LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankplichten niet nageleefd.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Zeg Noble. In nederland hebben wij rechters, je kan een zaak aanspannen waarbij je gelijk krijgt, of ongelijk, heel simpel. In dit geval krijgt hij blijkbaar ongelijk

DSB is een ander verhaal, dat loopt nog en is duidelijk dat er dingen mis gaan. Meestal kunnen die mensen echter niet naar de rechter ivm gebrek aan geld.

Dus topicstarter moet hier eens mee ophouden, is nu gewoon zielig

Gracie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:11

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Gracie »

Beetje triest hoe respectloos Toon door een aantal mensen hier op het forum wordt behandeld..
Ongeacht of zijn klacht inzake de Rabobank terecht of onterecht is, je kunt iemand toch normaal en met respect behandelen in plaats van zo af te blaffen als hier door een paar personen gebeurt?
Waarom schiet me tijdens het lezen van dit topic dat tv-spotje "nederland wordt steeds asocialer" te binnen?

Een aantal maanden geleden heeft Rabobank ons familiebedrijf zéér effectief de nek omgedraaid, door het handelskrediet (onrechtmatig!!) op te zeggen, ons daarbij 3 maanden de tijd gevend om een nieuwe huisbankier te zoeken, maar tegelijkertijd (op dezelfde dag als wij de opzeggingsbrief van de Rabo ontvingen) beslag op onze bedrijfspanden te leggen. Uiteraard viel daarna geen enkele bank meer te porren om ons te financieren, wat als gevolg had dat korte tijd nadien het faillissement werd uitgesproken.

In mijn eigen zoektocht naar rechtvaardigheid ben ik meerdere malen op het verhaal van Toon gestuit. Gezien de manier waarop wij zelf door Rabo behandeld zijn, kan ik hem alleen maar respecteren om zijn pogingen om eindelijk maar toch genoegdoening te krijgen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Toon is op dit forum onder eigen naam al meer dan 4 jaar bezig met steeds hetzelfde verhaal. Ook op andere fora kom je dit steeds tegen, geen wonder dat de mensen flauw zijn van zijn verdachtmakingen. De onafhankelijke rechter heeft gesproken, hij heeft dus ongelijk.

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Gracie, ook jij ondersteund dus dit verhaal puur door een eigen ervaring met de rabobank.

Lees nu de topics van deze persoon eens door, laat even je eigen ervaring buiten beschouwing, en zeg dan nog eens dat hij niet een steekje los heeft zitten......

Wij zijn een rechtstaat, je kan op een forum ondersteuning vragen, tips, trucs , ervaringen enz. Maar als het een onterechte psychotische opeenstapeling van onzin gaat worden. Tja

Gracie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:11

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Gracie »

Maverick, zoals ik al zei gaat het er niet om of de klacht van Toon wel of niet rechtvaardig is. Het gaat om respect van mens tot mens.
Dát is in dit topic ver te zoeken.

Ok, tijdens mijn internetspeurtocht naar meer misstanden bij de Rabo ben ik tot vervelens toe op het verhaal van Toon gestuit. Ik snap dus heel goed dat het mensen op een gegeven moment de keel uithangt.
Maar hee, bekijk het zo: op het moment dat jou iets wordt aangedaan, jij zeker weet dat je in je recht staat maar het niet krijgt, zou jij dan niet publiciteit zoeken in de hoop dat je medestanders krijgt en zo uiteindelijk misschien datgene krijgt waar je volgens jou recht op hebt? Zou jij dan niet proberen om hemel en aarde te bewegen?

Los van het verhaal "Toon" ben ik overigens op iets gestuit wat ik, in het kader van mijn eigen recente ervaring met de rabo, wel interessant vond. Rabo schijnt patent te hebben op onrechtmatige kredietopzegging. Van de 11 rechtzaken waar ik op stuitte inzake onrechtmatige kredietopzegging, was Rabo in 8 gevallen de boosdoener...

