Geen commercieel belang? Maar er staan affiliate links op je website en je krijgt dus commissie als mensen via jouw site gaan sparen.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 09:09Geen enkel commercieel belang verder, ik vind het ook gewoon leuk om over dit onderwerp mee te praten.
Bij welke bank sparen jullie momenteel – en waarom juist daar?
Re: Bij welke bank sparen jullie momenteel – en waarom juist daar?
Consumenneke
vindt dit leuk
Je hebt in DIT topic de directe url naar je eigen website gegeven. Gelukkig zijn je berichten al gemeld.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 09:09Jammer dat het zo overkomt.Het enige waarom Rvdheuvel2026 dit topic gestart is, is om zijn eigen website te promoten wat hij ondertussen gedaan heeft. Dit deed hij eerder ook al in een ander topic en nu opende hij zelfs een topic om later de website te kunnen droppen.
Ik heb het al gemeld.
Ik vind het gewoon interessant om te horen waar mensen tegenwoordig sparen, juist omdat iedereen het anders aanpakt, van grootbanken tot buitenlandse aanbieders.
Ik had inderdaad in een ander topic een link gedeeld, maar dat was puur ter info waar je actuele rentestanden kon vinden.
Geen enkel commercieel belang verder, ik vind het ook gewoon leuk om over dit onderwerp mee te praten.
Als je hier komt spammen, zeg dat dan gewoon in plaats van stiekem te proberen reclame te maken.
Laatst gewijzigd door kuklos op 05 nov 2025 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rvdheuvel2026
Jammer dat het zo overkomt.
Ik vind het gewoon interessant om te horen waar mensen tegenwoordig sparen, juist omdat iedereen het anders aanpakt, van grootbanken tot buitenlandse aanbieders.
Ik had inderdaad in een ander topic een link gedeeld, maar dat was puur ter info waar je actuele rentestanden kon vinden.
Geen enkel commercieel belang verder, ik vind het ook gewoon leuk om over dit onderwerp mee te praten.
[/quote]
Je hebt in DIT topic de directe url naar je eigen website gegeven. Gelukkig zijn je berichten al gemeld.
Als je hier komt spammen, zeg dat dan gewoon in plaats van stiekem te proberen reclame te maken.
[/quote]
Jammer dat je dat zo ziet, want dat was niet mijn bedoeling.
Ik had die link gedeeld omdat het direct aansloot op het onderwerp en relevant was voor de discussie, niet om reclame te maken.
Begrijp wel dat het hier gevoelig ligt, dus ik zal er in het vervolg gewoon beter op letten.
Die link is de link van jouw eigen website.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 11:49Ik had die link gedeeld omdat het direct aansloot op het onderwerp en relevant was voor de discussie, niet om reclame te maken.
Begrijp wel dat het hier gevoelig ligt, dus ik zal er in het vervolg gewoon beter op letten.
Zeg dat nou gewoon eens eerlijk in plaats van continu te blijven doen alsof dit een willekeurige link is die je gewoon tegenkwam. De discussie die jij zelf bent opgestart, waarna je zelf je eigen website hier promootte.
Toch wat zorgelijk dat vele in dit reclametopic trappen en enigszins anoniem even vertellen waar en hoe hun vermogen verdeeld is bij de verschillende banken, inclusief de bijbehorende bedragen
Goed dat het topic gemeld is, beter helemaal en snel verwijderen.
Goed dat het topic gemeld is, beter helemaal en snel verwijderen.
kuklos
vindt dit leuk
-
Rvdheuvel2026
Ja klopt, dat is mijn site inderdaad.kuklos schreef: ↑05 nov 2025 11:57Die link is de link van jouw eigen website.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 11:49Ik had die link gedeeld omdat het direct aansloot op het onderwerp en relevant was voor de discussie, niet om reclame te maken.
Zeg dat nou gewoon eens eerlijk in plaats van continu te blijven doen alsof dit een willekeurige link is die je gewoon tegenkwam. De discussie die jij zelf bent opgestart, waarna je zelf je eigen website hier promootte.
