LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-AMRO Toekomstplan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjabel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2009 15:36

ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door sjabel »

Sinds 1-1-1999 heb ik een Polis lopen bij de ABN-AMRO een zgn. Toekomstplan. Gemaakt voor mensen zoals ik die hun financiele armslag wat wilde opkrikken voor hun pensioen.
Geen risico en gegarandeerde opbrengsten van minimaal 5 tot 6% en mischien wel hoger!!

Nu kreeg ik als zovelen vorige week een ovezicht thuis gestuurd met een overzicht van het vergaarde kapitaal.
De tranen sprongen je bijna in de broek want van het belegde kapitaal was minder dan de helf over !! Zelfs minder dan de totale inleg!!

Ook viel mij op dat de naam van het Fonds waaraan ik deelnam was veranderd.
ik heb van de bank geen bericht ontvangen dat dit zou gaan gebeuren,
Mag dit zomaar en zijn er mensen die dit ook hebben ondervonden en is er wat aante doen?

Kan ik via Stichting woekerpolis hier nog wat mee doen??

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat stond er in de oorspronkelijke polis, een vermoedelijk of een gegarandeerd rendement?

Juist dat oude papier wat vele weg gooide, dus de reclame waarop je dit plan nam is bepalend of je nog iets kan doen.


Er zijn zoveel verschillende dat ik geen zekerheid kan geven maar als deze reclame misleidend was heeft U een kans.

evroom
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 22:46

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door evroom »

Hallo,

Ik ben een jaartje eerder begonnen, op 1-1-1998.
ABN-AMRO heeft het gepresteerd om 40 procent van de inleg te laten verdwijnen.
Inderdaad op 31-12-2008 bijna 50% koersverlies.

Ik kan helaas de folder niet meer vinden waarop ik het besluit heb genomen eraan mee te doen.

Ik heb alleen maar het inschrijvingsformulier, met daarop een prognose-rendement van 11,0 procent (!).
Ja, toen geloofde we er nog in en laat het nou de helft zijn, ook leuk.
Hoe stom kan je zijn. Achteraf gezien.

Dat men in 11 jaar tijd niet eens een leuk bedrag bij elkaar kan beleggen lijkt mij pure onkunde en het lijkt mij ook wel leuk om te weten wat er nog aan te doen is.
Het lijkt erop dat ik de resterende 4 jaar alleen maar kan hopen op een fors koersherstel.

Als er iemand nog een oude wervingsfolder of brief heeft dan heb ik graag een scan hiervan.

PeterPan12
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:34

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door PeterPan12 »

Wat ik niet begrijp in deze kwestie, is dat het kennelijk onduidelijk is geweest dat er met de inleg werd belegd?

En dat natuurlijk het afgelopen jaar tot en met vandaag de rendementen vervlogen zijn dat moge duidelijk zijn!

Maar als het al sinds 1998 of langer loopt, zijn er dan nooit overzichten in de voorgaande jaren verstrekt waaruit redelijkerwijs op te merken was dat het een belegging betreft? Immers gaat men pas klagen als het product een negatief rendement oplevert.

Begrijp mij niet verkeerd, want ik heb zelf ook zo een soort polis lopen bij een andere verzekeraar. Het was hier onduidelijk wat er nou aan kosten in rekening gebracht werd. Indien de kosten 7 % of meer van de inleg bedraagt gaat het hier mogelijk om een woekerpolis. Dit word nog uitgezocht. Maar om nu te beweren dat men helemaal van niets wist?

Beatrijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2010 11:26

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door Beatrijs »

ik heb de folder “Misschien kan uw geld sneller groeien dan u denkt” van 'spaarkoers' bewaard! Daarin wordt juist het product aangeprezen vanwege de lage kosten; van elke honderd gulden zou 92,50 gulden belegd worden. Ook op mijn polis d.d. 1 december 1998 is vermeld dat van mijn inleg van NLG 50,00 NLG 46,50 per maand zou worden geïnvesteerd. Dit komt dus neer op NLG 3,50 aan kosten per maand en NLG 42,00 per jaar. Op mijn overzicht van februari 2009 zie ik echter aanzienlijk hogere bedragen vermeld. Door mij is aan premie in 2008 betaald EUR 272,28. Daarvan is in totaal aan kosten in mindering gebracht: EUR 38,34 hetgeen neerkomt op NLG 74,57. Bijna het dubbele van wat op de polis staat vermeld!
Zelfs bij het meest pessimistische rendement als voorgespiegeld in de folder zou na 15 jaar het netto rendement NLG 13.423,00 bedragen. Na 10 jaar, ultimo 2008 was mijn netto rendement slechts EUR 1.516,66. Omgerekend in gulden komt dat neer op: NLG 3.340,82.
Inmiddels heb ik mede nav de uitzending van gisteren aan de hand van de voorbeeldbrief op de site een brief klaar liggen aan ABN Amro en ook een beroep op dwaling gedaan.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Beatrijs schreef: Inmiddels heb ik mede nav de uitzending van gisteren aan de hand van de voorbeeldbrief op de site een brief klaar liggen aan ABN Amro en ook een beroep op dwaling gedaan.
Zie andere subfora (vooral bijdragen van juwita, crommentuyn en mijzelf) over de juiste wijze van aanpakken van ABN AMRO via KiFiD procedure. Om te beginnen hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1122656

M. van Rossum
ABN AMRO MGV gedupeerde.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN-AMRO Toekomstplan

Ongelezen bericht door jammer »

Ook ik heb zo`n polis alleen bij mij heette hij eerst spaarkoers, ook ik sta ver onder de inleg...En ben al begonnen begin 1999. Ook bij mij zijn de kosten hoger dan de opgave!!!! Ik ga binnenkort maar even wat vragen stellen. Hoe het nu kan en wat de koersgedaan heeft. Wat een zooitje weer een polis, waar ik onder de inleg zit. Wordt er eigenlijk niet goed van. Heb nl. ook nog 3 van aegon en u raadt het al ook die staan onder de inleg.....

Gesloten