LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ilona1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2007 12:54

abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door ilona1979 »

wil ik internet bankieren,hebben ze zonder reden mn pas geblokkeerd!
ik heb niks fout gedaan.heb er niet eens een brief ofzo over gehad.
wat is dit voor belachelijke actie????????

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Gebeld?

ilona1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2007 12:54

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door ilona1979 »

ik heb gebeld naar een 0900 nummer daar zeiden ze dat ie idderdaad geblokkeerd was.geen opgaaf van reden moest maandag mn bank bellen.dit is echt heel idioot

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je bij een firma iets hebt gekocht waar diverse kaarten gecopyeerd zijn hebben ze vermoedelijk preventief ter voorkoming van fraude jou kaart ook geblokkeerd.

Soms doet de bank dit, maar soms worden alle kaarten geblokkeerd, dus als je toevallig in een restaurant bij schiphol was, daar zijn wegens fraude ruim 3000 kaarten geblokkeerd, en alle betalingen moeten gekontroleerd worden!

Omdat geldopname meestal met camera gefilmd word, en ze zagen iemand met helm meerdere keren pinnen....

Verder kopen ze vaak dure goederen in winkels, maar alleen als daar geen camera's hangen, dus het is een groep oplichters die zo werkt, helaas ben je vermoedelijk slachtoffer geworden en ook als er niet gefraudeerd word, het is dus preventief ter voorkoming schade bank.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door particulier »

Ilona,

Onlangs zijn naar schatting enkele duizenden passen geblokkeerd omdat er een omvangrijke fraude is ontdekt. Men blokkeert dan meteen passen waar men van vermoed dat er mee gefraudeerd kan worden. De pas van een collega van mij werd onlangs ook geblokkeerd, vermoedelijk na fraudegevallen in Amsterdam.

Ze sturen niet eerst een brief waarin ze aankondigen dat je pas geblokkeerd gaat worden. Dan kan het al te laat zijn.
Laatst gewijzigd door particulier op 06 aug 2007 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Het is bij mij wel eens gebeurd bij de postbank, bleek een 'foutje' van een medewerker geweest te zijn. Foutje had wel grote gevolgen want ik kon dus ruim een week lang niet bij m'n geld tot ik een nieuwe pas had, is niet handig betalen voor je boodschappen zo :) Ben meteen overgestapt van bank toen.

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: abn bank blokkeerd mn pas zomaar????!!

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Ilona,

Ik werk zelf bij de ABN Amro bank en het klopt inderdaad dat de laatste weken passen zijn geblokkeerd. De reden hiervoor is heel simpel, wat meerdere forumgebruikers al hadden opgemerkt. Het gaat hier om mogelijkheid tot fraude met pinpassen. We hebben namelijk meerdere meldingen gehad van klanten van ons dat er ten onrechte geld van hun rekening is gehaald. Daarom worden meerdere passen geblokkeerd. Helaas ben jij hier nu slachtoffer van, maar je kan het ook zo zien: Het zou erger zijn wanneer er geld van je rekening was verdwenen, waar jij had voor gewerkt hebt wat jij niet heb kunnen uitgeven. Ook dan was je boos geworden op de bank. Helaas kunnen we geen brief van te voren sturen. Want daar gaat dan weer 2 dagen overheen voordat jij hem thuis hebt gekregen. En dan in die twee dagen kan de vogel al gevlogen zijn, inclusief met je geld. Dus vandaar dat je zonder aankondiging een geblokkeerde pas heeft.
En natuurlijk is dat vervelend, helemaal als je ergens bent waar je niet zo snel naar de bank kan gaan. Ben je in de mogelijkheid om een bankshop binnen te lopen dan kan je met je legitimatie bij de balie geld ophalen.
Verder kan ik alleen maar zeggen wat misschien voor de toekomst een idee is om een tweede pas te nemen, zodat wanneer de ene pas geblokkeerd is je wel kan pinnen.

Groet Mevrouw Tomaat.

Gesloten