LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta internetbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Louke

Argenta internetbank

Ongelezen bericht door Louke »

Volgens mij is alles O.K. met Argenta internetbankieren. Wat mij verwondert dat er in Nederland over gesproken wordt. Jullie Rabobank
maakt hier in Belgie dan weer veel reclame en die geeft toch de meeste
interest, of vergis ik mij soms?

Trapito

Re: Argenta internetbank

Ongelezen bericht door Trapito »

Louke,
Bij de grote banken in Nederland staat de rente op de internetspaarrekening al enkele jaren rond de 2.5%. Hoewel de europese bank de rente al enkele malen heeft verhoogd wordt de spaarrente niet aangepast. Daar komt nog bij dat de kosten voor allerlei bankzaken toenemen en de service af neemt.
Argenta speelt daar handig op in. Zij geven inmiddels 3.55% rente op de internetspaarrekening (zonder beperkingen) en de bankpassen zijn gratis.
Voor mensen die dus wat spaargeld hebben en niet met handen en voeten gebonden zijn aan hun bank, stappen nu over.

De rente die de Rabo in België vergoedt op een spaarrekening is hoger dan in Nederland. De Rabo internet Spaarrekening in België doet 3.4% lees ik op hun site. Kijk je bij de Rabo in Nederland dan zie je dat dat maar 2.6% is.
of vergis ik mij soms?
Je vergist je als je denkt dat je België en Nederland met elkaar kan vergelijken. :D

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Kreeg net een email van de argentabank dat de rente vergoeding verhoogd is naar 3.55%.

Louke

Ongelezen bericht door Louke »

Bedankt Trapito voor je reactie. Wat in Belgie en Nederland al zeker hetzelfde is, is dat er geen service meer is naar de klant toe en dat de kosten steeds verhogen. Argenta zwijgt hier in alle talen over zijn internetrekening omdat het allemaal kantoren zijn beheert door zelfstandige kantoorhouders. Die zien waarschijnlijk hun commissie verminderen als hun klanten overschakelen naar een internetrekening :)

Trapito

Ongelezen bericht door Trapito »

Dag Louke,

Welkom bij de klaagmuur in Nederland. :)

Argenta heeft vermoedelijk in Nederland voor een andere opzet gekozen dan in België. Bankkantoren hebben ze hier niet. (Één maar geloof ik, een hoofdkantoor) Men werkt hier met Intermediairs. Ik heb zo'n Intermediair nodig gehad voor het aanvragen van een Internetrekening. Daarna nooit meer terug geweest.
Wij blijven natuurlijk hollanders hè. Voor een dubbeltje (2 BE F) op de eerste rang zitten. :D

Op de Argenta site verwoorden ze het als volgt:
"Een combinatie van Belgische bescheidenheid en Hollandse spaarzaamheid." :lol:

Ik ben wel heel benieuwd hoe het verder gaat met de bankwereld hier in Nederland. Momenteel zal Argenta nog wel geen bedreiging vormen voor de gevestigde banken hier maar wat nu als er erg veel klanten gaan overstappen?
Naar mijn overtuiging haalt Argenta momenteel de "krenten uit de pap" zal ik maar zeggen. Als dat grote vormen gaat aannemen dan blijven de Grootbanken met de klanten zitten die ze misschien liever kwijt zijn dan rijk. Een mogelijk gevolg kan zijn dat ze genoodzaakt zijn hun tarieven te verhogen. En zo komen dan hun overgebleven klanten steeds verder in het moeras.
Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit maar naar mijn overtuiging moeten de banken als: Rabo, ABN AMRO, Postbank, ING etc. hun arrogante houding wat gaan onderdrukken wil het straks nog beheersbaar voor hun blijven. (En dat geldt ook voor hun werknemers als ze straks niet werkeloos willen worden).

Ik ben benieuwd.
Goliath werd ook verslagen door kleinduimpje.
Groet,

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ja .zo hoor je het maar weer.
Is het ook niet zo in Belgie dat je zelfs voor geldopnames moet betalen? (geld uit de muur )
Was dat niet Fortis die bij jullie de Generale heeft overgenomen ?

