hallo,
Ik wil graag het volgende vragen: afgelopen maandag heb ik 'savonds een paar (kleinere) betalingen gedaan via internetbankieren. Mijn saldo was zeer ruim toereikend, smorgens was het salaris er ook nog bij gestort.
Nu een paar dagen later zie ik dat deze opdrachten zijn vastgehouden wegens 'saldotekort'. Dit was absoluut niet het geval. Er zat een betaling bij die vandaag voldaan moest zijn en waarover ik een boete krijg als deze later betaald wordt.
Vanmorgen zag ik dus de betalingen onterecht op 'afgekeurd' staan. Ik heb contact opgenomen met De Bank (grrr), en die mevrouw zei dat dat lag aan de boek- en rentedatum. Alles goed en wel, maar ik heb de facturen voldaan vanuit een goed gevulde rekening, volgens het saldo tijdens internetbankieren.
Wie is er nu evt. verantwoordelijk wanneer er een boete komt over de betaling die te laat is binnengekomen? Ik, terwijl ik het goed op tijd verzonden heb? Of de bank, omdat zij onterecht een betaling vasthouden?
Wie heeft hier ervaring mee?
vrgr.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boekdatum, rentedatum, internetbankieren en boete ABNAMRO
Re: Boekdatum, rentedatum, internetbankieren en boete ABNAMRO
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb uw bericht gelezen en ik wil u hierover graag meer duidelijkheid geven. Als u via een privebericht aan ons uw contactgegevens stuurt, nemen wij zsm contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare team
Mw. G. Kamphuis
Ik heb uw bericht gelezen en ik wil u hierover graag meer duidelijkheid geven. Als u via een privebericht aan ons uw contactgegevens stuurt, nemen wij zsm contact met u op.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare team
Mw. G. Kamphuis
Zorgen dat je niet op de laaste dag betaalt, maar een paar dagen speling houden zou een goed idee zijn!
-
ik heb dat nog nooit gehad!! bij de abn...vreemd
Laat ik nu toch denken dat daar Internetbankieren de oplossing is voor op tijd betalen? Zelfs dezelfde dag is immers op tijd (misschien niet in het weekend, dan krijg je een *). Maar als er geen tekort is, zit ABNAMRO fout, heel simpel.tufima schreef:Zorgen dat je niet op de laaste dag betaalt, maar een paar dagen speling houden zou een goed idee zijn!