LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta Bank pinnen lukte niet, te weinig saldo.....

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Argenta Bank pinnen lukte niet, te weinig saldo.....

Ongelezen bericht door student538 »

Dag mensen,

Op 6 juni wilde ik een nieuwe fiets aanschaffen (€625 euro) en dit pinnen bij die winkel. Van te voren keek ik op internet bankieren van de Argenta bank site. Daar bleek bijna 2000 euro op te staan. Dus ging ik er vanuit dat ik dat met alle gemak kon pinnen. Echter dat pakte vervelend uit. Volgens de Argenta bank blijkt dat het salaris pas op 7 juni bij werd geschreven.

Dit maakt het erg ingewikkeld je ziet je eigen geld dus op de internetbankieren maar je hebt er zelf niet de beschikking er over.

Reactie Argenta Bank:

Zoals hieronder vermeld van op 06/06 het bedrag dat u kon pinnen € 614.71.Indien u meer heeft willen pinnen, kreeg u inderdaad een foutmelding omdat het gestorte bedrag van 06/06 pas die nacht wordt doorgegeven aan Equens en dus pas op 07/06 beschikbaar werd.

Andere mail:

Indien u de betaling in de winkel heeft willen doen.
Op 06/06 is een saldo van € 614,71 doorgemeld aan Interpay.
Deze doormelding loopt altijd 's nachts. Op 06/06 is er nog geld op uw rekening bijgestort, maar dit kon u pas op 07/06
pinnen daar we dat in de nacht van 06/06 op 07/06 moeten doorgeven aan Interpay.

Werkt dit ook zo bij andere banken?

http://www.festival316.sucks.nl
Laatst gewijzigd door student538 op 29 aug 2010 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.

roro25

Re: Argenta Bank pinnen lukte niet, te weinig saldo.....

Ongelezen bericht door roro25 »

Dit heet nu valutering.

Banken werken met boek en valutadatum. Boekdatum is de datum dat het bedrag wordt gestort. Valutadatum is de datum dat het bedrag rentedragend op de rekeing is bijgeschreven of afgeschreven.

Bedragen bijgeschreven is valuta dag meestal +1 dag na boekdatum en bedrag afgeschreven is meestal - 1 dag na boekdatum.

HEt lijkt dan wel dat er 6 juni een bedrag op de rekening staat (= geboekt), maar het staat er valutair pas een dag later op.

Vindt eht wel raar dat melding slado's naar equens (oude interpay) pas 24 uur later wordt vermeld. De meeste grootbanken doen dit online.
Maar omdat Argenta toch ergens zijn geld mee moet verdien (vanwege geen/weinig paskosten e.d.) bereiken zij dit door te valuteren. Lijkt en beetje op postbankacties. Die houden ook geld langer vast dan noodzakelijk

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Kijk en dat snap ik echt totaal niet. Als ik op internet kijk opmijn Rabobank rekening is dat reel-time werkelijk saldo. Doe ik een betaling dan gaat het inderdaad met de valutadatum van bv morgen maar fysiek is het geld al niet meer aanwezig.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er voldoende saldo op mijn rekening aanwezig is maar ik toch niet kan betalen.

Want ik zie namelijk alle pinbetaling met tijdstip en al gelijk van mijn rekening af. dus niet pas met nachtverwerkingen etc.

Dus als ik het zo lees is argenta dus ook niet zaligmakend

maar het is mijn nog niet duidelijk hoe de reactie in elkaar steekt.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

@ bolleke

Maar jij bent dan ook bij een bank die service biedt, hiervoor betaal je een kleine bijdrage, (wat het wel waard is) Bij banken die zeggen gratis te zijn kom je tzt toch wel op de koffie, ze bieden een uitgeklede dienst, waarbij ze toch nog kans zien om die mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is een poot uit te draaien.

Peter-O

Ongelezen bericht door Peter-O »

Ik zie, ik zie, ik lees.....
dat er gelijk harde standpunten ingenomen worden betreffende Argenta bank.

Het eerste gedeelte van roro25 kan ik in mee gaan, die valutering is iets dat al jaaaaaren speelt, en waar nu langzamerhand JUIST door banken als Argenta een verandering in gekomen is.
ANDERE!! banken gingen daar later in mee... en ja, nu vinden andere mensen het (gelukkig) ook niet normaal meer, dat 2,3 of zelfs 4!! dagen valuteren.

Is hier wel sprake van valuteren???
Ik zie van NIEMAND hier de vraag opkomen wat de tijdstippen waren van boeken en zien....

OOK is het zo dat het geld op tijdstip "X" op zijn rekening stond... en hij kon gaan overboeken/internetbetalen etc... maar nog NIET pinnen...

