LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abn wilt niet luisteren!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
raccie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:37

abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door raccie »

ik heb een doorlopend krediet bij de ABN Amro die ik wil aflossen maar gewoon volgens de termijnen. Alleen word er zodra ik iets stort het gelijk weer deraf gehaald door mijn ex! daarom wil ik niets betalen wat hij er weer af kan halen , nu ben ik inmiddels al bijna 2 jaar bezig om dit allemaal te regelen dat het doorlopend krediet op 2 namen komt. Dit is blijkbaar niet mogelijk. Toen kwam ik met de optie of er dan misschien een gewone lening van gemaakt kon worden. Nee Mevrouw dit kan ook niet. Dan wil ik graag dat hij afgesloten word, zodat ik kan betalen en het er niet afgehaald word door mijn Ex. Nee dit kan ook niet. blijkbaar wilt de Abn niet meewerken aan een oplossing. inmiddels ben ik er gewoon beroerd van geworden dat er NIET word geluisterd!!!!! inmiddels heb ik al wel 20 keer gebeld, ben langs geweest bij een kantoor in de buurt maar die kunnen en mogen niks doen. Vraag je of je een meerdere kunt spreken als je ze belt dan is dit ook niet mogelijk.
vraag je of ze het naar de deurwaarder willen doen zodat ik het met de deurwaarder kan oplossen, gebeurd dit ook niet. inmiddels ben ik al tig dreigbrieven verder en nog steeds heb ik geen oplossing! Misschien dat dit dan eindelijk eens gaat helpen??????

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Niet betalen, komt het vanzelf bij de deurwaarder en wordt de mogelijkheid voor opnemen vanzelf geblokkeerd. Nadeel: Je krijgt waarschijnlijk wel een BKR notering.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door WilWil »

Het is wat onduidelijk. Uit de eerste zin maak ik op dat het krediet ook op naam van je ex staat, hij/zij neemt er immers geld van op. Even later staat er dat je het krediet op 2 namen wilt zetten. Wat is nu correct?

Als het krediet inderdaad op 2 namen staat, dus ook op naam je ex, dan heeft hij/zij net zoveel rechten (en plichten) als jij. Wil je dit krediet opzeggen, vorm wijzigen of wat dan ook dan dienen hier beiden toestemming voor te geven. Een bank kan niet op de wensen van 1 contractant ingaan.

Zolang er nog gewoon betaald wordt zal de bank niet veel actie ondernemen. Stopt de betaling dan volgt er (uiteindelijk) vanzelf actie.

raccie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:37

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door raccie »

ik heb het inderdaad niet goed neergezet doordat ik zo boos was :roll:
maar ik wilde het dus proberen met de helft op mijn naam de helft op zijn naam. want nu staat inderdaad het hele bedrag op beide namen.
We zijn inmiddels wel al zover dat ze een deurwaarder in willen schakelen.
daarover heb ik contact opgenomen met de advocaat en die adviseerde mij dan maar weer gewoon dat ik de achterstallige rente moet betalen?

En die Bkr registratie maakt me vrij weinig uit als het eindelijk maar eens geregeld is want dit kost me een hoop geld wat ik wel iets beter kan gebruiken bv. voor de deurwaarder zodat ik er sneller vanaf ben!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Het krediet opsplitsen kan je vergeten. Als het op beider naam staat, zijn jullie beide voor het volle bedrag aansprakelijk. ABN heeft liever 2 mensen waar ze geld kunnen eisen dan 1. ;) Als BKR je niet uitmaakt, gewoon laten klappen zou ik zeggen. Krijg je vanzelf een brief van Salveon. Je doet hun een betalingsvoorstel en houdt je daaraan. Om je ex gedwongen de helft mee te laten betalen, dat wordt een ander verhaal.... Als hij blijft weigeren, zal jij gewoon voor het volle bedrag op moeten draaien.

raccie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:37

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door raccie »

ze eisen alleen bij mij dat vind ik het vreemde er aan, want toen ik vroeg krijgt hij er ook melding van? werd er doodleuk gezegd nee dat mag u zelf doen.

en dan na een hoop aandringen hebben ze hem welgeteld 1 keer gebeld en verder hebben ze nooit contact gezocht met hem zeggen ze

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat je hoger in de boom moet zoeken.

Wellicht kan de bank gewoon het krediet opzeggen en er een vordering van maken ?

Dan voorkomt u in elk geval dat elke aflossing gewoon weer door uw ex wordt opgenomen.

Vervolgens een betalingsregeling treffen. Als het kan natuurlijk zonder tussenkomst van een deurwaarder, deze werkt alleen kostenverhogend.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om op persoonlijke titel een lening af te sluiten en het krediet ineens af te lossen waarbij die rekening ook direct wordt opgeheven.

