| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankpas
bankpas
Op het tijdstip dat ik een betaling wilde pinnen bleek mijn pas door ING te zijn geblokkeerd;
Daar heb ik geen bericht van ontvangen, dus ik was er niet van op de hoogte;
ING blokkeert dus mijn pas en pas als ik een pinbetaling wil doen en ruim voldoende saldo heb, kom ik daar achter;
Ik weet niet waarom mijn pas is geblokkeert dat gebeurt zo maar zonder enige uitleg en zonder mij daarvan in kenneis te stellen, terwijl ING zowel mijn emailadres als mijn telefoonnummer heeft;
Kan ING dat zo maar doen ?
ING blokkeert dus mijn pas en pas als ik een pinbetaling wil doen en ruim voldoende saldo heb, kom ik daar achter;
Ik weet niet waarom mijn pas is geblokkeert dat gebeurt zo maar zonder enige uitleg en zonder mij daarvan in kenneis te stellen, terwijl ING zowel mijn emailadres als mijn telefoonnummer heeft;
Re: bankpas
ja dat kan, en dat is dan waarschijnlijk om jou en jouw spaarcentjes te beschermen.
ik weet niet wanneer dit gebeurt is, maar de brief daarover zou natuurlijk ook nog wel eens in de post kunnen zitten.
ik weet niet wanneer dit gebeurt is, maar de brief daarover zou natuurlijk ook nog wel eens in de post kunnen zitten.
Dus later deed hij het wel weer,ook nog geprobeerd in een GEA of andere betaalautomaat?Op het tijdstip dat ik een betaling wilde pinnen bleek mijn pas door ING te zijn geblokkeerd;
Wat was het antwoord van de ING neem aan dat u alvorens hier uw vraag neer te pennen u al contact heeft gehad met de ING?
gr Henk
Ja dat kan, zoals je hebt ervaren.Maar die ene keer niet kunnen pinnen, kan ook aan de desbetreffende pin-kaartlezer hebben gelegen, en verder zijn er de laatste tijd wat storingen bij de ING bank zelf geweest, en ook het pin betalingssysteem kent (incidentele) storingen. Dit was dus zo te lezen een incident, en niet meer dan dat.wzwz schreef:Op het tijdstip dat ik een betaling wilde pinnen bleek mijn pas door ING te zijn geblokkeerd;
Ook weet ik uit persoonlijke ervaring dat banken bij het vermoeden van fraude, preventief passen blokkeren. Zo is mijn ABN-AMRO pas een keer geblokkeerd omdat een pin-automaat waar ik wel eens pin, van skimming apparatuur bleek te zijn voorzien, en ze uit voorzorg alle passen die er rondom het tijdstip van constateren ervan gebruikt waren, uit voorzorg hadden geblokkeerd.
Tsja, en dan gaat iNG mensen via email of telefoon waarschuwen en dan krijgen we hier weer allemaal paniekonderwerpen omdat mensen een email of telefoontje hebben gehad....wzwz schreef: terwijl ING zowel mijn emailadres als mijn telefoonnummer heeft;
Ik heb laatst precies hetzelfde ervaren. Opeens was mijn pas geblokkeerd. Bij navraag vertelde de medewerker van de ING mij dat er een vermoeden was van skimming fraude, en daarom was mijn pas geblokkeerd. Ze konden mij niet vertellen waar en hoe de fraude had plaatsgevonden.
Nou zou ik op zich blij moeten zijn dat men blijkbaar verdere fraude heeft voorkomen, maar ik heb toch een nare bijsmaak. Ik gebruik deze pas namelijk bijna nooit. In mijn rekeningafschriften blijkt dat ik in de maand vóór de pasblokkade bij in totaal 2 supermarkten en 1 winkel gepind heb. Ik heb het nagevraagd bij deze supermarkten en winkel, maar er was volgens hun geen skimmingapparatuur geweest de afgelopen maand.
Of zou het nog langer dan een maand geduurd hebben voordat ze deze 'fraude' ontdekten? Als dat zo is dan duurt het wel erg lang voordat ze dit soort dingen ontdekken. Het lijkt me dat een winkelier het vrij snel in de gaten heeft en het meteen dezelfde dag doorgeeft aan de bank.
Ik heb hier een vreemd gevoel bij. Volgens mij is er helemaal geen fraude geweest! De ING kan mij niets vertellen, noch de winkeliers bij wie ik gepind heb.
Heeft iemand dezelfde ervaring als ik?
