O?Zombiemaster schreef: ↑18 nov 2021 19:17En als er dan 5 minuten later een buitenlander aan de deur staat durven de brave mensen niet te weigeren uit angst voor racist te worden uitgemaakt...
Of bedenk je dit omdat je niks beters weet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
O?Zombiemaster schreef: ↑18 nov 2021 19:17En als er dan 5 minuten later een buitenlander aan de deur staat durven de brave mensen niet te weigeren uit angst voor racist te worden uitgemaakt...
Niet lullig bedoeld, maar als wil ik inloggen bij de Rabobank, dan heb ik toch echt een extra code nodig en niet alleen de raboscanner, de pas en de pincode.Zombiemaster schreef: ↑18 nov 2021 13:15Maar alleen bij ABN en RABO internetbankier je met precies dezelfde zaken als dat je betaalt of geld uit de muur trekt...
Nou ik niet. En de mensen die ik ken en Rabo hebben, ook niet. Ik sluit niet uit dat je een extra beveiliging KAN instellen, maar die is er standaard niet en wordt dan dus meestal niet geactiveerd. Ik zou dus niet eens weten of die extra code er is. Maar dat doet er dus ook niet toe als die niet standaard is en de bank je ook niet wijst op het bestaan ervan... Of bedoel je het pasnummer? Die staat dus op de pas....
Bedoel je deze code: https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... -met-code/
Dat de banken super onveilig zijn bestrijd ik zeer, wanneer iemand de naam, het rekeningnummer en het pasnummer heeft kun je de rekeningen beheren zoals je wil alleen moet je daarvoor wel alle info hebben en dat is hier door misleiding verkregen. Het heeft niets met de veiligheid van de bank te maken.Zombiemaster schreef: ↑18 nov 2021 10:33En dat niet alleen. Ze kunnen het ook (en ook van de spaarrekeningen) via elke computer overboeken naar een andere externe rekening, Bijv. naar die van Brinks of naar een katvanger. ABN is gewoon, net als Rabo, een super onveilige bank voor dit soort oplichterij. Met pas+pincode heb je 100% beheer over alle rekeningen.
Zonder mevrouw iets te verwijten, oplichters zijn enorm geraffineerd, is ze gewaarschuwd vooraf door haar kinderen.snuffel1 schreef: ↑19 nov 2021 15:00In mijn optiek laat de bank het 'vrijwillig' afgeven van de pas en de pincode zwaarder wegen dan de fraude die er mee gepleegd is. De gedupeerde is een al wat oudere klant en is er omdat de naam van de betreffende bank genoemd wordt op het verkeerde been gezet en heeft in goed vertrouwen de pas met pincode aan een 'medewerker' van de bank mee gegeven. Oké ze had moeten weten dat het niet mocht maar valt het de mevrouw wel aan te rekenen want in dit geval heeft de oplichter van een zeker mate van onwetendheid gebruikgemaakt en heeft zich als 'medewerker' van de bank voor gedaan. In dit geval lijkt het mij dat mevrouw het voordeel van de twijfel dient te krijgen en het bedrag dat van haar bankrekening gestolen terug moet ontvangen.
ja, weet ik, had ze niet moeten doen, hadden wij al diverse keren op haar hart gedrukt
Natuurlijk wel. Bij fatsoenlijk georganiseerde banken gebruik je voor (thuis) internetbankieren andere dingen dan je gebruikt om buitenshuis te betalen of geld te pinnen. Bijvoorbeeld een telefoon of een uniek apparaatje en/of een gebruikersnaam of wachtwoord of code. Maar bij ABN en Rabo gebruik je (die deur staat altijd open) voor alles Pas+pincode. En de ervaring leert inmiddels dat die vrij gemakkelijk zijn te ontfutselen. Binnen- en buitenshuis. Al is de bejaarde nog zo snel de crimineel achterhaalt hem wel....
Mijn mening: Ontfutselen pas + pin code is eigen verantwoording, daardoor ontstane schade komt toe aan klant....tot de daglimiet.snuffel1 schreef: ↑19 nov 2021 15:00In mijn optiek laat de bank het 'vrijwillig' afgeven van de pas en de pincode zwaarder wegen dan de fraude die er mee gepleegd is. De gedupeerde is een al wat oudere klant en is er omdat de naam van de betreffende bank genoemd wordt op het verkeerde been gezet en heeft in goed vertrouwen de pas met pincode aan een 'medewerker' van de bank mee gegeven. Oké ze had moeten weten dat het niet mocht maar valt het de mevrouw wel aan te rekenen want in dit geval heeft de oplichter van een zeker mate van onwetendheid gebruikgemaakt en heeft zich als 'medewerker' van de bank voor gedaan. In dit geval lijkt het mij dat mevrouw het voordeel van de twijfel dient te krijgen en het bedrag dat van haar bankrekening gestolen terug moet ontvangen.