Is er niets te vinden in de voorwaarden waarin staat wanneer de bank het krediet opzegt (of op kan zeggen)

Doe alle voorstellen ook schriftelijk (aangetekend) zodat uw goede wil vaststaat.

raccie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:37

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door raccie »

ik kreeg net telefoon van de abn naar aanleiding van mijn klacht die ik via hun site heb ingediend.
er is inmiddels een tijdelijke oplossing gevonden.
Zodat ik verder kan gaan zoeken naar een oplossing voor altijd!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door ruud_a »

zou uw ex dagvaarden geen optie zijn?
daar ligt namelijk het probleem, niet bij de bank

raccie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:37

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door raccie »

zo lang ik niet meer als de helft betaald heb kan er niemand gedagvaard worden.
dan komt t grootste punt. stel ik los meer als de helft af dan kan hij het er weer afhalen dus ben ik mijn geld op dat moment kwijt en kan er weer niet gedagvaard worden.
het probleem ligt bij 2 dingen de bank en mijn ex.
de bank wilt niet mee werken aan een blijvende oplossing zoals het omzetten naar een gewone lening desnoods dat er niets meer afgehaald kan worden. en het andere probleem is dus de ex die nergens op reageert en gewoon alles er weer afhaalt

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door ruud_a »

raccie schreef:zo lang ik niet meer als de helft betaald heb kan er niemand gedagvaard worden.
dan komt t grootste punt. stel ik los meer als de helft af dan kan hij het er weer afhalen dus ben ik mijn geld op dat moment kwijt en kan er weer niet gedagvaard worden.
het probleem ligt bij 2 dingen de bank en mijn ex.
de bank wilt niet mee werken aan een blijvende oplossing zoals het omzetten naar een gewone lening desnoods dat er niets meer afgehaald kan worden. en het andere probleem is dus de ex die nergens op reageert en gewoon alles er weer afhaalt
dagvaarden om die gezamelijke rekening op te zeggen
een ex is een ex en dan is er geen gezamelijke rekening meer nodig
de bank heeft een contract met u beiden en kan de rekening waarschijnlijk niet eens zomaar opzeggen zonder medewerking van uw ex
een te onderzoeken mogelijk zou zijn om te kijken of u misbruik van de rekening zou kunnen maken, bijvoorbeeld uw limiet te overschrijden, waardoor de bank het recht heeft de rekening op te zeggen
ik zou dit wel in overleg met de bank doen en zeker weten dat de helft van het geld bij uw ex te halen valt

abnbankboek
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2013 22:10

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door abnbankboek »

klopt. De ABN wil niet luisteren. Het is ook zo dat zij op schrift gestelde informatie voortdurend kwijtraken waardoor zij niet hoeven te reageren op zaken. Lezen is blijkbaar nog moeilijker. Bovendien hanteert niet elk filiaal de algemene regels. Leg uw klacht voor aan de klachtencommissie van de bank zelf (elke bank hoort het boekje 'alles naar wens' aan te bieden met uitleg over wat zij noemen dit in beroep gaan. Daarna zult u waarschijnlijk nogmaals in beroep moeten gaan omdat: vertrouwen een woord is dat zij niet kennen maar wel gebruiken en elkaar tegenspreken de sterkste kant is van de abn. Ik kan dit onderbouwen met een kast vol informatie en zal dit graag in openbaarheid doen als men meer informatie wil.
Ik raad u aan alles op papier te zetten (desnoods mail, maar print dit) daarnaast zult u geduld moeten hebben want er zijn blijkbaar zoveel klachten dat ze meer tijd nodig hebben dan juridisch verantwoord is. Tevens zult u zelf duidelijker moeten zijn over het wel of niet hebben van een gekoppelde rekening want ik begrijp ook niet hoe iemand geld op kan nemen van een rekening waar deze persoon niet op vermeld zou zijn. Er zou sowieso op afschriften duidelijk moeten zijn wie de storting met welk doel doet en wie de opnames onterecht doet van geld dat ergens anders voor bedoelt is. Het beste is dit direct schriftelijk met alle aantoonbare bewijsmateriaal te verzenden als klacht naar betrokken filialen en of het klachtenbureau van abn. Van medewerkers aan de balie kunt u niet verwachten dat zij een persoonlijk probleem oplossen. Waarom dat zo is weet ik niet maar ik heb wel heel wat ervaring met tegenwerking van deze bank omdat men niet rechtstreeks kan communiceren en men bovendien niet overal dezelfde regels hanteert.

abnbankboek
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2013 22:10

Re: abn wilt niet luisteren!!!!

Ongelezen bericht door abnbankboek »

Dat de Rabo beter is zou ik graag geloven, maar het een en ander is al geschied en hierbij is geld verloren gegaan en dit moet worden rechtgezet.
Helaas ben ik door schade overtuigd van het volgende: vertrouwen is goed, maar controle is beter.
Let wel we hebben het hier niet over intermenselijke relaties, maar over banken...die instanties die met ons geld schuiven en het laten verdwijnen voor je er erg in hebt (als je ze in vertrouwen laat begaan).
De bank die dit kan bieden is vast al in wording omdat een economie nu eenmaal niet kan bouwen op wankelende pilaren die voortdurend gestut moeten worden.
Persoonlijk geloof ik niet dat de banken tegen een stootje kunnen van zelfs een enkele individu. Ik ervaar al twee jaar lang ontkenning van feiten die niet eens onderzocht zijn omdat er niets tegen in te brengen is. Blijkbaar is men zich bewust van het ontbreken van probleemoplossend vermogen. Het is immers makkelijker om vermogens op te lossen, daar hoef je niet creatief voor te zijn.

Gesloten