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Gracie

Ik begrijp je reactie. Maar vergelijk jezelf nu eens met hem. Op een normale toon, met een duidelijk verhaal (meerdere zaken met kredietopzegging enz enz) ga je de discussie aan. Je doet ervaringen op, wisselt deze uit enz.

Op een gegeven moment is het klaar. Als je dan doorgaat met een heksenjacht neemt niemand je meer serieus. Dat is nu bij deze persoon het geval. Ik weet niet of hij gelijk heeft, jij weet dat ook niet. Wat overblijft is een verhaal dat meneer herhaalt, herhaalt en herhaalt. Terwijl er een juridische uitspraak ligt.

Maw, hoe langer deze persoon doorgaat hoe meer mensen alleen maar lachen en denken : de rabobank zal gelijk hebben

stofzuigertje

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat Toon zijn vermogen gebruikte om nog meer bij te lenen en winst van aandelen was ooit hoger dan de rente kosten!

Dus hij nam bewust risico en alleen deze bank heeft hij alles laten doen....

Geen enkele spreiding risico of berekening wat als het fout gaat.
Dat hij veel geld verloor, dat kan met speculeren.

Als ik alle fouten optel kom ik op een nog hoger bedrag dan Toon, maar ik heb deze fouten over vele jaren verspreid gekregen en daar zaten ook winsten tussen die extreem hoog waren.

Gezien de verhalen eerder en elders vind ik dat hij gewoon teveel bij een bank heeft gelaten en onnodige risico's bewust heeft genomen en als je niet weet wat een product is moet je het niet nemen!

Zo heb ik jarenlang een Optie geweigerd want ik wilde eerst op papier met monopoly geld spelen....
Daarbij vele miljoenen verloren op papier en pas na 2 jaar winst voorzichtig met echte geld begonnen.

Als ik dus naar die adviseur had geluisterd had hij veel omzet en ik was een 2e Toon Stiphout geweest!

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Naar aanleiding van het gebeuren Rabobank/Schretlen /Stiphout.
1)M.Janssen (Rabo Venray) verzuimt zijn zware bankplicht M.b.t. marginbewaking.(cruciaal voor de catastrofe)
2) Nooit heeft een rechter het gebeuren onder ogen gehad.
3) Een klachtencommmissie met omgekochte,dan wel ondeskundige zakkenvullers hebben een uitspraak in deze zaak gedaan
4)Rabo Heesch medewerker Bens heeft samen met Timmermans(Rabo Nederland)tot heden met succes een rechtsgang op de meest schandelijke wijze weten te voorkomen.
Hopelijk doet Rabo nu eindelijk eens aangifte van mijn aantijgingen.
Janssen ,Bens. en Timmermans hebben met hun omgekochte advocaten,journalisten allerlei personen en instanties de deksel op een ongelooflijk stinkende beerput weten te houden.Laat niemand a.u.b nog twijfelen over een pure Rabo/Schretlens MISDAAD !!!!!!!![/b]

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

omgekochte advocaten? Omgekochte bezwaar commissies?

ik heb echt plaatsvervangende schaamte, ja, om jou dan Toon............
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: triest

ga dan naar de rechter!

kansloos


maar goed, met je laatste reactie weet iedereen weer waar die aan toe is met jou......

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door SJZ »

Nooit heeft een rechter het gebeuren onder ogen gehad.
Ja, da's je eigen fout. Het is in de jaren tachtig van de vorige eeuw gebeurd. Als je nu nog de zaak voor de rechter moet brengen ben je wel laat.

[/quote]Hopelijk doet Rabo nu eindelijk eens aangifte van mijn aantijgingen.

Dat gaan ze vast niet doen. Je bent de tijd en moeite niet waard. Ze denken waarschijnlijk (net als veel mensen op dit forum) dat Toon gek ik en gaan over tot de orde van de dag.

