LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Solveon
ABN Solveon
Ik kom vanavond (07-02-12) thuis en er ligt een brief op de mat van Solveon. De boodschap is dat mijn rekening een saldo heeft die lager ligt dan mijn geoorloofde debetstand. Ik mag op deze rekening €1000,- rood staan. Er wordt gemeld dat ik €1032,- rood sta en dat deze direct opvorderbaar is met ophoging van €175,-. Binnen 7 dagen betalen na dagtekening betalen anders worden er rechtsmaatregelen genomen. Dagtekening brief 02-02-12. Voorts staat er dan dat conform eerdere sommatie dit is gemeld en dat de debetstand ook al bij het BKR ligt. Ik schrok me kapot. Dit was nl de eerste brief die ik van solveon heb binnengekregen. Ook heb ik hierover niks vernomen van ABN, zowel de achterstand als de overdracht naar Solveon. Deze rekening gebruik ik overigens zelden.
Wat ik zeer vreemd vind is dat de ABN geen contact met mij opgenomen heb over de overschrijding van €32,- en dat Solveon in de brief schermt dat ze mij eerder gesommeerd hebben. Vervolgens heb ik vandaag de brief binnengekregen met dagtekening van 02-02-12, dat is 5 dagen geleden.
Ik zal morgen direct met de ABN en Solveon bellen, ik ga hier namelijk niet mee akkoord. de debetstand van €1032, wil ik best betalen ineens en dan de rekening opheffen, dat is het probleem niet, ik wil me echter met hand en tand verzetten tegen de BKR notering en de vordering van €175,- van Solveon. Ik vind dit ronduit asociaal. Heeft iemand tips of heeft iemand dit eerder meegemaakt? Het enige wat ik me voor kan stellen wat hier gebeurd is dat ik anderhalf jaar geleden verhuisd ben (al heb ik dit wel doorgegeven) en dat op een of andere manier er iets misgaat in de postwisseling. Anderzijds komt deze brief van Solveon wel aan. Kan iemand mij adviseren?
Wat ik zeer vreemd vind is dat de ABN geen contact met mij opgenomen heb over de overschrijding van €32,- en dat Solveon in de brief schermt dat ze mij eerder gesommeerd hebben. Vervolgens heb ik vandaag de brief binnengekregen met dagtekening van 02-02-12, dat is 5 dagen geleden.
Ik zal morgen direct met de ABN en Solveon bellen, ik ga hier namelijk niet mee akkoord. de debetstand van €1032, wil ik best betalen ineens en dan de rekening opheffen, dat is het probleem niet, ik wil me echter met hand en tand verzetten tegen de BKR notering en de vordering van €175,- van Solveon. Ik vind dit ronduit asociaal. Heeft iemand tips of heeft iemand dit eerder meegemaakt? Het enige wat ik me voor kan stellen wat hier gebeurd is dat ik anderhalf jaar geleden verhuisd ben (al heb ik dit wel doorgegeven) en dat op een of andere manier er iets misgaat in de postwisseling. Anderzijds komt deze brief van Solveon wel aan. Kan iemand mij adviseren?
Laatst gewijzigd door J.Jonker op 07 feb 2012 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: ABN Solveon
Dat de incasso vaker vermeld, dat zij een brief gestuurd hebben,is geen nieuws.
Lees maar de topic´s erover.
Ik weet niet wat voor een rekening je hebt afgesloten, maar in deze voorwaarden is het duidelijk gesteld, hoe je moet reageren als je in het rood staat.
http://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/pr ... matie.html
Lees maar de topic´s erover.
Ik weet niet wat voor een rekening je hebt afgesloten, maar in deze voorwaarden is het duidelijk gesteld, hoe je moet reageren als je in het rood staat.
http://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/pr ... matie.html
Re: ABN Solveon
Het gaat hier om een studentenrekening die ik in mijn studententijd al had geopend, plus minus 10 jaar geleden.
Bedoel je ermee te zeggen dat ze in hun recht staan? Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal zomaar kan zonder dat ze mij inlichten
Bedoel je ermee te zeggen dat ze in hun recht staan? Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal zomaar kan zonder dat ze mij inlichten
Re: ABN Solveon
Als je in het rood mag staan, ben je ook een privélening aangegaan.J.Jonker schreef:Het gaat hier om een studentenrekening die ik in mijn studententijd al had geopend, plus minus 10 jaar geleden.
Bedoel je ermee te zeggen dat ze in hun recht staan? Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal zomaar kan zonder dat ze mij inlichten
Dus je moet aanvullen, en dat heb je blijkbaar de laatste 10 jaar niet gedaan.
Omdat er rente bijkomt ben je over het limiet gegaan.
Tenminste dat denk ik.
Dat moet je vragen bij de ABN, hoe het in elkaar zit.
Het is hier alleen gissen, omdat jij alleen weet hoe en wat.
