Hoi,
Omdat ik door privéproblemen een achterstand op mijn Rabobankrekening had waardoor mijn rekening tijdelijk was geblokkeerd heb ik een groot bedrag dat ik als vervroegd sinterklaascadeau had gekregen op mijn rekening gestort om de achterstand op te lossen. Helaas had de Rabobank inmiddels wel een deurwaarder ingeschakeld. Ik werkte voor een uitzendburo, maar om onduidelijke redenen is mijn salaris nooit overgemaakt. Toen bleek dat mijn salaris niet werd uitbetaald heeft de Rabobank (naar aanleiding daarvan volgens hun brief) mijn achterstand gemeld bij het BKR. Toen ze ontdekten dat het door mij overgemaakte bedrag binnen was en er dus geen achterstand meer was op de rekening betaalden ze het incasso bureau dat ze hadden ingeschakeld van mijn rekening en schreven ze me "Inmiddels is door aanzuivering de achterstand bij het BKR hersteld". Wel werd mijn bankrekening opgeheven en moet ik nu dus een nieuwe zoeken.
Mijn vraag is nu: wat betekent dit: "de achterstand bij het BKR hersteld"? Hoe sta ik er nu voor bij het BKR? Ik lees veel over de "H codering" maar wat betekent dit nu precies voor mij nu mijn bankrekening is opgeheven? En hoe zit het nu als ik bij een andere bank een nieuwe rekening wil openen?
Ik hoop dat iemand de antwoorden weet, want ik zit flink met de handen in het haar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankrekening opgeheven en BKR registratie vraag
Re: Bankrekening opgeheven en BKR registratie vraag
Heeft iemand een lijstje met BKR coderingen en wat deze inhouden?
Zelf had ik een BKR-A codering omdat er iets fout ging. Er was een omstandigheid dat een achterdtallige betaling betaalde met een eerdere. Door een foutief werkend administratie systeem werd vervolgens de BKR-A in 2001 markering uitgezet.
Hier kwam ik afgelopen juni achter toen ik een hypotheek wilde afsluiten. Hier heb ik achteraan gemeld en binnen twee uur werd ik terug gebeld dat de reden hun onduidelijk was en had ik binnen twee dagen een excuus brief en was de markering terug getrokken! Instantie waar ik de hypotheek afsloot en die markering in zag sprak over een groffe fout door deze instantie.
Zelf had ik een BKR-A codering omdat er iets fout ging. Er was een omstandigheid dat een achterdtallige betaling betaalde met een eerdere. Door een foutief werkend administratie systeem werd vervolgens de BKR-A in 2001 markering uitgezet.
Hier kwam ik afgelopen juni achter toen ik een hypotheek wilde afsluiten. Hier heb ik achteraan gemeld en binnen twee uur werd ik terug gebeld dat de reden hun onduidelijk was en had ik binnen twee dagen een excuus brief en was de markering terug getrokken! Instantie waar ik de hypotheek afsloot en die markering in zag sprak over een groffe fout door deze instantie.