dit viel gisteren in de brievenbus met de mededeling dat o.a
per 1 januari 2008 betaal je per bankpas €1.25 per maand!!
voor mederekeninghouders/gemachtigde €0.80 per maand!!
portvrije enveloppen €3.90 per 20 stuks!
overschrijvingsformulieren €3.90 per boekje van 12 stuks!
en dan de extra mededeling dat het iedere maand aan het eind word afgeschreven van je rekening!
als je een rekening wilt opheffen dan kan dit niet!
wat een verlakkerij van de fortis
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] absurde prijsverhogingen Fortis
Re: absurde prijsverhogingen Fortis
Ik zou niet weten HOE ze je kunnen verbieden een rekening OP te heffen,
terwijl je WEL moet doorbetalen...
NIEMAND kan je verplichten bij ze te blijven...
terwijl je WEL moet doorbetalen...
NIEMAND kan je verplichten bij ze te blijven...
Waarom zou dit niet kunnen?als je een rekening wilt opheffen dan kan dit niet!
Opzeggen kan uiteraard gewoon, dus dat is onzin.
Tav de kosten: De bankpaskosten zijn niet significant anders dan van andere geldverstrekkers. Meeste rekenen volgens mij zelfs meer dan 20 euro. Fortis zit dus lager.
Verder lijkt het me duidelijk dat kosten van betalingsverkeer betaald moeten worden. Deze kosten zijn marginaal indien dit via internet gebeurt. Via de post is dit uiteraard duurder, en worden de kosten afgewenteld op de gebruikers. Lijkt me logisch. Tevens wordt zo gestimuleerd om online te gaan bankieren.
Overigens portvrij betekent dat JIJ er geen postzegel op hoeft te plakken. De kosten voor de bank richting TNT zijn er uiteraard wel. Deze worden door 20cent per enveloppe te vragen slechts gedeeltelijk doorberekend...
En nee, ik werk niet bij Fortis. Heb er zelfs geen rekening. Wel aandelen....bofkont die ik ben.
Tav de kosten: De bankpaskosten zijn niet significant anders dan van andere geldverstrekkers. Meeste rekenen volgens mij zelfs meer dan 20 euro. Fortis zit dus lager.
Verder lijkt het me duidelijk dat kosten van betalingsverkeer betaald moeten worden. Deze kosten zijn marginaal indien dit via internet gebeurt. Via de post is dit uiteraard duurder, en worden de kosten afgewenteld op de gebruikers. Lijkt me logisch. Tevens wordt zo gestimuleerd om online te gaan bankieren.
Overigens portvrij betekent dat JIJ er geen postzegel op hoeft te plakken. De kosten voor de bank richting TNT zijn er uiteraard wel. Deze worden door 20cent per enveloppe te vragen slechts gedeeltelijk doorberekend...
En nee, ik werk niet bij Fortis. Heb er zelfs geen rekening. Wel aandelen....bofkont die ik ben.
Argenta is goedkoper en je krijgt 0,5% rente over tegoeden!
Dus we betalen aan de fouten die ze bij ABN AMRO maakten?
Als je het te duur vind andere zoeken en ook DSB werkt goedkoper!
Dus we betalen aan de fouten die ze bij ABN AMRO maakten?
Als je het te duur vind andere zoeken en ook DSB werkt goedkoper!
Ja en als je het te duur vindt zeker allemaal weer op zoek naar net zo'n instelling als ICESAVE?
Nou dan maar wat betalen en gaan voor zekerheid! Ook een DSB bank kan failliet gaan en dit een bank die de overheid niet zal redden! De rol in de financiele wereld van DSB bank ik veel te klein!
Nou dan maar wat betalen en gaan voor zekerheid! Ook een DSB bank kan failliet gaan en dit een bank die de overheid niet zal redden! De rol in de financiele wereld van DSB bank ik veel te klein!
Ik vind de prijsverhoging van Fortis Bank Nederland niet absurd stijgen. Ze zijn nog altijd goedkoper dan het betaalpakket van Postbank(ING).
Fortis Bank Nederland gaat 2,60 per maand in rekening brengen voor het voordeel betaalpakket inclusief Creditcard. Is niet duur.
het budget betaalpakket kost straks 1,45 per maand zonder Creditcard.
Fortis Bank Nederland is dan 15 cent per maand duurder dan ASN straks met hun betaalrekening.
Fortis Bank Nederland gaat 2,60 per maand in rekening brengen voor het voordeel betaalpakket inclusief Creditcard. Is niet duur.
het budget betaalpakket kost straks 1,45 per maand zonder Creditcard.
Fortis Bank Nederland is dan 15 cent per maand duurder dan ASN straks met hun betaalrekening.