Ik had de link gedeeld omdat het onderwerp daar aan bod kwam, niet om reclame te maken. Snap dat dat hier wat gevoelig ligt, dus laat ik het daarbij.
Laten we weer teruggaan naar de discussie.
Of Ts de eigen website aan het promoten is laat ik in het midden maar het topic is best wel interessant want er zijn mensen waar ik er één van ben die niet het uiterste uit het spaargeld rendement halen.
De aangehaalde website laat behalve de voordelen ook de nadelen zien want bij andere banken dan de eigen bank is vaak sprake van een actierente die daarna variabel wordt en zou zomaar met een procent kunnen dalen en pas na een jaar op de spaarrekening wordt bijgeschreven.
Voor kleine spaarders die het spaargeld als een soort van buffer voor onvoorziene uitgaven gebruiken is de eigen bank een goede optie omdat het spaargeld na een wachttijd van vier uur direct beschikbaar is en inleggen van spaargeld direct op de spaarrekening zichtbaar is.
Voor spaarders die grote bedragen voor langere tijd niet nodig hebben zijn er in Nederland ook mogelijkheden voldoende en heeft als voordeel dat er afhankelijk van de spaarvorm minder risico aan verbonden is dan bij een bank in het buitenland.
De aangehaalde website laat behalve de voordelen ook de nadelen zien want bij andere banken dan de eigen bank is vaak sprake van een actierente die daarna variabel wordt en zou zomaar met een procent kunnen dalen en pas na een jaar op de spaarrekening wordt bijgeschreven.
Voor kleine spaarders die het spaargeld als een soort van buffer voor onvoorziene uitgaven gebruiken is de eigen bank een goede optie omdat het spaargeld na een wachttijd van vier uur direct beschikbaar is en inleggen van spaargeld direct op de spaarrekening zichtbaar is.
Voor spaarders die grote bedragen voor langere tijd niet nodig hebben zijn er in Nederland ook mogelijkheden voldoende en heeft als voordeel dat er afhankelijk van de spaarvorm minder risico aan verbonden is dan bij een bank in het buitenland.
Rvdheuvel2026
vindt dit leuk
En weer taalgebruik alsof het toevallig is.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 12:19Ja klopt, dat is mijn site inderdaad.kuklos schreef: ↑05 nov 2025 11:57Die link is de link van jouw eigen website.Rvdheuvel2026 schreef: ↑05 nov 2025 11:49Ik had die link gedeeld omdat het direct aansloot op het onderwerp en relevant was voor de discussie, niet om reclame te maken.
Ik had de link gedeeld omdat het onderwerp daar aan bod kwam,
Nee, jij start een topic over iets waar jij een website over hebt en plaatst dan in dat topic de link naar jouw eigen website wat het onderwerp bespreekt waar jij een topic over bent gestart.
BL2
vindt dit leuk
Daarom zal ik dergelijke informatie ook niet geven. Anders dan de rekensom hoeveel die verschillende rentes nou eigenlijk opleveren.
BL2
vindt dit leuk
-
Rvdheuvel2026
Helemaal eens dat actierentes vaak een valkuil zijn. Die zien er in eerste instantie aantrekkelijk uit, maar na drie of zes maanden zakken ze terug naar de variabele basisrente. Dat maakt het lastig om in te schatten wat je écht op jaarbasis krijgt.Ron5300 schreef: ↑05 nov 2025 12:29Of Ts de eigen website aan het promoten is laat ik in het midden maar het topic is best wel interessant want er zijn mensen waar ik er één van ben die niet het uiterste uit het spaargeld rendement halen.
Wat jij zegt over de directe beschikbaarheid bij de eigen bank klopt ook: als bufferrekening is dat een groot voordeel. Voor wie wat langere tijd geld kan missen, kan een deposito in Nederland of eventueel via een Europees platform interessant zijn, zolang het onder het garantiestelsel valt.
Wil je een goed overzicht krijgen, dan zou ik gewoon even Raisin bekijken. Via dat platform kun je ook risico's spreiden tussen vele banken.