LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ppunter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:25

bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door ppunter »

Eergisteren is mijn rabo pas ingeslikt door een geldautomaat van ABN.
Wat gebeurt er met mijn chipknip saldo?

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door Accutron »

Waarom is je pas ingeslikt?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door SJZ »

Saldo kun je bij de Rabo op laten vragen en dan wordt het op je rekening gestort. Hebben ze je dat op het filiaal niet verteld?

ppunter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:25

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door ppunter »

geen idee waarom ie ingeslikt is, ook geen meldingen op het scherm en geen storing.

op het rabobank filiaal is mij verteld dat ze dat saldo niet kunnen opzoeken...(gek, want een abn medewerker zei al tegen mij dat zíj dat wel kunnen)

Wat een klantenservice Bah :evil:

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door henk51 »

ABN kan het saldo van de Rabo bank clienten niet zien,wel de saldi van hun ABN rekeninghouders. ABN heeft een hoofdkantoor met allemaal bijkantoortjes.De Rabo Bank bestaat uit op zich zelf staande vestigingen,met een overkoepelend hoofdkantoor.Als je naar je eigen kantoor gaat kunnen ze gewoon je saldi van je rekeningen zien.Dus toen ze bij de ABN vertelden dat zij het wel konden zien, bedoelden ze de saldi van hun eigen clienten.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door gravedigger »

Henk. Even goed opletten waar het over gaat! Niet over saldi op betaal- of spaarrekeningen, maar op de Chipknip!!! En dat kunnen ze weer wel zien als je pas geldig is!

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door roro25 »

indien een pas wordt ingeslikt dan wordt deze in de meeste gevallen door midden geknipt (om misbruik te voorkomen). Deze passen worden opgestuurd naar de bank van herkomst. Daar zal worden bekeken of er een saldo op de chipknip staat en zal in de meeste gevallen worden vergoed.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door henk51 »

Oke niet helemaal goed gelezen,saldo van je chipknip kan iedereen met een paslezer uitlezen. Toen de chipknip uitkwam kreeg jij bij iedere bank wel een paslezer als presentje.Als je pas defect is kan de bank het saldo gewoon terugstorten op je rekening.

ppunter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:25

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door ppunter »

Gebeld met het rabobank kantoor in de buurt. Er werd mij verteld dat na inname van de pas door de bank die hem heeft ingeslikt (abn) het saldo van de chipknip op mijn rekening wordt overgemaakt. Daarna wordt de pas vernietigd en retour gestuurd naar rabobank.

Dit kan echter even duren omdat de geldautomaat uiteraard niet dagelijks wordt bijgevuld.

Ik kan dus alleen maar afwachtenen erop vertrouwen dat dit zo wordt afgehandeld.

Ik wil jullie allen hartelijk bedanken voor de reacties.
:wink:

Laura101
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:15

Re: bankpas ingeslikt vs chipknipsaldo

Ongelezen bericht door Laura101 »

@ppunter: Je chipknip wordt inderdaad leeggehaald en op je rekening gestort, maar het pasje wordt niet geretourneerd naar je bank.
Je eigen bank moet daarom een nieuw pasje voor je bestellen.
Dit zijn de regels tussen de banken onderling.

Gesloten