LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mismaakt handje
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24

Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Ik heb via een bankopdracht geld gestort naar mijn PayPal account. Nu heeft de bank de omschrijving (id-code) verkeerd overgenomen en is mijn geld spoorloos verdwenen.

Is de bank hiervoor aansprakelijk?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Was het een handgeschreven opdracht of via Internet? in het eerste geval kan het zijn wegens je handschrift in het tweede geval een typefout.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie hier de fout heeft, ik denk dat jij eerst moet aantonen dat je het wel goed hebt opgeschreven / ingetikt.

mismaakt handje
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24

Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Het was een handgeschreven opdracht die door de bank verkeerd verwerkt is.

De bank kan wel een kopie opvragen (en dan zullen ze zien dat ik héél duidelijk heb geschreven) maar zegt alleen aansprakelijk te zijn voor een verkeerd ingevoerd rekeningnummer of naam van begunstigde. Dat vind ik vreemd: in veel gevallen zal een fout in de omschrijving er niet toe doen, maar soms dus wel.

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen

Ongelezen bericht door simmetje »

Je zit de verkeerde partij achter de broek aan. Het geld zal zijn overgeboekt van jou rekening naar die van Paypal. Van deze rekenign stort paypal het naar jou account. Paypal heeft dus een positief kasverschil laten we maar zeggen. Ik zou paypal bellen en e.e.a. uitleggen. Moet dan zijn op te lossen.

Gesloten