LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN opzeggen.....

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rolandroland

ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Wanneer je betaal rekening wilt opzeggen bij de ABN/AMRO bank kan dat alleen wanneer je langs het kantoor komt. Volgens mij is dit tegen de wet in. Je mag ten alle tijden het ook schriftelijk opzeggen toch?!

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door faas1 »

Volgens mij kun je het ook schriftelijk doen en dan moet je volgens mij alleen het rekeningnummer opgeven waar eventueel overgebleven saldo naar toe moet. Op de site van ABN AMRO staat ook dat je hem telefonisch kunt opzeggen en dat je dan een opzegformulier toegezonden krijgt.....

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb bijna een jaar geleden mijn betaalrekening bij ABN persoonlijk op kantoor opgezegd, maar heb tot op heden nooit een bevestiging gehad.

Het gaf bij mij ook nog enkele problemen met die rekening. Wilde het restant over laten boeken naar Rabo en 3 weken later nog steeds niets op de Rabo. Weer er naar toe en och jee.... ja........ foutje. Weer de rekening stopgezet en ik kon inderdaad niets meer met het pasje. Meteen geblokkeerd door de bank.

Na een 2 weken nog steeds niets op de Rabo en ik weer er naar toe. Weer een foutje.... dus adviseerde die jongeman mij, om het geld er dan toch maar kontant af te halen. Kon dus niet meer met het pasje, maar hij kon mij er wel bij helpen. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik hoorde er niks meer van, dus dacht dat het wel goed zat zo. Tot dat de belastingdienst een paar weken later de fout maakte, het door mij terug te krijgen belastinggeld, toch weer op die ABN-rekening stortte.

Kon ik daar weer achteraan. Gelukkig kon het ik ook toen weer kontant meekrijgen bij die ABN-bank. Denk er nu dus wel van af te zijn, alhoewel ik nog nooit een bevestiging van het opheffen van die rekening heb gehad.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door verkeersleider »

opheffen van je rekening kan ook schriftelijk
Adres staat op de site
Let er wel even op dat je rek in de positief staat.
Geef verder een afrekennummer waar restant heen kan en als laatste teken het uiteraard door alle rekeninghouders.

Rolandroland

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Via de telefoon werd verteld dat het alleen aan de balie kon, en niet schriftelijk.

Opheffen betaalrekening
U wilt uw laatste of enige betaalrekening bij ABN AMRO opheffen. Wij verzoeken u hiervoor langs te gaan bij een van onze vestigingen.


Bovenstaande ziet u op trefwoord "opzeggen".

Als je de vragen iets anders invult krijg je het wel naar voren:

Opheffen betaalrekening
U kunt uw betaalrekening opheffen door te bellen met een van onze adviseurs via 0900 - 00 24 (lokaal tarief). U ontvangt dan een formulier op uw huisadres dat u moet invullen, ondertekenen en terugsturen. U kunt natuurlijk ook binnenlopen bij een van onze vestigingen.


Echter op het nummer 0900-0024 werd gewoon zegt u moet langs het kantoor gaan. Van ABN raak je niet zomaar af. Dat staat nog niet op www.bankgeheimen.be !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan gewoon schriftelijk opzeggen. Ik heb dat nagevraagd per e-mail. Let er op dat je je opzegging naar je lokale bankshop stuurt. Ik kreeg deze reactie:

"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw vraag over het opheffen van uw rekening.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om uw rekening op te heffen
via de site van ABN AMRO.

Om uw rekening op te heffen willen wij u vriendelijk verzoeken om te
bellen met ons Customer Contact Center via 0900 - 00 24 of contact op
te nemen met uw ABN AMRO Bankshop. U kunt de rekening ook opheffen
door een brief te sturen naar uw ABN AMRO Bankshop. Het adres is:

ABN AMRO Bank N.V.
****adres van je lokale bankshop*******


Onze excuses voor het ongemak.

Hebt u nog vragen? Stuur ons dan een e-mail of bel, 24 uur per dag, 7
dagen per week, met ons Customer Contact Center via 0900 - 00 24
(lokaal tarief). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241 17 20
(normaal tarief).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
xxxx

vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door vsr »

Kijk uit dat ze je saldo niet laten verdampen. Bij mij heeft opzeggen bijna een maand geduurd (excuus: de computer was kapot) en toen de rekening uiteindelijk was opgegeven bleek het saldo te zijn verdwenen. Na reclamatie van mijn kant is het alsnog overgemaakt aan de tegenrekening.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: ABN opzeggen.....

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

opzeggen van de AMRO rekening gaat zo makkelijk met Google...

je kunt het hier opzeggen:

ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Client Service Desk (AF2120)
Postbus 90
1000 AB Amsterdam
telefoon: 020 - 629 81 00
fax: 020 - 628 61 00
e-mail: [email protected]

Client Service Desk Voor onder andere:
- openen, wijzigen of sluiten van rekeningen aangehouden in Nederland
- vragen over betalingsverkeer van rekeningen aangehouden in Nederland
- aanvragen of wijzigen van:
> naam- en adresgegevens
> procuraties op rekeningen aangehouden in Nederland
> Electronic Banking contracten
> bedrijfsspaararrangementen
> Interpay-contracten, Acceptgiro, Incasso, Zakelijke betalingen, Pin en Chipknip
> kasopnames
> pinpas/creditcard
- blokkeren en storneren van incassoopdrachten
- verstrekken van standaardbankverklaringen
- bestellen van diverse formulieren en sealbags

Gesloten