Angel,angel1978 schreef:Jij hebt het woordje 'als' gemist ?Hoe kom jij dan aan 200 miljard?
Een bank in problemen kost 15 miljard..
Nu hebben we flink wat banken die allemaal opgekocht moeten worden.. Laat die allemaal ook 15 miljard kosten.. Hebben we ook nog een bank die alles behalve in problemen is.. Die opkopen kost heel veel meer..
200 miljard is dus een grove schatting, maar ik denk dat ik er niet eens zo heel veel naast zit.
Als je nog 1 keer komt met opmerkingen van je kan niet rekenen dan ga ik geen discussie meer met je aan.
Dat zijn opmerkingen waaraan we niet hebben.
Nog even terug naar jouw 200 miljard. Jij zegt dat is een grove schatting.
Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat bij mij ook niet over de periode toen de banken in de problemen raakte.
In de jaren 90 kwamen er allerlei vage producten op de markt. Sommige gekoppeld aan een polis en hypotheek van een huis. Aandelenlease producten.
Sommige tussenpersonen verkochten ze als zoete broodjes. Dat is een aantal jaren doorgegaan.
In de beginfase had er in gegrepen moeten worden. Toen hadden ze spijkers met koppen moeten slaan. Desnoods onderdelen overnemen om het stelsel te behoeden. Nu waren ze te laat. Dat is wat ik bedoelde.
En ik heb er een probleem mee omdat ze ervan wisten. Ook de DNB.
Daarnaast hebben veel banken en gemachtigde tussenpersonen zich ook niet gehouden aan criteria. Mensen zijn volgestopt met leningen.
En waarom? Omdat ze targets moesten halen daarom!
Nu er nog steeds niets is veranderd en bonussen nog steeds de maat zijn binnen het bankenstelsel, vraag ik mij af of ze dit niet gelijk hadden kunnen aanpakken.
De bank stond op omvallen en dat was het moment geweest.