Dat de bank uberhaupt tekort zou zijn geschoten is nog steeds een aanname.16again schreef: ↑19 nov 2021 16:00Mijn mening: Ontfutselen pas + pin code is eigen verantwoording, daardoor ontstane schade komt toe aan klant....tot de daglimiet.
En die stond blijkbaar op 200,-
Alle extra schade bovenop die 200,- is toe te rekenen aan de tekort schietende beveiliging van de bank, en dient ook voor rekening van die bank te zijn.
Dat is het probleem helemaal niet. Het probleem is dat er een limiet is ingesteld en/of afgesproken maar dat er een veel hoger bedrag is gepind. Als er niet meer was opgenomen dan het limiet dan was deze topic niet gestart.snuffel1 schreef: ↑19 nov 2021 15:00In mijn optiek laat de bank het 'vrijwillig' afgeven van de pas en de pincode zwaarder wegen dan de fraude die er mee gepleegd is. De gedupeerde is een al wat oudere klant en is er omdat de naam van de betreffende bank genoemd wordt op het verkeerde been gezet en heeft in goed vertrouwen de pas met pincode aan een 'medewerker' van de bank mee gegeven. Oké ze had moeten weten dat het niet mocht maar valt het de mevrouw wel aan te rekenen want in dit geval heeft de oplichter van een zeker mate van onwetendheid gebruikgemaakt en heeft zich als 'medewerker' van de bank voor gedaan. In dit geval lijkt het mij dat mevrouw het voordeel van de twijfel dient te krijgen en het bedrag dat van haar bankrekening gestolen terug moet ontvangen.
Maar wel een redelijke aanname. Dat de bank niet tekort geschoten is, is ook een aanname.Moneyman schreef: ↑19 nov 2021 16:05Dat de bank uberhaupt tekort zou zijn geschoten is nog steeds een aanname.16again schreef: ↑19 nov 2021 16:00Mijn mening: Ontfutselen pas + pin code is eigen verantwoording, daardoor ontstane schade komt toe aan klant....tot de daglimiet.
En die stond blijkbaar op 200,-
Alle extra schade bovenop die 200,- is toe te rekenen aan de tekort schietende beveiliging van de bank, en dient ook voor rekening van die bank te zijn.
Nu ben je mij volledig kwijt. je laat net zien dat je maximaal €10.000 kan opnemen als je dit aanpast, en dan ineens beweer je dat het toch niet kan?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑19 nov 2021 16:35Ik heb even gekeken naar de informatieblad betaaldiensten particulieren. Daarin staat:
"Opname van contant geld bij geldautomaat of Geldmaat-automaat: standaard EUR 500 per dag. Deze limiet op uw betaalpas kunt u wijzigen naar maximaal EUR 10.000 per dag."
Als een limiet van € 250 is afgesproken zal er dus nooit een limiet van € 2.500 kunnen gelden omdat hiervoor aparte stappen nodig zijn. Maximaal zou er standaard € 500 kunnen worden opgenomen en geen € 2.500.
Even goed lezen: "...Deze limiet op uw betaalpas kunt u wijzigen naar maximaal EUR 10.000 per dag."kuklos schreef: ↑19 nov 2021 16:48Nu ben je mij volledig kwijt. je laat net zien dat je maximaal €10.000 kan opnemen als je dit aanpast, en dan ineens beweer je dat het toch niet kan?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑19 nov 2021 16:35Ik heb even gekeken naar de informatieblad betaaldiensten particulieren. Daarin staat:
"Opname van contant geld bij geldautomaat of Geldmaat-automaat: standaard EUR 500 per dag. Deze limiet op uw betaalpas kunt u wijzigen naar maximaal EUR 10.000 per dag."
Als een limiet van € 250 is afgesproken zal er dus nooit een limiet van € 2.500 kunnen gelden omdat hiervoor aparte stappen nodig zijn. Maximaal zou er standaard € 500 kunnen worden opgenomen en geen € 2.500.
Dat is slechts een mening. Op grond daarvan de conclusie trekken dat de bank aansprakelijk is, is mij in ieder geval te kort door de bocht.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑19 nov 2021 16:21Maar wel een redelijke aanname. Dat de bank niet tekort geschoten is, is ook een aanname.
Wie leest er nu niet goed? Als maximaal € 10.000,00 mogelijk is, is € 2.500,00 ook mogelijk.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑19 nov 2021 16:53Even goed lezen: "...Deze limiet op uw betaalpas kunt u wijzigen naar maximaal EUR 10.000 per dag."