Nou zou ik op zich blij moeten zijn dat men blijkbaar verdere fraude heeft voorkomen, maar ik heb toch een nare bijsmaak. Ik gebruik deze pas namelijk bijna nooit. In mijn rekeningafschriften blijkt dat ik in de maand vóór de pasblokkade bij in totaal 2 supermarkten en 1 winkel gepind heb. Ik heb het nagevraagd bij deze supermarkten en winkel, maar er was volgens hun geen skimmingapparatuur geweest de afgelopen maand.
Of zou het nog langer dan een maand geduurd hebben voordat ze deze 'fraude' ontdekten? Als dat zo is dan duurt het wel erg lang voordat ze dit soort dingen ontdekken. Het lijkt me dat een winkelier het vrij snel in de gaten heeft en het meteen dezelfde dag doorgeeft aan de bank.
Ik heb hier een vreemd gevoel bij. Volgens mij is er helemaal geen fraude geweest! De ING kan mij niets vertellen, noch de winkeliers bij wie ik gepind heb.
Ze kunnen natuurlijk ook eerst een onderzoek van zes weken uitvoeren om te kijken of ergens echt is gefraudeerd alvorens passen te gaan blokkeren.... #mosterdnademaaltijd
Ja ik, ook mijn (ABN AMRO) pas is in het verleden een keer preventief geblokkeerd omdat er skim-apparatuur was aangetroffen op een pin-automaat waar ik in het verleden wel eens gepind had.kikker schreef:Ik heb laatst precies hetzelfde ervaren. Opeens was mijn pas geblokkeerd. Bij navraag vertelde de medewerker van de ING mij dat er een vermoeden was van skimming fraude, en daarom was mijn pas geblokkeerd. Ze konden mij niet vertellen waar en hoe de fraude had plaatsgevonden.
Maar dat ze fraude hebben geconstateerd, wil niet automatisch zeggen dat dat in het recente verleden heeft plaatsgevonden. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat een dief die geskimmde informatie eerst een poosje niet gebruikt, totdat er over een X termijn een leuke verzameling opgebouwd is, zodat ze in 1x een hele rits rekeningen kunnen plunderen, en uiteraard betrapt worden, in plaats van bij de eerste geplunderde rekening meteen al. Sommige van die skim-apparaten zijn zo gesofisticeerd dat ze maanden onopgemerkt blijven.
Verder houden de banken op dit vlak de kaarten dicht tegen de borst, om skimmers niet wijzer te maken, dus dat die winkeliers niet van de hoed en de rand weten verbaast me ook niet echt.
-
F.van Holten
TS
Het eerste wat u moet doen, is contact met de bank.
Heeft u dat al gehad ?
Heeft u dat al gehad ?
Duhh...F.van Holten schreef:TS
Heeft u dat al gehad ?
Zijn er nou nog echt mensen in deze wereld die DAT niet zelf kunnen bedenken??
Die zouden dan uberhaupt geen bankrekening moeten hebben.
-
stofzuigertje
Helaas weigeren banken op het scherm te melden dat je wegens mogelijke Skim geblokkeerd bent.....
Maar beter is uitsluitend bij winkel of benzine pomp waar de Pin apparaten permanente controle heeft extra geld op te nemen en niet bij automaat op staat.
Alleen bij de NS kun je niets anders helaas...
Het punt is dus dat andere nu denken dat je Rood stond maar door niet te melden waarom is jammer.....
Het zijn de Plofkraak locaties waar ook regelmatig Skim apparaten geplaatst worden helaas...
Dus haal je geld elders en vele winkels willen graag van de €100,- en €50,- biljetten af zonder kosten want die komen binnen maar raak je nooit kwijt.
Dus daar deze vragen is Skim veiliger en voor de winkel veiliger omdat ze dan minder contant in huis hebben...
Maar beter is uitsluitend bij winkel of benzine pomp waar de Pin apparaten permanente controle heeft extra geld op te nemen en niet bij automaat op staat.
Alleen bij de NS kun je niets anders helaas...
Het punt is dus dat andere nu denken dat je Rood stond maar door niet te melden waarom is jammer.....
Het zijn de Plofkraak locaties waar ook regelmatig Skim apparaten geplaatst worden helaas...
Dus haal je geld elders en vele winkels willen graag van de €100,- en €50,- biljetten af zonder kosten want die komen binnen maar raak je nooit kwijt.
Dus daar deze vragen is Skim veiliger en voor de winkel veiliger omdat ze dan minder contant in huis hebben...
-
Bob Schurkjens
Toen mijn ING-pas werd geblokkeerd wegens skimming had ik 2 dagen later al een nieuwe pas in mijn brievenbus.
Heeft u gezien wanneer TS dit bericht heeft geplaatst? Daarnaast is TS na het plaatsen van dit bericht niet meer op dit forum geweest, dus uw vraag wordt door TS denk ik niet beantwoord.F.van Holten schreef:TS
Heeft u dat al gehad ?