoorden, maar de bezwaar blijft, noem een pas geen wereldpas als de betaling ermee niet wereldwijd kan en beperkt is tot alleen opnemen in sommige landen.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Walter_F »

Waarom zou het geen wereldpas genoemd mogen worden? Je kan toch prima geld opnemen met die pas in de USA? Dat jij dat niet wilt is jouw probleem... en dat er in de USA een creditcard cultuur heerst kan de ABN natuurlijk totaal niks aan doen...

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Janny »

walter f

Groot gelijk het is inderdaad mijn probleem, Ik gaf ook in het begin aan dat "ïk"een probleem had!
Na overleg met de bank (waar de klacht wel relevant werd genoemd!!!) is de klacht naar beider tevredenheid opgelost. Hoe? is voor mij belangrijk.
Janny

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Walter_F »

Nou, wil niet miereneukerig zijn maar dat zei je helemaal niet. Je "had ook klachten over ABN-Amro" en "over goede kwaliteit gesproken". Ik heb je nergens zien zeggen dat jij een probleem had.

Hartstikke fijn dat het opgelost is verder... Beetje jammer van dat "Hoe? Is voor mij belangrijk" Je mag wel je gal spuwen over wat er volgens jou aan schort maar vervolgens mag een goede oplossing kennelijk niet bekend gemaakt worden.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ja, ik ben ook benieuwd naar de reactie van ABN AMRO. Is snap niet dat de klacht relevant werd genoemd, immers je klaagt dat in de USA nauwelijks door winkeliers Maestro (niet te verwarren met MasterCard logo) wordt geaccepteerd. Daar kan ABN AMRO echt niets tegen doen.

Als je de naamgeving van de pas (Wereldpas) niet juist vindt dan hierbij de juiste naam: een Wereld opnamepas & bepaalde gebieden van de Wereld (zoals Europa) betaal betaalpas. Ja dat bekt lekker zo'n naam.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Janny »

Opgelost, door een financiele genoegdoening.

Janny

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ik zal je op je woord moeten geloven maar het lijkt mij echt ontzettend sterk dat ABN-Amro jou geld betaald als "compensatie" in deze zaak... Maar goed, het zal.

Gesloten