Dan staat dit beschreven:
U moet ervoor zorgen dat u elke maand minimaal 2,5% van de limiet op uw betaalrekening stort. Als u bijvoorbeeld een Privélimiet Plus hebt met een limiet van € 2.000,-, dan moet elke maand minimaal € 50,- op uw betaalrekening binnenkomen (bijvoorbeeld uw salaris).
U kunt meer terugbetalen. Maak dan geld over naar uw betaalrekening. Dit kan op 2 manieren: maak geld over via Internet Bankieren of zorg ervoor dat er geld op uw rekening wordt gestort.
Re: ABN Solveon
Ik heb de rekening sprodadisch gebruikt de laatste jaren. Vorig jaar november denk ik, een keer nog 20 euro met pin betaald of zo. Waarschijnlijk met de jaarovergang met rente over het limiet heen gegaan. Ik had geen idee van die 2,5%. Het probleem is het geld ook niet. Ik zal dit ook direct betalen en de rekening dan opheffen. Waar ik me ongelooflijk aan irriteer is dat men mij niet inlicht over de aanvulling of overdracht naar incassobureau en dan ook nog geen bericht krijgen van het incassoburea. Op het moment dat je wel bericht krijgt ook nog eens melden dat ze me eerder gesommeerd hebben en dat ze alsvast bij het BKR de debetstand hebben doorgegeven
Re: ABN Solveon
Nogmaals, dit moet je bij de ABN aankaarten, want daar krijg je volledige informatie.J.Jonker schreef:Ik heb de rekening sprodadisch gebruikt de laatste jaren. Vorig jaar november denk ik, een keer nog 20 euro met pin betaald of zo. Waarschijnlijk met de jaarovergang met rente over het limiet heen gegaan. Ik had geen idee van die 2,5%. Het probleem is het geld ook niet. Ik zal dit ook direct betalen en de rekening dan opheffen. Waar ik me ongelooflijk aan irriteer is dat men mij niet inlicht over de aanvulling of overdracht naar incassobureau en dan ook nog geen bericht krijgen van het incassoburea. Op het moment dat je wel bericht krijgt ook nog eens melden dat ze me eerder gesommeerd hebben en dat ze alsvast bij het BKR de debetstand hebben doorgegeven
Of zij jouw moeten waarschuwen, dat je boven het limiet zit, kan ik ook niet beantwoorden.
Wat BKR betreft, dit staat ook beschreven:
De bank is aangesloten bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel, in het kort 'BKR'. De bank meldt dit krediet bij het BKR. Dit gebeurt om ervoor te zorgen dat u niet teveel krediet krijgt. En om krediet- en betaalrisico’s voor andere bedrijven te beperken. Als u meer dan 90 dagen achterloopt met betalen, meldt de bank dit aan het BKR.
Re: ABN Solveon
ABN en Solveon is een pot nat. Ze dreigen met van alles en nog wat en gaan over lijken. Ik heb er mee te maken gehad en nog nooit zo een onbeschoft zooitje bij elkaar aangetroffen. Ook in dit geval hoe halen ze het in hun hoof om iemand te melden bij BKR voor 1000 euro??? In hun recht of niet!!!! Wegwezen en wel massaal bij de ABN.
Re: ABN Solveon
het mag wel, als je weet dat 10 jaar al 1000 euro in de min staat, in dit gevaal is de bank niet fout. Je hoort zelf je administratie in orde te hebben en bij te houden, dan was dit niet gebeurt. Bkr is terecht, door zulke klanten worden de normalen mensen die alles in orde hebben op de kosten gejaagd.
Re: ABN Solveon
morundo schreef:het mag wel, als je weet dat 10 jaar al 1000 euro in de min staat, in dit gevaal is de bank niet fout. Je hoort zelf je administratie in orde te hebben en bij te houden, dan was dit niet gebeurt. Bkr is terecht, door zulke klanten worden de normalen mensen die alles in orde hebben op de kosten gejaagd.
Wat mag en wat niet mag is niet relevant vriend!!! Je gaat mensen voor deze bedragen niet naar het BKR doorschuiven, en dat bedoel ik in het algemeen. Dat jij er anders over denkt prima. Ik vind het onbeschoft en jij weet niet wat dat inhoud.
Re: ABN Solveon
joju schreef:morundo schreef:het mag wel, als je weet dat 10 jaar al 1000 euro in de min staat, in dit gevaal is de bank niet fout. Je hoort zelf je administratie in orde te hebben en bij te houden, dan was dit niet gebeurt. Bkr is terecht, door zulke klanten worden de normalen mensen die alles in orde hebben op de kosten gejaagd.
Wat mag en wat niet mag is niet relevant vriend!!! Je gaat mensen voor deze bedragen niet naar het BKR doorschuiven, en dat bedoel ik in het algemeen. Dat jij er anders over denkt prima. Ik vind het onbeschoft en jij weet niet wat dat inhoud.