Nieuwe spelers op de markt doen alles aan om nieuwe klanten te werven.
Hoge rente geven is vaak het belangrijkste.
Zo zal dat met de Rabobank in Belgie zijn.
Argenta doet dat nu dat weer in Nederland.
Of dat bij voldoende klanten gaat veranderen moeten we afwachten, voorlopig profiteer ik er van .

De kosten voor het betaalverkeer zijn in Nederland bij Argenta wel het laagste maar voor de spaarrente kies ik weer voor banken die nog meer geven.

guus100

Ongelezen bericht door guus100 »

Je moet kijken op http://www.e-rente.nl/Spaarrekening.htm
Deze site bevat de hoogste spaarrentes (dagelijks bijgewerkt). Je kunt je zelfs aanmelden voor "Rente Alarm". Bij wijzigingen in rentestanden krijg je een korte mail gestuurd

Guus

nicolaasbeets

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Het nadeel van Argenta is dat je geen geld kunt overmaken naar een andere buitenlandse bankrekening in Europa buiten Nederland. In belgie kan dit wel bij Argenta. Heeft iemand in Nederland hier ervaring mee hoe dit wel kan? Ik ben nergens een BIC of IBAN van Argenta Nederland tegengekomen. Dus toch maar bij de postbank blijven....

De belangrijkste NADELEN van Argenta zijn:
1 Geen overboekingen naar het buitenland (Iban/Swift).
2 Alleen internet bank zonder afschriften.
3 Geen saldo info bij betaal automaten.
4 Bepaalde maxima (die je wel kunt laten verhogen) kan ook een voordeel zijn!
5 Beperkt rood staan mogelijk bij voldoende saldo op Spaar rekening.(Na 5 werkdagen volgt er automatisch aanzuivering vanuit de spaarrekening.)
6 Automatich incasso kan niet zelf terug gedraaid worden , hiervoor is een E-Mail of telefonich contact met de bank nodig.

mens

Ongelezen bericht door mens »

Bedankt Nicolaas, voor dit duidelijke overzicht. Ik overweeg ook over te stappen naar Argenta, ik ben de Rabobank echt vreselijk beu!

Ik hoorde veel voordelen, maar ik zie toch ook graag vooraf de nadelen. Nou zijn de nadelen die jij noemt niet dusdanig, dat ik niet over zou stappen. Die saldo afschriften zal ik bijvoorbeeld niet missen. Scheelt weer opruimen!

Ik heb alleen vraagtekens bij het laatste nadeel dat je noemt. Automatische incasso terugdraaien gaat toch altijd via de bank?

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

Geplaatst op 10 Jun 2007 11:49 door nicolaasbeets
Ik ben nergens een BIC of IBAN van Argenta Nederland tegengekomen. Dus toch maar bij de postbank blijven....

hoi, je zou eens kunnen kijken op : www.ibanbic.nl, tik daar je rekeningnummer in en je krijgt het IBAN nummer.. (moet je natuurlijk wel een rekening nummer al hebben, want alleen de bank heeft geen IBAN/BIC nummer) werkt dus alleen als je een rekening nummer hebt, probeer maar uit met je postbank nummer.

suc6

Mvrgr. Tinne

nicolaasbeets

Nou das dus de grap als je gaat zoeken in allerlei registers op internet dna vind je dus nergens IBAN of bic van Argenta Nederland. Bovendien ze hebben geen internationale overschrijvingsformulieren dus als je via IBAN/SWIFT geld wil overmaken moet je toch zo'n formulier hebben.

Overigens waarom stapt er niemand over naar een van die Marokkaanse of Turkse banken in Nederland? Die vallen onder toezicht van de Nederlandse bank, maar daar kun je wel geld overmaken naar het buitenland met IBAN BIC zonder veel gedoe.

nicolaasbeets

Op ibanbic.nl staat Argenta ook niet!

Gesloten