LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische incasso amro bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
janxx

automatische incasso amro bank

Ongelezen bericht door janxx »

wees voorzichtig met het afsluiten van een verzekering bij abn amro. zij boeken de verschuldigde premie automatisch af van je rekening. ben je het niet eens met de verschuldigde premie en klaag je hierover dan boeken zij deze automatische incasso niet terug. toch heeft iedereen het recht om een incasso terug te laten boeken binnen de gestelde termijn. abn amro doet dit ook. behalve als het voor hun eigen verzekeringsmaatschappij is. dus oppassen met het geven van deze opdrachten bij abn amro. :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door janxx op 12 okt 2006 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42

Re: automatische incasso amro bank

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik kan alleen maar veronderstellen dat jij bij het afsluiten van de verzekering een incasso machtiging getekend hebt cq het in de overenkomst inbegrepen is. De AMRO bellen en de zaak bespreken

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat lijkt me in ieder geval een beter idee dan eerst tekenen en vervolgens gaan klagen over iets wat waarschijnlijk gewoon in de regels staat

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Henri42, Dilbert29,

Ik maak uit het verhaal van de topicstarter niet op dat hij/zij zich beklaagt over het feit dat er een premie automatisch wordt afgeschreven, of dat hij/zij betwist dat er een incassomachtiging is afgegeven.

Waarom lijkt het alsof jullie daar wel van uit gaan?

janxx

natuurlijk heb ik een machtiging afgegeven aan de amro. het gaat hier om een autoverzekering. het grote verschil is dat je altijd kunt laten terugboeken als je het niet met een afschrijving eens bent. maar als deze verzekering bij de amro zelf is afgeschreven boeken ze niks meer terug. en daar gaat het om. groet jan :wink:

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

gewoon verzekering opzeggen en naar een andere maatschappij gaan, probleem opgelost. Of naar een andere bank, een incasso moet inderdaad teruggeboekt kunnen worden, lijkt me niet dat de ABN daar zomaar vanaf kan gaan wijken.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb deze vraag aan een amro medewerker van het hoofdkantoor voorgelegd, als de rekening onjuist is , wordt het verschil terug gestort, eem incasso machtiging maakt deel uit van de overeenkomst en de ontvangen korting :idea:

janxx

klopt helemaal henri. maar ik als klant kan elke afboeking terugvorderen maar niet als ik toevallig aan amro zelf betaald heb. nu moet ik bewijzen dat ze teveel hebben afgeboekt. en dan storten ze geld terug, maar dat duurt me allemaal te lang het zijn MIJN centen en niet die van de amro. :roll:

Gesloten