Natuurlijk gaat het alleen over een paar euro wat TS boven het limiet is, maar ergens wordt een grens getrokken.
Je mag het onbeschoft vinden, maar de feiten staan zwart op wit, leesbaar voor iedereen, niet alleen voor gebruikers van de ABN.:
De bank is aangesloten bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel, in het kort 'BKR'. De bank meldt dit krediet bij het BKR. Dit gebeurt om ervoor te zorgen dat u niet teveel krediet krijgt. En om krediet- en betaalrisico’s voor andere bedrijven te beperken. Als u meer dan 90 dagen achterloopt met betalen, meldt de bank dit aan het BKR.
Re: ABN Solveon
Mensen worden wel voor nog kleinere bedragen gemeld bij het BKR. Providers voor mobiele telefoons doen het zelfs voor een paar tientjes. De gemelde bedragen blijven hoe klein dan ook schulden. Of bedoel jij soms: "Het is maar 1000 euro, daar moet je niet over zeuren."joju schreef:Wat mag en wat niet mag is niet relevant vriend!!! Je gaat mensen voor deze bedragen niet naar het BKR doorschuiven, en dat bedoel ik in het algemeen. Dat jij er anders over denkt prima. Ik vind het onbeschoft en jij weet niet wat dat inhoud.
Re: ABN Solveon
CB schreef:Mensen worden wel voor nog kleinere bedragen gemeld bij het BKR. Providers voor mobiele telefoons doen het zelfs voor een paar tientjes. De gemelde bedragen blijven hoe klein dan ook schulden. Of bedoel jij soms: "Het is maar 1000 euro, daar moet je niet over zeuren."joju schreef:Wat mag en wat niet mag is niet relevant vriend!!! Je gaat mensen voor deze bedragen niet naar het BKR doorschuiven, en dat bedoel ik in het algemeen. Dat jij er anders over denkt prima. Ik vind het onbeschoft en jij weet niet wat dat inhoud.
Het zijn er ook maar een paar tientjes, precies te zijn € 32,00, waar TS over het limiet is.
Re: ABN Solveon
Geachte heer, mevrouw Jonker
Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat het erg vervelend is, dat u over de betreffende achterstand niet eerder bent geïnformeerd.
Wij nemen graag telefonisch contact met u op, zodat wij samen met u de situatie kunnen bespreken.
U kunt uw telefoonnummer via een privébericht sturen met het tijdstip waarop wij u het beste kunnen bereiken.
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat het erg vervelend is, dat u over de betreffende achterstand niet eerder bent geïnformeerd.
Wij nemen graag telefonisch contact met u op, zodat wij samen met u de situatie kunnen bespreken.
U kunt uw telefoonnummer via een privébericht sturen met het tijdstip waarop wij u het beste kunnen bereiken.
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Re: ABN Solveon
Wat is er onbeschoft aan? Ts geeft aan dat hij zelden de rekening gebruikt, kijkt hij nooit zijn saldo na voordat hij geld opneemt? Of zuivert die nooit? Ik weet dat in mijn ogen iemand op zijn verantwoordelijkheid wijzen niet onbeschoft is, of wil jij voor iederen die gebruik maakt van de diensten van de bank zelf opdraien? En ik ben je vriendin niet en zal ook nooi worden *vriend*!joju schreef:morundo schreef:het mag wel, als je weet dat 10 jaar al 1000 euro in de min staat, in dit gevaal is de bank niet fout. Je hoort zelf je administratie in orde te hebben en bij te houden, dan was dit niet gebeurt. Bkr is terecht, door zulke klanten worden de normalen mensen die alles in orde hebben op de kosten gejaagd.
Wat mag en wat niet mag is niet relevant vriend!!! Je gaat mensen voor deze bedragen niet naar het BKR doorschuiven, en dat bedoel ik in het algemeen. Dat jij er anders over denkt prima. Ik vind het onbeschoft en jij weet niet wat dat inhoud.
Re: ABN Solveon
Wat als je volgens de bank een lening hebt. Tien jaar geleden afgesloten en deze niet bij bkr geregistreerd staat? En al afbetaald is!! maar toch willen ze geld zien. Hoe los je dat op dan.? ABN heeft net zoals ieder bedrijf geld nodig tijdens de recessie en zoekt naar een manier om geld te verdienen, door klanten te gaan lastig vallen over dingen die betaald zijn en door je niet tijdig te informeren.
Zelfs al hebben ze niet meer van jou hele administratie proberen ze het gewoon. neem het als persoon maar eens op tegen z'n groot bedrijf zij hebben geld zat voor eventueel advocaat en dergelijke.
Het is een grote zooi.
ze willen geld verdiennen.
Zelfs al hebben ze niet meer van jou hele administratie proberen ze het gewoon. neem het als persoon maar eens op tegen z'n groot bedrijf zij hebben geld zat voor eventueel advocaat en dergelijke.
Het is een grote zooi.
ze willen geld verdiennen.