Als JIJ geld wilt zien dan is het niet HUN zaak om aangifte te doen maar JOUW zaak!

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

De Waarheid!

Een zekere Zeben die in de klachten commmissie zitting had en met zijn groepje ondeskundigen zakkenvullers uitspraak heeft gedaan.Dezelfde Zeben oordeelde als lid van de hoge raad voor eenzelfde geval over Rabobank Sprundel deze bank tot volledige schadevergoeding. De advocaat die de zaak Sprundel bij de hoge raad won , zou ook onze zaak in behandeling nemen maar haakte op vreemde wijze af.Vele instanties en personen o.a Hooft Graafland lieten na enige tijd ook steeds verstek gaan.Absoluut Omkoping. Dus: een ondeskundig dan wel omgekocht volkje(Klachtencommissie)heeft alleen geoordeeld GEEN rechter, GEEN hoge raad!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Noble »

De advocaat die de zaak Sprundel bij de hoge raad won , zou ook onze zaak in behandeling nemen maar haakte op vreemde wijze af
wat geeft men als rede op??
Je zal toch iets op papier gekregen hebben??

stofzuigertje

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Toon Stiphout,

Prettige Kerstdagen en Tros Radar liet met de Op Maat hypotheek zien hou betrouwbaar de keuze van Uw bank was....!

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Toon Stiphout schreef:De Waarheid!

voor eenzelfde geval over Rabobank Sprundel deze bank tot volledige schadevergoeding.

De advocaat die de zaak Sprundel bij de hoge raad won , zou ook onze zaak in behandeling nemen maar haakte op vreemde wijze af. raad!

Een vergelijkbare zaak, niet dezelfde. Blijkbaar vond de advocaat dat de zaak te zwak was. Dus nogmaals een bevestiging dat het hele verhaal onzin is.

Ennuh, prettige kerst helaas vol frustraties, woede en onterechte haat zoals je duidelijk laat blijken in je berichten......

stofzuigertje

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Toon,

De Rabo bestaat niet...
Elke Rabo is zelfstandig en een andere Rabobank nemen en daar de klacht laten oplossen is niet verboden hoewel ze U eerst naar Uw woonplaats zullen sturen, maar vooral als je ergens anders werk of vakantie woning hebt zullen ze het wel accepteren dat je buiten hun regio officieel woonde....

Dus kies indien mogelijk een andere Rabo vestiging!

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Juist Noble. Weinigen begrijpen wat er precies gebeurd is. Rabobank Sprundel verzuimde ook de ZORGPlLICHTEN.Wat heeft de grote Zeben en zijn aanhang toch bewogen. de Haagse advocaat die de zaak Rabo Sprundel won gaf als laatste telefonisch te kennen dat hij het dossier van de zaak Rabo Venray niet vergeten was.Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is deze man bewogen hiermee niet verder te gaan. Een grote schare "hulpverleners" zeiden vandaag: JA! Maar ook snel weer :Neen. Nogmaals , met zekerheid een ongekend grote bende!!!!!

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

Toon Stiphout schreef:Juist Noble. Weinigen begrijpen wat er precies gebeurd is. Rabobank Sprundel verzuimde ook de ZORGPlLICHTEN.Wat heeft de grote Zeben en zijn aanhang toch bewogen. de Haagse advocaat die de zaak Rabo
Toon Stiphout schreef:Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is deze man bewogen hiermee niet verder te gaan. Een grote schare "hulpverleners" zeiden vandaag: JA! Maar ook snel weer :Neen. Nogmaals , met zekerheid een ongekend grote bende!!!!!
Met andere woorden: het verhaal klinkt in eerste instantie aannemelijk en men wil helpen, totdat men de dossiers ziet, het complete verhaal kent en dan haakt men af.

