LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenlandse cheque

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sarpi

Buitenlandse cheque

Ongelezen bericht door sarpi »

Aan de vraag aan de Postbank of ze een Italiaanse cheque die ik opstuurde naar hun, met het bedrag van 180 Euro, naar mijn rekening wilden overmaken hebben ze voldaan.
Groot was mijn schrik dat van het oorspronkelijke bedrag van 180 euro slechts 114,50 euro overbleef voor mij! 35 % ging eraf aan kosten! Dus de Postbank 'pikte' van mij 65,50 euro! :evil:

Ik wacht nog steeds op een antwoord van de Postbank op mijn boze brief, maar heeft iemand anders hier dit misschien ook eens meegemaakt?

opnaaier

Re: Buitenlandse cheque

Ongelezen bericht door opnaaier »

een cheque was in heet grijze verleden en films uit die tijd de chique manier waarop mannen de geschenken aan hun maitresses betaalden. Nu is het voor de ontvanger de allerduurste manier van betalen. Niet alleen de bank van diegene die de cheque incasseert, maar ook die van diegene die de cheque heeft uitgeschreven, incasseren forse kosten. Die allemaal van het chequebedrag afgaan. Bovendien is het betalen middels een cheque helemaal geen zekere manier van betalen. Want als diegene die de cheque heeft uitgeschreven geen cent op zijn rekening heeft staan, wordt de cheque niet vergoed. Je kunt tegenwoordig vanuit het buitenland veel goedkoper betalen. Gewoon aan de ontvanger het IBAN nummer van zijn bankrekening opvragen en het via dat systeem overmaken. Kost bijna niks en als je het via Internetbankieren doet is het vrijwel gratis. Had dus eerst bij de bank nagevraagd, dan had jij je veel geld kunnen besparen.

frankharkema

Ongelezen bericht door frankharkema »

Ik ontvang ook welleens bankcheques uit de Verenigde Staten en Canada. Met ABN AMRO heb ik tot twee keer toe meegemaakt dat ze intern kwijtraakten. En pas later na een hoop aandringen werden vergoed. Met de Postbank heb IK momenteel geen problemen. De kosten die in rekening worden gebracht staan op www.postbank.nl onder International Betalen.

siebje

Ongelezen bericht door siebje »

Hallo Sarpi.

Ik ben siebje ben hier trouwens nu voor het eerst.

Maar wat die cheque betreft. Ben in jullie na salou geweest, auto gehuurd. Maar wat schetst onze verbazing krijgen we ruim 3 mnd. later een cheque van Avis (abn-amro) a 41,50 euro wat we schijnbaar teveel hebben betaald in juli. :D Is natuurlijk hartstikke netjes van AVIS toch 8) A fijn wij naar de abn-amro om te innen maar.....nee dit kon zo niet, moesten wij bij de rabobank doen waar wij klant zijn...oke wij naar de rabo maar....dit kon zo niet moest eerst op onze rekening gestort worden. :roll: Oke konden we ook nog wel inkomen maaaar.....na 2 a 3 wkn werd er een bedrag afgeschreven van 12,50 euro voor het verwerken van die cheque :( :? :?: dit is toch van de gekke :?: of zijn wij nu gek dat we het niet begrijpen :roll: :wink:

Gesloten