LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]verkoper in gebreke, hypotheek/schuld te hoog HELP![/b]

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ellis04

[b]verkoper in gebreke, hypotheek/schuld te hoog HELP![/b]

Ongelezen bericht door Ellis04 »

Wie heeft ervaring of advies?

Wij hebben bijna een huis gekocht, voorlopig koopcontract getekend, hypotheek rond ect. Dinsdag zou de acte passeren. Gisteren zijn wij echter gebeld met de mededeling dat het misschien niet door gaat.
De verkopende partij heeft een grotere hypotheek als het verkoop bedrag. ( Het bod ligt overigens ruim hoger dan het taxatie rapp. en slechts 3000 onder de vraagprijs)
De bank wil meer geld, de verkoper heeft niks meer....

Kortom de verkopende partij blijft in gebreke.

Ons is aangeboden een sleutelverklaring te tekenen zodat we al wel kunnen gaan klussen.

Vragen:
*Gaat de bank nu beslag leggen op het huis en wordt het dan geveild,
of kunnen wij dan het huis van de bank kopen?

*Als de verkopers in gebreke blijven betalen zij dan ook de 10% van de verkoopsom aan ons? (maarja van een kale kip..)

*Is het verstandig in idd alvast te gaan klussen en dus geld te spenderen in het huis met een sleutelverklaring?
en, zitten er rechten aan een sleutelverklaring?

Dus; Hoe groot is de kans dat wij het huis toch nog krijgen, de verhuiswagen, oppas en alles is al geregeld!
Help!!

Alvast bedankt voor uw reactie,

Met vriendelijk groet,
Ellis

E-rente.nl

Re: [b]verkoper in gebreke, hypotheek/schuld te hoog HELP![/b]

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Alvast gaan klussen lijkt mij niet slim om te doen. Indien jullie beschikken over een rechtsbijstandverzekering zou ik deze eerst inschakelen, of misschien zijn jullie lid van Vereniging Eigen Huis. 10% van de verkopende partij kun je inderdaad waarschijnlijk wel vergeten.

Jullie kunnen ook alvast een voorgesprek aanvragen bij de notatis. Hij/zij is hier vast wel al eerder tegenaan gelopen.

Succes!!

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Lees eerst het voorlopig koopcontrat nog eens door. Dar staat meestal in dat de eerste stap moet zijn om de verkopende partij in gebreke te stellen.

Doe dat onmiddellijk (per aangetekende brief ) en geef ze een periode om alsnog aan de overdracht mee te werken. Een periode van 2 of 3 weken lijkt me hierbij redelijk.

Als ze niet meerwerken kun je de overdracht en/ of schadevergoeding via een kort geding proberen af te dwingen

Ik zou de verhuiswagen, oppas en andere dingen afzeggen en zeker niet gaan klussen in het huis.

Gezien jouw bericht acht ik de kans op een daadwerkelijke overgang maar ongeveer 50%

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Na een ingebreke stelling heeft verkoper nog acht dagen de tijd de levering na te komen. Daarna formeel de 10% opeisen.

Ik zou geen sleutelverklaring tekenen en gaan klussen. Want wat gebeurt er wanneer de bank blijft weigeren!!!

Wel kosten uitgegeven en het huis verfraaid. Maar geen huis!!

Wanneer de Bank van de verkoper slim is laat de Bank de verkoop wel doorgaan en nemen zij voorlopig hun verlies.

Een gedwongen executieveiling brengt normaliter nog mnder op en heeft de bank een veel groter verlies.

Xiwel

Ongelezen bericht door Xiwel »

Hoi Ellis04,

Hoe is het afgelopen met het bovenstaande? Weet je al meer?

Gr, Xi

Gesloten