Maw, net als op dit forum, veel schreeuwen, maar klopt geen moer van

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Andermaal vandaag JA, Morgen plotsklaps NEEN

17 -11-06.
Geachte familie Stiphout,
Naar aanleiding van uw mailtje naar de omroep MAX aangaande uw conflict met RABO (Schretlen) zou ik graag contact met u hebben. Voor het nieuwe consumenten programma 'In de knip' zouden wij graag met u bespreken of het zinvol is om in dit programma uw case verder uit te diepen. Ik hoop, gezien de korte voorbereidingstijd (programma start in januari), snel iets van u te vernemen.
Vriendelijke groet
Redacteur MAX, In de knip
22-11-06
Beste Familie stiphout
Ik zou eerst graag telefonisch (vandaag, morgen) uw case doornemen om de feiten nog wat duidelijker op een rij te
zetten. Dan kunnen we ook telefonisch verder een plan opstellen. De bedoeling is dat we een mooi item neerzetten
waarin we uw case neerzetten, u mag dat dan toelichten. Graag zouden we dan ook willen dat u aanwezig bent bij de uitzending waar een deskundige die in uw zaak is gedoken gaat kijken wat de mogelijkheden zijn om toch nog genoegdoening te verkrijgen in welke vorm dan ook. Uw case is een schrijnend voorbeeld van hoe de gerenommeerde banken omgaan met klanten als de tijden slecht gaan, terwijl ze met verkooppraatjes de hemel beloven. Wij zullen die discussie graag aanzwengelen, desnoods de AFM ter verantwoording roepen en toch zeker de VEB vragen zich veel intenser hiervoor in te zetten
Ik dank u voor de snelle reactie en hoop dat u uw telefoonnummer wil mailen en een tijdstip dat ik u kan bellen om het één en ander door te nemen. U kunt mij ook bellen op de redactie 035-6775501 of mobiel 06-51181841
Vriendelijke groet.
Redacteur MAX 'in de knip'
24-11-06
Beste Fam, Stiphout
Alles ontvangen, Ga er induiken. volgende week of de week daarop neem ik weer contact met u op om de zaak nogmaals door te nemen. Als u in de tussentijd nog feiten hebt of als u vragen heeft kunt u mij via dit email adres bereiken.
Vriendelijke groet en prettig weekeinde,
Redacteur 'In de knip'
08-12-06
Geachte heer Stiphout.
Na bestudering, van uw case is onze redactie tot de conclusie gekomen dat uw zaak te bewerkelijk is voor onze redactie gezien de tijd die wij hebben voor het programma op de televisie komt Na verschillende partijen gesproken te hebben, zijn we tevens tot de conclusie gekomen dat deze case te complex Is om doorzichtig in 10 minuten voor onze kijkers neer te zetten. Het item vergt te veel uitleg aan de kijker om de gehele geschiedenis uit te leggen, termen als opties en margins staan te ver van onze doelgroep, Ons doel is vooral om kijker handreikingen te geven in mogelijk onrecht dat ook velen van hen kan treffen. Uw zaak is echter te ingewikkeld, te individueel voor het programma 'In de Knip',
Ik hoop echter dat u via een andere weg nog enige gerechtigheid kunt Krijgen
Met vriendelijke groet.
Redacteur Omroep Max
Zie Google:Forums Rabobank Venray.
P.s. Stichtingen , verenigingen, en personen handelden vergelijkbaar.( steeds weer het plotsklaps niet doorgaan van eerder voornemen)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Noble »

Hallo Toon,

Wat gaf ZEBEN als REDE dat zij er van af zien??

Vraag dit formeel ofwel schriftelijk te verduidelijken.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Bankplichten niet nageleefd.

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Hallo Noble en anderen,
Zeben was voorzitter van de klachtencommissie optiebeurs en deed met zijn clubje een belachelijke uitspraak :F1.000.000. verlies voor Stiphout terwijl Schretlen F. 400.000.verschuldigt was In het geval Sprundel oordeelde hij (ook voor verzaking van de zorgplicht) als lid van de hoge raad dat Rabobank Sprundel volledig schadeplichtig was.

Gesloten