Hoe zit dat doormelden aan Sequens(Interpay)???
Argenta doet dat dus aan het einde van de dag...

en AMB AMRO RABO ING ?????
als eenieder nu even ZIJN bank belt en het resultaat hier plaatst, weten we meer over het eventuele "tiijdverschil".
Kijk, Argenta doet dit OOK online... net als alle andere banken... het gaat om de TIJDSLOTS....

Ook is er een verschil of je met b.v. een RABO pas gaat pinnen bij een RABO automaat of bij een "gast" automaat, dit telt allemaal mee.

Om terug te komen op student538 zijn serieuze vraag....
is dit normaal??

Hmm, iets te vroeg voor een transparant antwoord...
kan je mij het volgende vertellen??

tot welk tijdstip stond er 614,= op je rekening
op welk tijdstip werd de 1400 gestort, en door welke bank??
op welk tijdstip deed jij de saldo check...

Hierna weten we meer voor nadere conclusies, en kan jouw vraag student538 SERIEUS beantwoord worden.

(ps: uitspraken als dat je bij een "uitgeklede/inferrieure bank zit ed. kan je het beste naast je neer leggen. Mensen als JIJ zorgen ervoor dat andere banken hun policies verbeteren... OOK het valuteren)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een fout van Argenta. Kennelijk zijn ze te bescheten om dat eerlijk toe geven en dat is niet fraai! Ik zou dat niet accepteren van mijn bank! Als ze gelijk zouden hebben dan kunnen ze internetbankieren beter direct afschaffen. Wat heb je er anders aan?

Valuteren heeft hier helemaal niets mee te maken. ABNAMRO valuteert ook door onderscheid te maken tussen boekdatum en rentedatum. Stel dat ik vandaag 100 euro krijg gestort en ik sta rood, dan telt die bijschrijving qua rente pas de volgende dag en moet ik die ene dag nog debetrente over het negatieve saldo betalen. Ik kan die 100 euro echter direct opnemen als ik dat wil.

Je kan een klacht indienen bij de Directie van Argenta. Krijg je dan nog geen bevredigende uitleg dan kun je stappen naar de Geschillencommissie Bankzaken.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Leuk vraagje...

net even gebeld met:

ABN-AMRO (0900-0024 lokaal tarief)
"standaard is 24 uur, maar u kunt ook geluk hebben, het beste kunt u gewoon een paar maal per dag proberen..
"

Mjah, dat is logisch, als ze 1x per 24uur doormelden aan Eqense en jij nét erna gaat pinnen lukt het.
komt jouw geld net ná de Eqense update.... moet je 24 uur wachten...
het gemiddelde zit er dus ergens tussen in.

RABO (0900-0907 lokaal tarief)
"bedragen gestort vóór 16:30 komen op dezelfde dag vóór 23:59 op de rekening.
Op het moment dát het op de rekening staat, is het ook direkt beschikbaar aan de pin automaten..."
Dat is héél mooi, direkt beschikbaar....
In dit geval blijft alleen het tijdverschil tussen "storten" en "plaatsen-op de rekening" als wachttijd over.

conclusie:
Wil je ECHT zo SNEL mogelijk je geld PINNEN???
1) Kijk waar dichtsbijzijnde PIN-automaat staat
2) Open rekening bij Rabo
3) Betaal voor deze snelle "update" je internetbankieren abonnement

en je gaat fluitend pinnen... :lol:

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

je bevestigt dus wat ik merk. staat het geld op mijn rekening(zichtbaar via internet rabofoon of saldoopgave via pin automaat) dan beschik ik erover.

maar dan blijft het toch raar dat de topicopener merkt dat hij ziet een saldo staan, maar kan er niet overbeschikken. En dat snap ik dan niet. Of klopt het verhaal niet, want dat zou ook nog kunnen????? ik weet het niet

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ Bolleke

Ja, je hebt gelijk ( en topic opener ook :wink: ).
Zodra Rabo het geld "vrij" geeft is het voor Rabo gebruikers direct opneembaar aan de pin automaten.

Hierbij wijkt Rabo (ten gunste van Rabo) af,
van bv Argenta, ABN-AMRO en wellicht andere banken, welke een maximale 24uurs Eqense update hanteren.
- - bonus punt voor RABO!! - -

Student538 heeft óók gelijk (twijfelde ik niet aan..) als hij zegt dat hij 't geld al wél op de rekening had staan (en dus kon gaan muteren) maar nog níet kon gaan pinnen.
e.e.a. afhankelijk van de tijdstippen waarop gechecked/updated werd.

Gesloten