LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AWB adviesgroep inzake Robiniaproject

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gero

AWB adviesgroep inzake Robiniaproject

Ongelezen bericht door Gero »

Graag zou ik informatie willen hebben inzake het door de AWB adviesgroep geadviseerde Roniaproject. Het gaat hier om dat men middels geleend geld kan beleggen inzake participaties robiniahout via de polish robinia foundation. Persoonlijk ben ik bang dat men op het einde van de rit nog wel met de schuld zit terwijl na de looptijd van 8 jaren het beleggingsresultaat nul komma nul zal zijn. Echter volgens de adviseur in dit geval de heer W.F. Bakker (buitendienst) scheen dit de nieuwe hit te zijn. (althans eind 2003) Echter waar hebben we dat al niet vaker gehoord. Wat mij tevens negatief stemt is dat geen waarde overzichten worden verzonden. Men stel zich hierbij op het stanpunt dat het ingelegde bedrag voor de box 3 aangifte jaarlijks met 4% verhoogd dient te worden.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie

Gast

Re: AWB adviesgroep inzake Robiniaproject

Ongelezen bericht door Gast »

Beetje vaag dat ze voor box 3 uitgaan van een stijging van 4%. Jij moet dit richting de fiscus kunnen aantonen dmv waardeoverzichten die het bedrijf moet verstrekken. Wat betreft het investeren in hout. Ik vind het persoonlijk erg goed om in de natuur investeren. Echter geloof ik niet dat er iets te verdienen valt in hout/teakhout. Mocht er wel een goed rendement mogelijk zijn zijn er natuurlijk tal van riscico's waar je tegen aan loopt. meestal huur je een lap grond voor een aantal jaar waarop dan bomen komen te staan. bij politieke onrust ben je je land en bomen kwijt. Heb je het nog niet gehad over bosbranden, ziektes,lange duur. Bomen hebben meestal een jaar of 20/30 nodig om volwassen te worden. Als je tot die tijd moet wachten verlies je een hoop geld en een normale spaarrekening levert meestal hetzelfde netto % op terwijl het risico nul is. Over je inleg in bomen krijg je bijvoorbeeld pas naar 10 jr de eerste uitkering. De inleg is door inflatie in die 10 jr rond de 20% minder waard geworden. Daarnaast is het verhaal moeilijk te controleren. ik zou er vanaf blijven!

JCVD

Ongelezen bericht door JCVD »

Die bende oplichters is ook failliet. Op de site van http://www.pprg.nl/ is het te volgen. Momenteel heeft een groep beleggers een claim liggen bij een advocaat. Gaat wel even over 18 miljoen euro. Zelfs FIOD enzo wordt al genoemd.

Of het iets wordt......ik had ook een dergelijke belegging. Finacieel heb ik het gelukkig allemaal kunnen verwerken maar mijn claim ligt ook bij de advocaat. Het is te belagelijk voor woorden dat het zover heeft kunnen komen. Hele bekende namen uit de finacieele en argrarische wereld hebben dit fonds gesteund. Als er meer in de krant zou komen werd dit voorpagina nieuws.

BLW

Ongelezen bericht door BLW »

Valt onder dit faillisement ook de eerder genoemde Polish Robinia Foundation????

Gesloten