Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Inmiddels, na 3 weken is het geld aangekomen. Duurt wel erg lang.
De ontvangende partij was in dit geval zeker betrouwbaar, is directe familie.
Bedankt voor de tips en commentaar.
Mijn reactie heeft even geduurd omdat ik niet in het account kon komen. Ik zag de vraag op een bepaald moment niet meer terug.
De ontvangende partij was in dit geval zeker betrouwbaar, is directe familie.
Bedankt voor de tips en commentaar.
Mijn reactie heeft even geduurd omdat ik niet in het account kon komen. Ik zag de vraag op een bepaald moment niet meer terug.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
en BL2
vinden dit leuk
Rabobank
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 jul 2020 10:23
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Hier hetzelfde verhaal. €254,00 overgemaakt naar België. BIC IBAN en bankrekeningnummer kloppen, maar de begunstigde zegt dat het niet aangekomen is na 2 weken. ABN Amro zegt dat het correct is overgemaakt en de ontvangende bank BNP Paribas Fortis zegt dat het niet is binnen gekomen. Nu heb ik een onderzoek laten starten, kosten €25,00 + bijkomende kosten van de buitenlandse bank, waarschijnlijk €50,00. Het schijnt weer in de kleine lettertjes te staan. Contact met ABN Amro gehad en gezegd dat ik dit een rare gang van zaken vind. Helaas is het slikken of stikken. Het lijkt mij dat het een fout is van één van de banken. Binnen 3 weken komen ze met een oplossing.
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Ik zit met hetzelfde probleem geld is van de rekening gegaan op 5 maart en nog steeds niks binnen waar het heen moet , en de bank zegt steeds het is 8 maart verzonden waar is het dan gebleven als het van de rekening af is en niet aangekomen is op de plek waar het zijn moet .
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Hou in de achterhoofd dat je binnen 3 maanden bij de geschillencommissie KIFID terecht kan bij klachten over je bank.
https://www.kifid.nl/
https://www.kifid.nl/
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Ik heb hetzelfde probleem. Voor huur van Duits vakantie huis heb ik eerst op 10-11-2022 de aanbetaling overgemaakt. Dat is aangekomen bij de verhuurders
Op 31-01-2023 het restbedrag overgemaakt. Tot op heden niet aangekomen. Bij de ASN bank op 16-02-2023 een onderzoek laten starten. Nog steeds geen resultaat. Bank blijft zich verschuilen achter: we zijn afhankelijk van de Duitse bank en die heeft nog niet gereageerd. Wat kan ik nog doen?
Op 31-01-2023 het restbedrag overgemaakt. Tot op heden niet aangekomen. Bij de ASN bank op 16-02-2023 een onderzoek laten starten. Nog steeds geen resultaat. Bank blijft zich verschuilen achter: we zijn afhankelijk van de Duitse bank en die heeft nog niet gereageerd. Wat kan ik nog doen?
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Maak al heel lang regelmatig redelijke bedragen over naar het Buitenland.
Tot nu nu toe nog nooit problemen gehad.
Voor wereldwijde betalingen heb je het rekeningnummer nodig van de ontvanger, met of zonder nationale bankcode. Ook vul je de BIC, Business Identifier Code, van de bank van de ontvanger in. Heb je geen BIC, dan kun je ook de naam- en adresgegevens van de bank van de ontvanger invoeren. In dat geval geldt een toeslag.
Vooral die BIC is een dingetje. Zoek dit ook altijd op.
Tot nu nu toe nog nooit problemen gehad.
Voor wereldwijde betalingen heb je het rekeningnummer nodig van de ontvanger, met of zonder nationale bankcode. Ook vul je de BIC, Business Identifier Code, van de bank van de ontvanger in. Heb je geen BIC, dan kun je ook de naam- en adresgegevens van de bank van de ontvanger invoeren. In dat geval geldt een toeslag.
Vooral die BIC is een dingetje. Zoek dit ook altijd op.
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Ik heb niets fout gedaan bij het overmaken. IBAN klopt en heb ik gecheckt. De eerste overschrijving is gewoon aangekomen. Ergens heeft een bank hier een fout gemaakt.
Het gaat vast heel vaak goed, maar in dit geval dus niet. En als consument sta je dan machteloos aan de kant. Ik kan bij de ASN bank een klacht indienen en binnen 3 maanden bij kifid.
Ondertussen denkt de verhuurder van het appartement dat ik de boel oplicht, want zij wachten als sinds 31-01-2023 op het geld.
Het gaat vast heel vaak goed, maar in dit geval dus niet. En als consument sta je dan machteloos aan de kant. Ik kan bij de ASN bank een klacht indienen en binnen 3 maanden bij kifid.
Ondertussen denkt de verhuurder van het appartement dat ik de boel oplicht, want zij wachten als sinds 31-01-2023 op het geld.
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Duitslans loopt.qua digitalisering mijlenver achter op Nederland. Wij kunnen realtime geld overboeken naar elkaar maar dat is daar nog ondenkbaar.Theotrucker schreef: ↑07 mar 2020 15:40Raar en onbegrijpelijk. Ik heb twee weken geleden nog ongeveer hetzelfde bedrag overgemaakt naar een kennis in Duitsland. Via de SNS. Dat was binnen drie uur op de rekening zonder kosten. Zoiets kan toch niet in Europa.
Re: Bank: geld overmaken, maar het is niet ontvangen
Ik zit ook met dit probleem. Vorige week donderdag 750 euro overgemaakt naar mijn collega want ik heb zijn oude pc overgenomen. Het geld is tot op heden nog zoek. Meerdere maken contact opgenomen met de bank maar die zeggen dat het gewoon is overgemaakt. Mijn collega ook meerdere malen contact opgenomen met zijn bank en die geven weer aan om contact op te nemen met mijn bank. Zo word ik van het kastje naar de muur doorverwezen.
Ik zit echt met mijn handen in het haar want ik heb geen idee wat ik zou moeten doen om dit nog op te lossen. Wel is mijn bank(rabobank) zo vriendelijk om een onderzoek te starten onder bepaalde voorwaarden. Zij zullen de onderzoek vergoeden als het een fout van hun is. Dus nu maar wachten hierop aangezien er geen andere keus is.
En dan willen ze contant geld afschaffen en alles digitaal gaan doen…
Ik zit echt met mijn handen in het haar want ik heb geen idee wat ik zou moeten doen om dit nog op te lossen. Wel is mijn bank(rabobank) zo vriendelijk om een onderzoek te starten onder bepaalde voorwaarden. Zij zullen de onderzoek vergoeden als het een fout van hun is. Dus nu maar wachten hierop aangezien er geen andere keus is.
En dan willen ze contant geld afschaffen en alles digitaal gaan doen…