LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling kwijt

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
conimus1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2015 07:40

Betaling kwijt

Ongelezen bericht door conimus1978 »

Wij zijn onlangs overgestapt van ABN AMRO naar Knab waarbij we gebruik maken van de overstapservice waarbij alle bij- en afschrijvingen op de oude rekening automatisch worden doorgestuurd naar de nieuwe betaalrekening. Nu heeft de SVB op 2-1 een betaling gedaan naar ons oude rekeningnummer bij ABN AMRO echter is deze betaling nooit op de rekening bijgeschreven. Ook is deze nooit doorgestuurd naar het nieuwe rekeningnummer. Na 3 dagen van bellen en mailen met zowel SVB, ABN AMRO als Knab ben ik nog niets wijzer geworden. Knab beweert nu ineens dat de overstapservice niet geldt voor betalingen van SVB en Belastingdienst. Echter staat daar niets over vermeld in hun brochure en ook niet in de geldende algemene voorwaarden van de overstapservice. De ABN AMRO zegt niks te kunnen doen en stuurt mij naar de SVB. En de SVB op zijn beurt zegt weer dat de betaling gewoon is overgemaakt naar het juiste rekeningnummer en dat deze ook niet bij hen is teruggekomen omdat er iets niet juist zou zijn.

Ik wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd door alle partijen en niemand lijkt te weten waar het geld is gebleven of wat er fout is gegaan. En ik sta er middenin...

Heeft iemand een idee of tips hoe ik dit nu opgelost kan krijgen?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door eleven »

Heeft iemand een idee of tips hoe ik dit nu opgelost kan krijgen?
Afbeelding


Afbeelding

conimus1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2015 07:40

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door conimus1978 »

Grappig, maar daar krijg ik mijn geld niet mee terug. En volgens de ABN AMRO en diverse andere bronnen worden betalingen afkomstig van SVB en Belastingdienst wel degelijk doorgestuurd bij een overstapservice. Alleen Knab beweert van niet. Kennelijk weet men daar dus niet eens hoe de overstapservice daadwerkelijk werkt! Hetgeen natuurlijk vreemd genoeg is...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door eleven »

conimus1978 schreef:Grappig, maar daar krijg ik mijn geld niet mee terug. En volgens de ABN AMRO en diverse andere bronnen worden betalingen afkomstig van SVB en Belastingdienst wel degelijk doorgestuurd bij een overstapservice. Alleen Knab beweert van niet. Kennelijk weet men daar dus niet eens hoe de overstapservice daadwerkelijk werkt! Hetgeen natuurlijk vreemd genoeg is...
Dan doe het toch zelf.
Voorbeeld heb ik laten zien.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Conimus1978,

Bedankt voor uw bericht over een overboeking die u verwacht. We hebben uw bericht hierover ook gezien op Twitter en het forum van Kassa Vara.

Het is begrijpelijk dat dit voor u een vervelende situatie is. U wacht al een aantal dagen op een betaling en u bent nog niets wijzer geworden door het contact dat u hierover al heeft gehad.

Ik snap dat als u van het kastje naar de muur wordt gestuurd en u er tussenin zit, u dan graag tips wilt en wilt weten hoe het opgelost kan worden. Natuurlijk wil ik u hier zo goed mogelijk bij helpen.

Als er tijdens de Overstapservice een overboeking wordt gedaan naar uw (oude) rekening bij ABN AMRO, dan wordt deze automatisch doorgeboekt naar uw nieuwe bank.

De SVB maakt het bedrag dus over en wordt door de betalingsverwerker naar uw nieuwe bank overgemaakt. Deze betalingsverwerker is nodig, als een overboeking niet binnen dezelfde bank blijft. In uw situatie, komt de betaling dus niet bij ABN AMRO binnen, maar wordt door de betalingsverwerker overgemaakt naar de nieuwe bank.

U nieuwe bank geeft aan dat zij de overboeking niet hebben ontvangen. SVB geeft aan dat de overboeking goed is gegaan en het bedrag niet bij ze is teruggekomen.

Omdat u op deze manier niet verder komt, is de hulp nodig van de bank waar de SVB bankiert. De SVB kan contact opnemen met haar eigen bank. Deze bank kan aan de hand van de afschrijving bij SVB een onderzoek starten. Er wordt dan gekeken waar het bedrag naar is overgeschreven.

Afhankelijk van de uitkomst kan dan worden beoordeeld wat er verder nog moet gebeuren.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door wieder »

Kewl, zelfs de ABN webcare verwijst naar een kastje aan de muur. Ik durf bijna te zeggen dat het bedrag op de open rekening van de ABN staat...rente trekken. Want ondanks 2009 zijn banken nog steeds niet te vertrouwen. Geen enkele.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door courier »

De reactie van ABN-webcare is duidelijk genoeg: gewoon een brief sturen naar SVB opdat zij - en niemand anders - de procedure in werking stellen. Het gaat om geld hè, dus met telefoontjes en de sociale media kom je er niet.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: Betaling kwijt

Ongelezen bericht door Gitarist »

Als het geld niet op je oude rekening gestort is kun je Knab alvast wegstrepen, die zijn geen partij.
Het gaat er dus om dat je moet aantonen dat ABN-AMRO niets heeft ontvangen en met dat bewijs ga je naar de SVB.

Gesloten