LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BEM clausule

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rikro
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:40

BEM clausule

Ongelezen bericht door Rikro »

Weet iemand hoe je een spaar rekening met BEM clausule kan openen.

Ik heb al van alles geprobeerd maar het is mij toto op heden niet gelukt.
Het is de bedoeling dat ik een spaar rekening open waar het kind tot zijn 18 verjaardag niet aan kan komen. tevens de ouders ook niet . dit kan allen met tussen komst van de kanton rechter.
Iemand tips
Ik ben wel bekend met banken waar bij dit kan.
Maar deze zeggen dat ik eerst naar de kanton rechter moet.

mijn letsel schade mannetje zegt dat ik eerst een rekening moet openen.

HELP

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BEM clausule

Ongelezen bericht door kweenie »

De ouders van het kind zullen altijd toestemming moeten geven, omdat het kind minderjarig is. En in geval van bv. een schadevergoeding (waar het misschien om gaat?) zal dit ook via de kantonrechter moeten. Daar zullen ze dan toestemming moeten vragen om een schaderegeling voor hem of haar aan te gaan. Dat kan niet zomaar onderhands, omdat er veel juridische gevolgen zitten aan het accepteren van een schaderegeling dan aan bv. alleen het ontvangen van een schenking.

Als het je puur gaat om het openen van een rekening waar ouders en kinderen beiden niet aan kunnen komen, dan zijn er ook ander mogelijkheden. Bv. bij de jeugdspaarrekening van de ASN is het geld tot 18 jaar geblokkeerd. Eventueel kan er wel mee belegd worden in fondsen, maar dat gaat dan ook met een geblokkeerde rekening.

Gesloten