LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR woekerpolis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
miertje62

ASR woekerpolis

Ongelezen bericht door miertje62 »

Wij hebben een hypotheek bij de sns bank, met daarbij een woekerpolis van ASR. Nu hebben we een nieuwe polis afgesloten die wel het eind kapitaal garandeerd maar wat schets mijn verbazing? De bank gaat akkoord met de nieuwe polis ( is ingegaan 1 april) maar gebruikt het vrij gekomen kapitaal voor aflossing in de hypotheek. Wij gaan hier natuurlijk niet mee akkoord omdat wij bij de aanvraag samen met de tussenpersoon hebben besloten om dit op onze priverekening te storten. Ook ASR heeft ons in de brief niet verteld dat als wij de polis zouden be-eindigen het geld in de hypotheek gestort zou worden alleen dat de bank akkoord zou moeten gaan met de nieuwe polis
. Zowel de Bank als ASR heeft hierover niets bekend gemaakt. ( alleen pas bij de goedkeuring kwamen ze hiermee op de proppen)
Wie herkent dit , en mijn vraag is ...mag dit zomaar ( denk het niet , het is uit eindelijk mijn eigen geld, of zij hadden dit vooraf bekend moeten maken)
Heb inmiddels officieel een klacht ingediend bij de SNS en mijn tussenpersoon gaat hier ook nog achteraan.
( de sns zegt dat dit te maken heeft met de huidige crisis)

mvans

Re: ASR woekerpolis

Ongelezen bericht door mvans »

ja dit mag zomaar. Sterker nog de bank heeft helemaal niets te maken wat jij met je adviseur hebt afgesproken. De polis is verpand aan de hypotheekverstrekker. Dus de polis is van de geldverstrekker. Het enige dat jij mag is geld storten in de polis. En op einddatum wordt die keurig overgemaakt naar jouw bank. Tenzij je tussentijds zelf de hypotheek hebt afgelost. Dus er is in dat opzicht helemaal niets van jou bij.

Beetje jammer alleen dat je adviseur je dit niet kon vertellen. Zou heel snel een andere adviseur zoeken want als hij dit soort basale kennis al ontbeert. Zowel ASR als SNS treft hier geen blaam. Jouw adviseur had je hier op moeten wijzen.

miertje62

Ik heb natuurlijk verder ff mn licht opgestoken, maar het blijkt dat tot voor kort , de bank toestemming moest geven als je de oude polis ging be-einigen. Verder helemaal niets. Ze konden je natuurlijk alleen verplichten om een nieuwe polis af te sluiten, wat naruurlijk logisch is.
Alleen wil de SNS ivm met de crisis dat je het geld stopt in de hypotheek.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Alleen wil de SNS ivm met de crisis dat je het geld stopt in de hypotheek.
Daar is het geld toch ook voor bedoeld

miertje62

Natuurlijk is het logisch dat je het geld in de polis stopt. Maar nu is het wel zo dat we in de aankomende 2 jaar al meer geld erin hebben zitten dat dat we in de afgelopen 5 jaar hebben gedaan. Het was zo'n leuke woekerpolis!
En wat mijn tussenpersoon betreft, daar heb ik nu meer vertrouwen in dan die een paar jaar geleden is toegewezen doos de SNS, nl AFAB!!!! SNS doet niet voor niets meer zaken met hen.( beetje DSB achtige toestanden)

Gesloten