Bunq geen toegang tot eigen geld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Frayr

Bunq geen toegang tot eigen geld

Ongelezen bericht door Frayr »

Ik heb een spaar rekening bij Bunq. Dit omdat zij het hoogste rente percentage bieden van alle Nederlandse banken. Daarnaast krijg je de rente per week.

Dit leek mij dus een goede keuze om mijn spaar geld te plaatsen. Dit geld was echter wel bedoelt voor de verbouwing van mijn woning. Dus toen ik een aantal facturen moest betaling, maakte ik dat geld over van mijn spaar rekening bij Bunq naar mijn betaalrekening bij de Rabobank. Dit ging in eerste instantie prima. Echter toen ik een groter bedrag moest overmaken om de aannemer te betalen ging dit ineens niet. In plaats van dat deze betaling meteen werd verwerkt stond er ineens "Verwerking Morgen". Ik heb gewacht tot "morgen" maar de betaling werd niet uitgevoerd.

Contact opgenomen met support. En die konden niet helpen. Daarnaast is er blijkbaar ook niemand in de organisatie die wel iets kan doen. Ze starten een onderzoek zeggen ze. Maar daar heb ik niets aan. Want moet die factuur betalen. Ik heb daarom geprobeerd het bedrag nog eens over te maken. Want er stond nog voldoende geld. En voor ook deze betaling weer, geen succes.

Ik heb toen aan de support gevraagd om een account manager of iemand anders die voor mij deze betaling kan uitvoeren. Echter heeft Bunq dergelijke mensen niet in dienst. Er is niemand in de hele organisatie die een betaling uit kan voeren. Dit kan alleen via de app en als het niet werkt dikke pech.

Bunq is in mijn ogen hierdoor geen betrouwbare bank. Als ik niet kan beschikken over mijn eigen geld wanneer ik het nodig heb. En er vervolgens niemand in de bank werkt die je daarmee kan helpen dan zie ik dat als een enorme rode vlag. Dan ben je je bank licentie niet waardig.

Ik zou dan ook iedereen ten strengste afraden Bunq te gebruiken. Het is allemaal leuk met die gimmicks van verschillende potjes en rekeningen etc. Maar als er iets fout gaat geven ze geheel niet thuis.

Wat-nou-weer

Re: Bunq geen toegang tot eigen geld

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Ik lees dat je bij Bunq maar 2x per maand geld van je spaargeld kan opnemen:
Je kunt elk bedrag opnemen, tot twee keer per maand. We helpen je met je spaardoelen, maar jij hebt altijd de controle.
https://www.bunq.com/nl-nl/personal-acc ... gs-account

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Dat bunq amders werkt dan reguliere banken (zo veel mogelijk digitaal) had je kunnen weten want dat is het kenmerk van die bank. Dat je een hogere rente krijgt heeft daar ook mee te maken. Ze hebben lagere kosten dus kunnen ze hogere rente bieden. Het is een keuze.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij de gratis spaarrekening van Bunq kan je maximaal 2x per kalenderjaar geld overboeken. Doordat morgen een nieuwe dag is, kan je vanaf morgen geld overboeken.

Grote bedragen worden op een latere moment overgeboekt, zodat bij fraude de overboeking geannuleerd kan worden. U kunt niks anders dan afwachten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
31 okt 2025 22:09
Bij de gratis spaarrekening van Bunq kan je maximaal 2x per kalenderjaar geld overboeken.
Doe maar twee keer per maand:wink:

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Seinhuis schreef:
31 okt 2025 22:09
Doordat morgen een nieuwe dag is, kan je vanaf morgen geld overboeken.
En hier maak ik dan maar even een nieuwe maand van.

Plaats reactie